Kleurringede Argentatussen

Gestart door Maarten W. Kaales, februari 22, 2009, 19:34:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten W. Kaales

Beste mensen,

Ik kan deze codes maar nergens vinden. Uiteraard gekeken op de bekende sites en ook via google komt er niets naar boven. Heeft iemand een idee?

Met vriendelijke groet,
Maarten W. Kaales


Maarten W. Kaales

I know, maar kon ze dus via deze site niet vinden.
Maarten W. Kaales

Herman Bouman

#3
Maarten,
Die MA003 komt dus uit Zweden, reeds mailtje gestuurd (we hebben dezelfde meeuw gezien). Zweedse ringcentrale is hier nu mee bezig.

Welke kleur had 6X3V?

Herman

Maarten W. Kaales

Dat gaat dan lekker: ik lees ook eens een paar ringen af (Barneveld) en heb meteen een Pool, een Fin en een Zweed te pakken (smaakt naar meer). Die andere daar gooi ik dan maar op de verschillende internationale fora...  
Maarten W. Kaales

Klaas van Dijk

hoi Maarten,

Het aflezen van gekleurringde Zilvermeeuwen is heel leuk hoor. Pas maar op dat je er niet aan verslaafd raakt! Er zijn enorm veel mensen / projecten / groepen die zich bezig houden met het kleurringen van Zilvermeeuwen: best moeilijk om in het begin de bomen door het bos te zien cq. de juiste plek op cr-birding.be te vinden. En niet alles staat op cr-birding (er is namelijk geen verplichting) en sommigen zetten hun project er wel op, maar geen update (dan gebruiken ze dus andere [nieuwere, vaak 'hogere'] combinaties dan die op cr-birding staan).

In ieder geval altijd alles zeer zorgvuldig aflezen en noteren en zeker weten wat je wel en wat je niet gezien hebt (foto's zijn natuurlijk helemaal geweldig). Zilvermeeuwen zijn bovendien best wel trekvogels en ook flink mobiel: de ene dag zitten ze hier, de andere dag daar. Ook in Groningen zijn wel allerlei voorbeelden van gekleurringde Zilvermeeuwen die we maar heel af en toe zien (of éénmaal en nooit weer).

Groetjes,

Klaas

Maarten W. Kaales

Klaas dat zijn ook mijn bevindingen. En wat die verslaving betreft dat wentel ik af op Herman Bouman. Hij begon mij enthousiast over gekleurringde meeuwen te vertellen met alle gevolgen van dien. Ik ben besmet geraakt en hoop het eerlijk gezegd ook niet kwijt te raken.
Maarten W. Kaales

Herman Bouman

#7
Graag gedaan hoor....... :angel:

Was het niet zo dat ik door een presentatie van jou over meeuwen ooit begon met het kijken naar meeuwen?

Herman
<_<