vage kever.

Gestart door jennifer88, oktober 22, 2004, 14:42:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

jennifer88

hai,
eergister vond mijn ma een hele vage kever in de tuin.
hij was zo een kleine 2 cm en was voornamelijk groen met zwarte strepen dat een soort ruitje vormde.
hij had lange zwarte sprieten.
wie kan mij vertellen wat dit was?
oh ja hij had ook een soort van stekeltjes aan zijn schouders (weet niet hoe km oet uitleggen, ben niet echt goed met insecten)

groetjes jennifer :blink:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

LeonW

was deze kever langwerpig of rond van vorm?


jennifer88

nee die laatste kwam wel het dichtst in de buurt alleen had hij zwarte sprieten en een zwarte lijnen die een ruitje vormden.
hij was trouwens langwerpig.

bedankt voor jullie reacties :duim:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

jennifer88

hm weet niemand t dan? ik vraag t me echt af :huh:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Rick van der Weijde

Even voorop gesteld, ik heb totaal 0.1 kennis van insecten. Maar even een losse kreet: een zandloopkever?
Of ben ik nu heel dom en hebben we die niet in nederland?
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

Vlindertje

Nou Rick, zo dom klink je nog niet; de groene zandloopkever is groen én langwerpig, komt volgens mij in Nederland voor, alleen heeft hij geen 'zwarte strepen in een soort ruitvorm'..... Deze heeft crèmekleurige vlekken.... Kevers behoren wereldwijd tot de soortenrijkste insectengroep.
Het zou ook een soort Wants kunnen zijn. Deze heeft alleen niet erg lange voelsprieten, volgens mij...
Misschien kom je wel een foto tegen op internet van je kever, Jennifer, en dan kan je ons misschien vertellen wat het is geweest.....  ;)

M.v.g.
Vlindertje, alias Els

Andre321

#7
ah
Ik dacht dat het al een wants was..maar er zit weinig anders op dan naar de bieb te lopen en alle insectengidsen de plaatjes met wantsen door te lopen..die hebben ten misntse iets van een  ruitvorm.

jennifer88

ah ik ben ten einde raad, ik geef t op! ik wil nooooooooooit meer een insectenboek zien zonder me torrekever!! na 095809663496 boeken heb je t wel gehad, kijk volgend jaa rwel weer!! haha ;)  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

marcel123

#9
Er zijn meerdere zandloopkevers. De groene zandloopkever is het meest groen


Maar het ruitje ontbreekt.


Zoek in Google eens op Palomena prasina


(dat is de groene stinkwants)

jennifer88

hij lijkt er wel een beetje op maar hij is langer van vorm.
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)