Hoofdmenu

sperwer?

Gestart door Folkert Jan, februari 20, 2009, 17:32:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

net toen ik terugreed naar huis zag ik voor mijn auto ineens een kleine roofvogel vliegen.
heb het volgende genoteerd

ter grootte van torenvalk
bruin
lange rechte staart met banden (minstens 4) waarvan de laatste dikker.
en daarna ongeveer evenveel bruin tussen de banden als dat de banden breed waren
vleugels kwamen spits over

vloog laag over de weg en weiland van me weg.


is dit een sperwer geweest of is er ook een mogelijkheid tot havik of smelleken?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Kasper S

Waarom geen torenvalk?
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

teunvankessel

Klinkt wel als Sperwer, tijdens het jagen.
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Folkert Jan

CiteerWaarom geen torenvalk?
torenvalk had ik meteen herkend, maar aangezien dat u waarschijnlijk niet zal overtuigen.


er was geen contrast tussen de buitenklant en de binnenkant van de vleugels (bovenkant)

en de vogel vloog 2 meter voor mijn auto en ik keek hem/haar op zijn/haar rug dus dit had ik zeker gezien.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

CiteerKlinkt wel als Sperwer, tijdens het jagen.
hij vloog van mij weg, omdat ik hem verstoorde  door er langs te rijden :(
was dus niet aan het jagen denk ik
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

redmar_woudstra

Citeer
CiteerWaarom geen torenvalk?
torenvalk had ik meteen herkend, maar aangezien dat u waarschijnlijk niet zal overtuigen.
Dat is het niet zozeer Folkert-Jan. Het is alleen verbazend hoe sommige mensen soorten uitsluiten met het argument "die had ik wel herkend". Gewoon aangeven wat je ziet, als het goed is zijn wij dan overtuigd dat het geen torenvalk is  :duim:  
groet,
Redmar

Kasper S

Citeer
CiteerWaarom geen torenvalk?
torenvalk had ik meteen herkend, maar aangezien dat u waarschijnlijk niet zal overtuigen.


er was geen contrast tussen de buitenklant en de binnenkant van de vleugels (bovenkant)

en de vogel vloog 2 meter voor mijn auto en ik keek hem/haar op zijn/haar rug dus dit had ik zeker gezien.
Inderdaad, dit klinkt wel wat overtuigender. Zou dan ook naar Sperwer neigen...
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Steven Wytema

Citeer...., maar aangezien dat u waarschijnlijk niet zal overtuigen..
Folkert-Jan,

Ik word graag met je aangesproken, en ik vermoed Kasper ook.
Omdat wij onze mening geven over waarnemingen hoeven we nog niet met u aangesproken te worden hoor ;)
Ben je het daarmee eens?

On-topic: klinkt als Sperwer
Steven Wytema


Kasper S

Ja gewoon JE haha, net zo gezellig  ^_^  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Folkert Jan

prima hoor :)

in principe = het u tot je mag denk ik altijd maar ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013