Verschil levenslijst en toplijst

Gestart door Marijn_Verbeek, februari 04, 2009, 16:13:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marijn_Verbeek

Hallo,

Op 29-12-2008 heb ik mijn 200ste nachtvlindersoort ingevoerd.
Dit betrof: Adela reaumurella. http://waarneming.nl/foto/view/597621

In mijn levenslijst sta ik keurig op 200.
In "toplijst soorten" stond ik ook even op 200 maar nu nog maar op 199.

Bij het invoeren van deze waarneming heb ik een beetje zitten prutsen. Ingevoerd met verkeerde datum, het lukte niet om de datum te veranderen dus toen heb ik de waarneming verwijderd en daarna opnieuw ingevoerd met de juiste datum.

Bij het vergelijken van toplijsten kom ik Adela reaumurella wel tegen in mijn toplijst soorten.

Kan iemand het verschil verklaren of oplossen?
Of kan ik zelf nog wat proberen?

Groet,

Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

Jeroen Nagtegaal

De datum van de waarneming staat op 3 mei 2008. heb je de waarneming vandaag opnieuw ingevoerd? Zo ja, Dan kan het kloppen, de lijst wordt namelijk maar een keer per dag geupdate,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Marijn_Verbeek

CiteerDe datum van de waarneming staat op 3 mei 2008. heb je de waarneming vandaag opnieuw ingevoerd? Zo ja, Dan kan het kloppen, de lijst wordt namelijk maar een keer per dag geupdate,
Hoi Jeroen,

Ik heb de waarneming diezelfde dag (29-12-2008) nog verwijderd en opnieuw ingevoerd.

Ook op diezelfde dag (29-12-2008) heeft toplijst op 200 gestaan.

Groet,

Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

hiskodevries

Marijn, heb je ook goed de tekst in topspotters gelezen ?

Citeer
Een keer per dag ververst. Alleen waarnemers met meer dan 100 soorten worden getoond.
excl. niet telbare aktiviteiten vondst (dood),in braakbal,verkeersslachtoffer,aangespoeld

Citeer

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ted van der Knaap

Citaat van: hiskodevries,Feb 5 2009, 08:30 AMMarijn, heb je ook goed de tekst in topspotters gelezen ?

Citeer
Een keer per dag ververst. Alleen waarnemers met meer dan 100 soorten worden getoond.
excl. niet telbare aktiviteiten vondst (dood),in braakbal,verkeersslachtoffer,aangespoeld

Citeer

Bedankt Marijn voor het stellen van de vraag en Hisko voor het beantwoorden ervan...

...ook ik vroeg me al een tijdje af waarom er een verschil van 4 was tussen mijn levenslijst vogels (125) en toplijst vogels (121)...

dankzij jullie opgelost!   :duim:
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Marijn_Verbeek

CiteerMarijn, heb je ook goed de tekst in topspotters gelezen ?

Citeer

Citeer
Hisko,

Ik heb blijkbaar toch iets over het hoofd gezien, een dood gevonden Saffraangouduil.
Dan lijkt het weer te kloppen.

Feit blijft dat de toplijst 200 soorten telde na het invoeren van Adela reaumurella op 29-12-2008. Vandaar mijn verwarring.

Bedankt en groet,

Marijn
Groet,
Marijn Verbeek