Jager jaagt op Slechtvalk

Gestart door peter123, februari 14, 2009, 14:04:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

peter123

#30
Hallo allemaal,

Even voor de goede orde, je moet in dit soort gevallen aangifte doen bij de plaatselijk politie en niet de AID inschakelen. Dit is inmiddels gebeurd.
Jagers en jager-sympathisanten ik groet u.
De politie kon me wel vertellen dat het jachtseizoen is afgesloten en alleen met uitzonderingen nog gejaagd mag worden.

Groetjes Peter Soer

g.berbers

Geachte heer soer; ALS jager voel ik mij aangesproken door de suggestieve tekst en foto die u geplaatst heeft.

1) De persoon op de achtergrond heeft het geweer op de arm, en is dus veilig bezig, hij is zeker geen gevaar voor de veiligheid.
2) Uw foto is zeer suggestief; als ik een klein kind op een zebrapad plaats, daar met de telelens met op de achtergrond een auto op de weg fotografeer, is dan de auto bezig het kind dood te rijden?
3) u meldt met klem dat er gejaagd wordt, echter in februari is de jacht geheel gesloten; MITS er een ontheffing is voor bijvoorbeeld schade bestrijding op de ganzen ivm smienten of ganzen op grasland,Dan is de persoon bezig met beheer, niet met jacht.
4) hoeveel tijd brengt u door in het veld, en dan bedoel ik niet alleen overdag of op zaterdag?; 95% van de jagers is bijna iedere dag in "hun"veld te vinden, en dan ook savonds en snacht, niet alleen maar om te schieten, maar om te KIJKEN.

hoeveel nesten heeft U het afgelopen jaar beschermt? bij mij in het veld ruim 62 stuks, ( 2 grutto, 38 kievieten, 18 fazanten, 1 velduil!, 1 buizerd, 2 slechtvalken)
afgeschoten 11 vossen, 78 kauwen; 6 kraaien, 51 eksters (eksters op ontheffing)
de meeste kauwen en kraaien weggeschoten boven de nesten waar ik nog geen 3 uur daarvoor de nestbescherming had geplaatst...........

verwijderd uit het veld; totaal 11 rolcontainers vol troep van automobilisten.....als u rondloopt  neemt u dan ook de troep mee die in de kanten ligt? af laat u dat liggen......

p.s. sorry administrator, maar de zoveelste aanval op jagers die onterecht is,
ik had het afgelopen jaar ruim 11500,-- euro schade door ganzen aan mijn gras en wintergerst percelen, zou meneer peter roest die even uit eigen broekzak willen vergoeden, en als het even kan ook de schade van mijn buren, die gelijke orde en groter waren?    
met vriendelijke boeren jagers groet; gerard(guus) berbers

laatvlieger

#32
Wederom wordt er op de man gespeeld. Dat leidt wederom tot een nare sfeer op het forum en de discussie lijkt off topic te gaan. Ik moet daarom wederom helaas ingrijpen.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/