Minox Digital Camera Module

Gestart door Alex Kwak, februari 11, 2009, 13:00:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Heeft iemand al ervaring met de Minox Digital Camera Module?
Zie bijvoorbeeld http://abroverrekijkers.nl/

Ziet er veelbelovend uit, maar hoe zou het in de praktijk werken?!

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Theovanv

Las het inderdaad, vind het een super idee, geen gedoe met dure camera's, adapters en extra oculairen. Maar ik vind 5 MP wel erg weinig. Dit zou van mij toch minimaal 8 mogen zijn. Ben ook erg benieuwd naar de optische kwaliteit.
Theo van Veenendaal

Alex Kwak

5MP? Nee hoor, 3,2MP!
't is 5MP geextrapoleerd  :angry:  
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Theovanv

Citeer5MP? Nee hoor, 3,2MP!
't is 5MP geextrapoleerd  :angry:
Dan is het helemaal geen optie. Zonde, want het is een geweldig idee.
Theo van Veenendaal

frankw

CiteerHeeft iemand al ervaring met de Minox Digital Camera Module?
Zie bijvoorbeeld http://abroverrekijkers.nl/

Ziet er veelbelovend uit, maar hoe zou het in de praktijk werken?!

Alex.
Ik betwijfel het. Ik weet dat dat ding van Zeiss van € 1500,- oid weinig kwalitatief is, dus ik vraag me af wat Minox dan voor € 375,- kan maken..

Maar op zich is het best een grappig ding, maar niet voor top kwaliteit.

En Theo wat moet je met al die pixels? Ik kan je 3mp camera's laten zien die betere foto's maken dan de gemiddelde 10mp (flut) camera van dit moment.. Pixels zijn echt niet heilig :angel:  

Marijn_Verbeek

Groet,
Marijn Verbeek

Theovanv

#6
Citeer
CiteerHeeft iemand al ervaring met de Minox Digital Camera Module?
Zie bijvoorbeeld http://abroverrekijkers.nl/

Ziet er veelbelovend uit, maar hoe zou het in de praktijk werken?!

Alex.
Ik betwijfel het. Ik weet dat dat ding van Zeiss van € 1500,- oid weinig kwalitatief is, dus ik vraag me af wat Minox dan voor € 375,- kan maken..

Maar op zich is het best een grappig ding, maar niet voor top kwaliteit.

En Theo wat moet je met al die pixels? Ik kan je 3mp camera's laten zien die betere foto's maken dan de gemiddelde 10mp (flut) camera van dit moment.. Pixels zijn echt niet heilig :angel:
Dat hoef je mij niet te vertellen, want ik werk al een tijdje met een DSLR en toplenzen van Zeiss, Sigma en Tamron en een DSLR koop je alles behalve op basis van MP ;)

Maar 3 mp is wel een erg kleine resolutie voor goede foto's. Ik wil niet alleen bewijsplaatjes maken, maar mooie foto's die ik op redelijke grootte op internet kan zetten, waar ik iets van kan croppen, die ik kan uitprinten op wat groter formaat.

Ik word niet echt enthousiast van die foto's, die van de Reiger zijn nog aardig scherp, maar de vignettering is vreselijk en verder zijn het grauwe, fletse foto's die op teveel opgeblazen en naverscherpte foto's lijken. En ik neem aan dat ze de beste exemplaren hier hebben neergezet.
Theo van Veenendaal

frankw

Citeer
Ik word niet echt enthousiast van die foto's, die van de Reiger zijn nog aardig scherp, maar de vignettering is vreselijk
Dit zijn lens eigenschappen en hebben dus eigenlijk niets met dit apparaat te maken natuurlijk.

Citeeren verder zijn het grauwe, fletse foto's die op teveel opgeblazen en naverscherpte foto's lijken.

Dat ben ik wel met je eens. De foto's zien eruit of dat de chip veel te klein is, zelfs voor 3mp.

Doet me aan Trust denken  :gap:  

Theovanv

Citeer
Citeer
Ik word niet echt enthousiast van die foto's, die van de Reiger zijn nog aardig scherp, maar de vignettering is vreselijk
Dit zijn lens eigenschappen en hebben dus eigenlijk niets met dit apparaat te maken natuurlijk.

Citeeren verder zijn het grauwe, fletse foto's die op teveel opgeblazen en naverscherpte foto's lijken.

Dat ben ik wel met je eens. De foto's zien eruit of dat de chip veel te klein is, zelfs voor 3mp.

Doet me aan Trust denken  :gap:
Haha, idd :)
Theo van Veenendaal