Digitale vogelatlas Flevoland

Gestart door harderbroek, januari 19, 2005, 00:10:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

harderbroek

Hallo,

Na vele uren zeg maar maanden werk is 2005 het jaar waarin de digitale vogelatlas van Flevoland de lucht in gaat.

Onder de naam Flevo Birding worden alle soorten vogels die in Flevoland voorkomen of voorkwamen beschreven met foto,s en digitale verspreidingskaartjes.

De globale opbouw is als volgt

1. Euringcode-  Nederlandse naam- Latijnse naam
2. Status
B:    Broedvogel ( met daar achter het geschatte aantal paren)
S:    Standvogel
Z:    Zeldzaam
D:    Dwaalgast
R    Rode Lijstsoort
3.Algemeen: tekst algemeen over de soort
4. Historie: gegevens van vroeger indien bekend
5. Aantallen in broedperiode: Gemiddelde aantallen en voorkomen in Flevoland
6. Aantallen buiten broedperiode:  Gemiddelde aantallen en voorkomen in Flevoland
7. Mogelijke locaties: Locaties waar men kans maakt op het aantreffen van de soort en periode
8. Literatuur: Bronnen die zijn geraadpleegd voor de gegevens
9. Waarnemingen:
Recente waarnemingen worden via links verschillende websites waarop men evt. waargenomen ex. kunt zoeken betreffende soorten
DIT WORDT DUS GEEN WAARNEMING SITE WAAR MEN WAARNEMINGEN OP KWIJT KAN

Naat deze digitale vogelatlas ook informatie over de provinciale vogelwerkgroepen en of stichting, WRN en SOVON

Honderden soorten worden beschreven voorzien van verspreidingskaartjes (van recente voorkomen of van hisorische waarnemingen (b.v. Grijze Wouw ,Knardijk door W.Schippers) Dit alles vergt nu nog meer maanden werk maar het raamwerk is er. ( mogelijk in de toekomst gegevens vanaf 1932 omgeving Urk en Schokland)

het totaal is natuurlijk nog lang niet af daar veel in gepubliceerde literatuur moet worden verzameld doorgespit. De eerste opzet van de site verschijnt medio november (met tussentesten via naar enkle personen)

Mijn vraag is nu: Ik zoek nog digitale foto opnames van vogels om voor de site te gebruiken. Alle opnames blijven uiteraard bij de fotografen.
Indien men foto,s wil afstaan voor deze mega site straks graag reactie via r.swieten2@chello.nl

Dit om zo evt. uitleg van de opzet en selectie van foto,s. per soort wordt 1 foto gepubliceerd die dan ook wel in Flevoland moet zijn gemaakt

1 foto uit het archief heb ik al binnen die van het eerste broedgeval van de Morinelplevier in Flevoland uit de jaren 60

met vriendelijke groet
Rob van Swieten
Zeewolde
Flevoland


Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Rick van der Weijde

Waarschijnlijk totaal overbodig, maar toch maar even: ik denk dat je voor veel soorten bij Karel Mauer en/of Hans ter Haar kunt aankloppen. Weet niet of je hun e-mailadressen heb, maar van hen weet ik dat ze daar veel geschoten hebben.  Succes ermee verder,

groet,
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

harderbroek

Bedankt Rick maar die mannen ken ik wel heb adres,tel. ach je kent het wel
Toch leuk dat je reageerde
groet
Robbie
Heb inmiddels ook een leuke foto van een kunstnest voor de Visarend uit de jaren zeventig in de OVP. Alles herhaald zich (anno kunstnesten 2003)
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

hiskodevries

#3
Rob, vertel vertel
waar gaat het van uit ? en hoe zijn de kansen op samenwerking ?
wordt het gebiedsgericht of werkt het systeem geheel volgens coordinaten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jasper


hiskodevries

Voor limburg bestaat ook zoiets http://broedvogels.limburg.nl/Broedvogels/Start.HTM
maar dan moet je wel goed zoeken om het te vinden, zeg maar rustig onvindbaar
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijs

:huh: , onvindbaar, ik vind het een duidelijke site, of wil jij wat anders zien dan een kaartje met verspreiding???

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

hiskodevries

nee ik bedoel die site is onvindbaar. probeer hem via google maar eens te vinden
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijs

Thijs Udo
VWG Alkmaar

thijs

Herstel, hij is heel makkelijk te vinden :P
Type gewoon in broedvogels Limburg, meteen de eerste link heb je em al.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jasper

Als je bij Google, "Broedvogels.Limburg" invult ken je em so vinden :P  

thijs

Stond er al boven (heb ik ook wel eens last van) ;)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

BWoets

Hisko wordt ook dagje ouder..  :P  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

jasper

CiteerHerstel, hij is heel makkelijk te vinden
Type gewoon in broedvogels Limburg, meteen de eerste link heb je em al.
Dit is dus veranderd nadat ik mijn stuk plaatste  :duim:  

Thijs Fijen

En op welke site kunnen wij hem straks allemaal bewonderen en raadplegen??

Thijs
Thijs Fijen

harderbroek

CiteerRob, vertel vertel
waar gaat het van uit ? en hoe zijn de kansen op samenwerking ?
wordt het gebiedsgericht of werkt het systeem geheel volgens coordinaten
Hallo,

Het gaat in eertse instantie om historische gegevens. Samenwerking komt op gan met o.a. SOVON, Historisch Natuur museum loopt.
verder archieven uit de uit RIJP tij. Rijksdienst begin inpoldering, archieven provincie

Maar pas op de plaats, eerst alles inventariseren. Ook al aanbiedingen van bereidheid afstaan foto,s enzz...

Zelfs hulp in opzetten site.

De site is nu zeker niet te vinden want hij is niet in de lucht (wordt november)

Ook analoge foto,s van zeldzaamheden komen in bezit(struikrietzanger 1990)
Wordt echt te gek.
Zelf alles goed op een rij zetten voordat de boel overstroomt.
Wordt dus geen waarnemingen site geen broedvogelatlas maar echt gewoon alle soorten die Flevoland hebben aangedaan

De recente waarnemingen moeten ze gewoon via de normale bestaande websites doen dus b.v. gelinkt naar jullie ( heeft D.V. al over gemaild) neem ik allemaal mee maar eerst het raamwerk. Je kan dus niets invoeren maar je meot het zien als een naslagwerk.


Wordt vervolgt dus heb geduld

groet
Robbie

En Bob asls je dit ook leest heb jij een e-mail adres van je oom Dick. Hij was de 1e geloof ik met de stormmeeuw in Fl.
Stuur dan a.u.b. even prive



Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

marcel123

#16
Digi Atlas Flevolandhet is inmiddels november geweest...