Kan dit Sterrenschot van een Bunzing zijn

Gestart door Setsero, februari 22, 2009, 11:08:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

Setsero

Zou dit van een bunzing kunnen zijn ?
Sterrenschot met veren van een opgegeten vogel ?
En kan het zwart in het midden van de foto uitwerpselen zijn ?






Draak

Het lijkt mij niet op sterrenschot, kan dat wel om deze tijd al ?
Ook lijkt het niet van een bunzing zover ik weet en de ontlasting  ook niet.
Waarom denk je dat het van een bunzing zou zijn?
Wat het wel is, misschien weet iemand anders het.

Grthnx Draak
Arjan (Draak) den Hertog

g.j. keizer

#2
CiteerHet lijkt mij niet op sterrenschot, kan dat wel om deze tijd al ?
Arjan & Adri,
Ja, sterrenschot vind je juist in de winter en het vroege voorjaar, wanneer de eierstokken van kikkers en padden vol met rijpe(nde) eitjes zitten, maar of er ook uitwerpselen aanwezig zijn en of het van een marterachtige of een reiger is, is van foto niet (zeker) te zeggen.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

Setsero

:duim: Arjan en Gerrit bedankt voor jullie antwoord.
Ik kwam daar op omdat ik een groot vermoeden had dat het sterrenschot was.
En omdat er zoveel veren lagen dacht ik een reiger eet geen vogels een bunzing wel.
En ik dacht dat alleen twee diersoorten sterrenschot braken maar dat weet ik niet zeker.  
Verder weet ik er ook niets van dus dacht ik ik zet de foto hier misschien heeft er iemand zoiets al eens gezien.
En als je het sterrenschot zou kunnen koppelen aan een bunzing weten we gelijk dat er daar bunzingen leven.
:angel: Leuk gedacht maar ??????



Draak

Gerrit, je hebt wel gelijk maar of bunzingen nu al kikkers kunnen vangen met dit koude weer is de vraag, komen die al veelvuldig buiten het water voor nu?
Dus uit het water. Bunzingen eten 's-winters wel kikkers maar die komen meestal nog uit hun wintervoorraad die in de herfst is aangelegd.
Vandaar mijn twijfels hierover.
Er is nooit een 100 % regel en het zou natuurlijk altijd kunnen hoor.
Maar ook het feit dat dit bij een andere prooi ligt is vreemd voor een bunzing, voor bv een reiger zou ik het niet weten. Maar hopenlijk is het wel van een bunzing want dan komen ze ook daar voor inderdaad :-).

Grthnx Draak
Arjan (Draak) den Hertog