Welke kever heb ik gezien?

Gestart door Klaske, mei 17, 2006, 20:40:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaske

Hallo,

Helaas geen fototoestel bij mij, maar onderweg vanmiddag liep er op de stoep de meest prachtige kever. Ongeveer 1 cm groot.

Hij/zij had de kleuren fel oranje en zwart. Dezelfde kleuren als een krompootdoodgraver, maar hij lijkt er totaal niet op. Deze kever was zowaar elegant te noemen.

Hij/zij had de vorm van een symetrishce druppel. Met aan het puntje van de druppel de kop met twee mooie lange voelsprieten die uitliepen in een kleine krul. Als je de kever oranje denkt dan had hij een vierkant zwart vlekje onder de kop. Dan een oranje streepje en daaronder over de volle breedte een lange zwarte driehoek waarbij 1 punt bijna doorliep naar onderen en zo twee vlakken maakte waarin aan beide zijden twee zwarte stippen zaten. Dat leken dus wel ogen. Met daaronder dan weer een zwart rechthoek tot onderaan het schild.

Welke kever heb ik gezien?

Met vriendelijke groeten,
Klaske

gardensafari

Doe eens een google fotosearch op Strangalia septempunctata. Lijkt die er een beetje op?

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Klaske

Hoi Hans,

Het lukt mij niet een foto van Strangalia septempunctata te googelen.

Ik heb een tekening gemaakt van wat ik mij herinner.
Het was een kevertje met een hele scherpe tekening.

Kan je hier wijs uit worden.
Ik weet niet meer hoeveel poten er aan zaten, dus die heb ik weg gelaten. Ze waren overigens wel zwart de poten.

Groetjes,
Klaske


Klaske

Ahum, bug.doc werkt niet.
Wellicht deze?

Klaske
;)  

Th.Heijerman

De tekening is duidelijk een Pyrrhocoris apterus ...

Klaske

Hallo TH. Heijerman,

Even gegoogled op foto's en JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat is die mooi!!!!

Bedankt voor het vaststellen.

Fijne avond verder

Groeten,
Klaske

Klaske

Foto van internet.

WOW