dacrymyces chrysospermus(palmatus)??

Gestart door Ismael, februari 26, 2009, 01:18:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

Citeercystiden
Welke dingen zijn volgens jou cystiden Dini?
groet,
Ida

Corryabbink

Citeer
CiteerHallo Ismael,
Dat heb je toch weer mooi voor elkaar gekregen. Twee dames voor jou aan het werk :D

Marian,
Eigenlijk zie ik op de foto's van de Myxarium min of meer hetzelfde beeld dan op die van Ida. Er zit ook een uitstulping onder het basidium(foto 2).

Mooie foto's :duim:
Corry, de kerntrilzwam is dacht ik een Tremella en die hebben geen myxaroid basidium

(ik raak ook altijd in de war van die kernen en klontjes)
Ida dat weet ik wel maar de foto's van Marian betreffen Myxarium nucleatum.
Het begint onderhand een spraakverwarring te worden :D  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Marian en Bert

#32
ehhhhhhh........ foutje!

Goed dat er nog iemand op let, Corry. Inmiddels zijn de namen bij de mic. foto's veranderd. Het moest inderdaad Tremella encephala, Kerntrilzwam zijn.
Myxarium nucleatum, Klontjestrilzwam kwam door jullie topic (Ida/Corry) zo vaak ter sprake dat ik die naam er kennelijk per abuis bij gezet heb. Ik had het zelf niet gezien.

Groeten van Marian

Corryabbink

Citeerehhhhhhh........ foutje!

Goed dat er nog iemand op let, Corry. Inmiddels zijn de namen bij de mic. foto's veranderd. Het moest inderdaad Tremella encephala, Kerntrilzwam zijn.
Myxarium nucleatum, Klontjestrilzwam kwam door jullie topic (Ida/Corry) zo vaak ter sprake dat ik die naam er kennelijk per abuis bij gezet heb. Ik had het zelf niet gezien.

Groeten van Marian
Dan klopt het  :D Ik snapte er al helemaal niets meer van.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Marian en Bert

#34
Citeer
Citeercystiden
Welke dingen zijn volgens jou cystiden Dini?
Hoi Ida,

Het langwerpige voorwerp op de laatste foto. We gaan er (voorlopig) vanuit dat het cystiden zijn. Onder de stereo was duidelijk te zien dat ze boven het opp. van hymenium uitstaken.

Groeten van Marian

Corryabbink

Citeer
Citeer
Citeercystiden
Welke dingen zijn volgens jou cystiden Dini?
Hoi Ida,

Het langwerpige voorwerp op de laatste foto. We gaan er vanuit (voorlopig) vanuit dat het cystiden zijn. Onder de stereo was duidelijk te zien dat ze boven het opp. van hymenium uitstaken.

Groeten van Marian
Dat lijken mij ook cystiden.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

Hierbij dan mijn Klontjestrilzwam(Myxarium nucleatum).
Duidelijk lang gesteelde basidiën. Mijn foto's zijn wel niet zo goed als die van Marian maar beter iets dan niets :D
http://waarneming.nl/waarneming/view/41977024
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Marian en Bert

Hoi Ida,

Ook mijn klontje bijgedragen.

http://waarneming.nl/waarneming/view/41978714

Een deel is bekeken in kongorood maar ik las ergens dat hetereobasidiën beter bekeken kunnen worden in amonia. Kwestie van uitproberen.

Groeten van Marian  

Corryabbink

CiteerEen deel is bekeken in kongorood maar ik las ergens dat hetereobasidiën beter bekeken kunnen worden in amonia. Kwestie van uitproberen.
Dag Marian,
Ik gebruik meest een mengsel van ammonia, water en kongorood.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"