Ik zit nog even op de link van afifauna groningen te lezen:
En om foto's te publiceren vond hij niets, niet dat hij iets te verbergen heeft maar op de manier hoe het spel rond hem heem gespeeld wordt.
Blijft een raar verhaal. Door dit (publiceren) te doen laat hij iedereen in zijn hemd staan (inclusief mij wat ik er graag voorover heb) indien het optisch zo'n andere vogel is.
[ Onderstaande post op persoonlijke titel en niet als admin/teamlid Waarneming.nl ]
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Daaraan toegevoegd:
HIJ is verontwaardigd over "hoe het spel rond hem heen gespeeld wordt"
1) Ik zie geen spel, ik zie mensen die op een nette manier hier een ernstige zaak bespreken.
2) Rond hem heen - het zou hem sieren door deel te nemen in plaats van de kop in het zand te steken.
3) WIJ doen ons best om hier op het forum beleefdheid op te brengen bij onszelf en onze medevogelaars, terwijl deze Haakbekkenaffaire echt wel de nodige emoties oproept. En dan mag er niet even iemand met een camera langskomen? Je zou je bijna afvragen of die caroteenvoedingsverkleuring en die ring nog even aangebracht moeten worden. Maar dat doen we niet. We blijven hier netjes en beleefd, ook al is het eenzijdig.
Mocht iemand de persoon in kwestie kennen en spreken/mailen, zou hij dan dit verzoek willen doorgeven (en ja, zonder enige vorm van sarcasme):
Beste <naam>, we zouden na alle commotie heel erg graag een aantal goede foto's van het preparaat, de ring en de bijbehorende papieren publiceren, juist om jouw versie van het verhaal te kunnen ondersteunen. Eventuele persoonlijke informatie mag best onleesbaar worden gemaakt, daar gaat het ons niet om. Een goede close-up van de ring, en wat mooie plaatjes van het preparaat zelf, daarmee is toch een groot deel van deze geschiedenis achter de rug, en de goede trouw van jou en de betreffende preparateur bewezen?
Met vriendelijke groet,
Vogelaars op het forum van Waarneming.nl en andere belangstellenden.