Slechtvalk, jagers en zo wat

Gestart door birdingholland, februari 15, 2009, 18:52:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

magnolia

CiteerIs allemaal wel oud nieuws.
Jacht is ouder dan Natuurliefhebber
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

g.berbers

#91
@ grutto / peter soer/ birding in holland.... ook ik heb deze aflevering voor de 2e keer gezien......
Citeer
QUOTE (magnolia @ Feb 17 2009, 17:19 PM)
Afgelopen zaterdag als herhaling op TV te zien geweest.
Documentaire, Informatief
Omroep: VPRO
Of is het gewoon wreed? 

Nou hoe je het moet noemen weet ik niet maar je schaamt je dood dat je mens bent als je zulke onzinnige dingen ziet gebeuren.

m.vr.gr.

Grutto

1).... het zijn amerikanen, dat zegt al genoeg, al zit er wel een andere zijde aan.
door het (vele)geld wat door dit soort "toerisme"wordt verdient in die regio's , wordt stroperij tegengegaan, omdat deze "toerismevorm" meer geld op brengt dan stropen.
2) IK zal mij er nooit toe verlagen om op deze manier dieren af te knallen....
dit is geen jacht, dit is echte "plezierjacht".....
3) verder opnieuw hier de  insinuatie's dat jagers alle roofvogels maar af zouden "knallen", indien dat zo zou zijn, zou er in heel de wereld er geen roofvogel meer over zijn.....ik denk dat het verkeer een grotere moordenaar is onder de roofvogels......zeker onder de buizerds....of mag de heilige koe niet genoemd worden??? want dan is opeens iedereen een moordenaar in plaats van alleen "de jagers"????

doodgereden vogels en dieren als egels etc. die langs de wegkanten liggen en die daar gezien worden door bijvoorbeeld een buizerd , en dan... pats.....ik denk dat het  "onnatuurlijke"doodsoorzaak nummer 1 is onder de roofvogels.....

verder; ik post in principe weinig,
a) voor de rust in het veld......inderdaad horde's dagjesmensen die komen "vogeltje kijken" of zoals op de elspeterweg op de veluwe, wilde varkentje's voeren, daarmee creeërend dat ze de natuurlijke schuwheid verliezen tegenover mensen, en op die manier zelf een gevaar voor zichzelf en de omgeving gaan vormen; immers; bij overlast en schade....."pang"........
ach; wat zielig, wordt er dan geroepen door de zelfde mensen die e.e.a. veroorzaakt hebben......

IK als jager, beschouw mijzelf als een natuurliefhebber, ik kan intens genieten van zo'n klein pulletje dat zich helemaal drukt tegen de grond, helemaal gecamoufleerd en al....ondanks dat ik vossen een bedreiging vindt voor de weidevogels, toch kan ik genieten van het spel van de welpen, en nee niet met de gedachte hoe kan ik ze het snelste dood krijgen......ieder dier heeft zijn eigen bekoringen....


b ) van de 100 keer dat ik op mijn grond, c.q. in mijn veld loop, is het misschien 1 of 2 keer maximaal met het geweer.....en zo zijn er veel meer jagers die rondlopen in het veld, voor "boer" aangezien worden ( agrarier is een beter woord), maar alleen rond de kerst als zodanig worden "herkend".......omdat ze dan wel met het geweer lopen.
c) van het najaar, was ik al bij de eerste vorst al gestopt met de jacht.....zonder dat dit gevraagd of "wettelijk"opgelegd moest worden , en met mij vele jagers die het vanzelf al hadden besloten.....

wat betreft het anti-jachtforum: ook daar is ene peter soer,en het is een besloten forum, daar willen ze dus niet dat anderen hun ideeën en dingen lezen, op het "jachtforum" en op "de jachthut"kun je gewoon publiekelijk lezen, hoe jagers denken en doen, en wat hun beweeg redenen zijn.
heb je vragen, dan kun je ze gewoon stellen en zal je een eerlijk antwoord krijgen; scheld partijen en valse insinuatie's is niet waar ze op zitten te wachten, een eerlijke discussie is er wel te voeren, maar dan op feiten, niet op (valse en / of  emotionele)  beschuldigingen.....
iemand die persé en overtuigd tegen de jacht is, zul je niet kunnen vertellen of overtuigen dat er meer kanten aan het verhaal zitten.......met oogkleppen op lopen doet het gezichtveld versmallen, alleen mensen met een open brede blik zullen het hele geheel zien.....
overigens; veel stukken van de jachtverhalen en belevenissen worden uit het tekstverband gerukt en misbruikt door de "anti-jacht" personen om hun "gelijk"te halen, als dan de "gewone" mensen later het hele complete verhaal met context krijgen/ komen te lezen, zijn ze opeens niet meer zo anti jacht....maar snappen ze het hoe en waarom.......

