Beste allemaal,
De uitkomst is de uitkomst welke we gehoopt hadden (dus onschuldig) en dat is conform wat ik ook in eerder berichten heb aangegeven. Wat ik echter schokkend vind, (en daarom één wat later berichtje) is de wijze waarop mensen conclusies trekken en van leer trekken zonder hoor en wederhoor toe te passen, op voorgaande pagina’s van dit onderwerp.
Ik hoop dat mensen actief op dit forum, zich bewust zijn dat diverse media (o.a. Kranten en regionale omroepen) meekijken op dit forum en de berichtjes welke vaak vanuit emotie worden opgeschreven, oppikken en zonder journalistiek nazoekwerk dit buiten het forum brengen op diverse wijze.
In deze zijn zowel preparateur als de houder van de vogel “lastig” gevallen door diverse media aan de hand van de uitlatingen in dit forum. Zij werden doordat zij geen behoefte hadden om in de verdediging te schieten, door twee forum leden ter plaatse veroordeeld (zie o.a. het media optreden op TV Noord). Echter achteraf is het niet waar en zijn beide onschuldig zoals in het bericht door Ed geschreven. Dat maakt alle berichten van mensen welke hun al als schuldig hebben beschouwd, erg wrang.
Zowel de preparateur als de houder van de vogel, zijn enorm geschrokken van de ophef welke is gemaakt, en zijn hierdoor ook aangeslagen. Hoe bij beide het verwerkingsproces zal gaan weet ik niet, maar dit heeft (in het bijzonder de preparateur) er behoorlijk ingehakt.
Ik vraag daarom in het vervolg meer na te denken, bij discussies over personen, en nooit privé e-mails, namen en noem maar op, op dit of andere fora te zetten. Dit is een te grote inbreuk op de privacy van de genoemde personen.
Groet, Justin