vreemde gans

Gestart door ruudw, februari 27, 2009, 20:45:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

ruudw

Kan iemand mij vertellen welke gans er met dit groepje Branganzen meevliegt?

mvg   Ruud

Theovanv

Lijkt me een Hybride Brandgans x Sneeuwgans.
Theo van Veenendaal

Guus Peterse

Nou heb ik een lichte allergie tegen al die hybriden dus misschien komt het daardoor maar bij zo'n foto vraag ik me af: waarom nou juist een hybride Brandgans x Sneeuwgans? Waarom niet indische x keizergans? Of brand x keizergans? Of indische x brandgans? Of indische x sneeuwgans? Of rossgans x brandgans? Enzovoort enzovoort enzovoort.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

frankw

waar is de foto genomen? Biesbosch?

ruudw

Hallo Frank,

De foto is genomen op Schouwen. Ik hoopte zelf dat het een Sneeuwgans zou zijn.

mvg  Ruud

gjcaspers

CiteerNou heb ik een lichte allergie tegen al die hybriden dus misschien komt het daardoor maar bij zo'n foto vraag ik me af: waarom nou juist een hybride Brandgans x Sneeuwgans? Waarom niet indische x keizergans? Of brand x keizergans? Of indische x brandgans? Of indische x sneeuwgans? Of rossgans x brandgans? Enzovoort enzovoort enzovoort.
Poten zijn knalroze, dus Indische en Keizer vallen af. Staart lijkt geen witte eindband te hebben, dus een Branta-ouder. Kleur is grijs, niet bruin, dus eerder Brand dan Canadese. Snavel is nogal klein en heeft een zwarte nagel, dus geen zuivere Sneeuwgans. Brand x Sneeuw en Brand x Ross' zul je met alleen deze foto waarschijnlijk niet kunnen onderscheiden.
Groet,
Gert-Jan Caspers

pwolf

en we kennen hem/haar al een tijdje.

http://waarneming.nl/waarneming/view/41391854

Mij zou het niet verbazen wanneer het een Brand x Ross zou zijn.

groet, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Alcedo atthis

With that tail (all dark) it has to be a Branta species involved. with that much white coloration the other part can only be snow goose or Ross goose.

With that small bill I think Ross is more likely than snow.
greetings,
Jörn Lehmhus

ruudw

Iedereen vriendelijk bedankt voor zijn commentaar.

met vriendelijke groet  Ruud

peterpeperkamp

CiteerIedereen vriendelijk bedankt voor zijn commentaar.

met vriendelijke groet  Ruud
dus het is geen kanarie Ruud !  
Groet Peter