maar goed, ik sluit af, want ik wil me niet boos maken,.....en zal niet meer reageren op dit topic, wel blijven lezen op dit forum ......

bedenk; daar waar actief beheerd en gejaagd wordt is er op de een of andere manier meer wild en soorten rijkdom dan daar waar er niet gejaagd wordt.............( statisch bewezen door alterra overigens en dan zonder dat er wild etc. uitgezet is......)

nogmaals met vriendelijk (jagers) groet.
g. berbers.
met vriendelijke boeren jagers groet; gerard(guus) berbers

vuurvlinder

CiteerIs allemaal wel oud nieuws. Op mijn vorige opleiding (5 jaar terug) had ik een klasgenoot die ook jaagde hij liet me toen de volgende folder zien. Het bedrijf bied jachtreizen aan, ook naar Afrika.

link naar folder: http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wrrft

M.v.gr. Mark
Walgelijk! Heb die folder even doorgekeken. Mensen die zich met zo'n sport bezig houden kunnen niet bijster veel boven de ogen hebben. Iets voor de lol schieten en dan er vol trots mee op de foto gaan staan.  :angry:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

peter123

Ene G. Berbers kan het maar niet geloven dat ik nog nooit van dit anti-jagers forum heb gehoord. Als iemand zo met de werkelijkheid omgaat weet ik genoeg.

Groetjes Peter Soer

Tim de Boer

Meneer berbers zegt alleen dat er wel een peter soer actief is daar, hij zegt daarmee niet dat jij het bent! Maar jij geeft aan dat daar geen peter soer is vandaar.
Inderdaad vind ik dat soort jachtpraktijken in afrika en weet ik niet waar ook walgelijk, maar in dit geval heeft dit denk ik niet zoveel met deze discussie te maken!
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

BramtK

CiteerIs allemaal wel oud nieuws. Op mijn vorige opleiding (5 jaar terug) had ik een klasgenoot die jaagde hij liet me toen de volgende folder zien. Het bedrijf bied jachtreizen aan, ook naar Afrika.

link naar folder: http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wrrft

M.v.gr. Mark
Ja maar he!? Ze bieden daar ook jacht aan op de Muntjak in Engeland en dat moet ons - rechtgeaarde exotenhaters die wij vogelaars zijn - toch weer gunstig stemmen. Toch!?

Ik vind de wijze waarop men hier tegenover jagers staat wel een beetje kortzichtig. Natuurlijk zijn er lui bij die er een potje van maken en bijvoorbeeld roofvogels schieten en die lui moeten in de ban, klaar. Maar met jacht op zich is niks mis. Als natuurliefhebber zou je juist coalities moeten willen smeden met boeren, jagers en wie dan ook die iets op heeft met de natuur in Nederland. Bedreigingen zijn er immers al genoeg.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

pimpelmees

Ik weet dat er 1is die niet voor reden vatbaar is dus een normale discusie kun je niet aan gaan met deze persoon.
En ook de opmerkingen dan bedoel ik Peter123 en loopt de boel op te stoken.
Ik lees dat er wel met de fauna bezig zijn en er ook wat mee doen dus beheren.
Dus een bos hebben of land ik heb ze alle twee en we zijn al blij dat we veel mezen en vinken boomklevers en kwikstaarten zien.
Maar daar hoort ook roofvogels bij en andere soorten dankzij een goed beheersplan en beplanting krijg je een goede biotoop waar jagen ook bij hoort.
Dus afschot van te veel kraaien en vossen die door anderen zorgvuldig worden gedaan.
En de vogelwacht nest kasten mogen plaatsen en uilenkasten.
Vrg Herman k