Hoofdmenu

vogel

Gestart door rieja, februari 21, 2009, 20:43:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

rieja

Hallo mensen op het forum,
Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. De foto is onduidelijk want ik moest snel zijn. Het was een grote wat opviel wittige vogel. Grote en langzaam bewegende vleugels. Vloog meteen op ging op een afrasteringspaal zitten maar vloog meteen verder, hetleek wel de boom in, maar ik kon het niet meer traceren. Ik zie duidelijk een kuifje op de kop en een donkerrode vlek in de buurt van de nek. De plek was een natuurgebied vrij nattig op de grens van Oost- Gelre en Winterswijk. Iemand een idee?
Groet,
Ria.

rieja

even zittend op een afrasteringspaal:

DanielS

Daniel

rieja

Ha Daniƫl,
die zitten hier wel heeel veel, maar het was geen buizerd. De vleugels waren veel groter. Ik had aan de overkant een zilverreiger in het vizier, zo groot was deze ook.
Ik ga een dezer dagen wel een keer terug. Bedankt voor het reageren.

Jeroen Nagtegaal

Het is toch echt een buizerd, let wel, de meest variabele roofvogel van nederland, in kleur en grootte. Door het wit kan zijn formaat groter lijken dan hij in werkelijkheid was.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rieja

Dank je wel Jeroen. Ik zal nog wel in de ban geweest zijn van de zilverreiger. Bij de buizerd is het inderdaad zo dat ik hem vol moet zien om te kunnen determineren, zelfs met een foto erbij. En het zijn er heel veel hier in de buurt! Ik "tuin"er elke keer weer in! Bedankt en groet, Ria.