Verkiezing favoriete Nederlandse zoogdier

Gestart door mlahaye, februari 05, 2009, 20:25:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

mlahaye

Bericht op de VZZ-site:

Verkiezing favoriete Nederlandse zoogdier van start

Het natuurtijdschrift Grasduinen en de Zoogdiervereniging gaan op zoek naar het favoriete zoogdier van de Nederlanders. 24 in het wild levende zoogdieren zijn genomineerd en staan met foto in het nieuwste nummer van Grasduinen dat 6 februari verschijnt. Iedereen kan stemmen op www.grasduinen.nl.

Allemaal stemmen op de korenwolf! Veruit het mooiste & meest interessante zoogdier van Nederland!

Groeten,
Maurice

Ted van der Knaap

#1
..als je snel bent kun je ook nog een boek winnen..

hier de directe link: http://www.grasduinen.nl/dierenquete/default.asp


(mijn stem is voor de eekhoorn, beetje uit melancholie, want als peuter aten die in het bos in de buurt (Den Haag) pindaatjes uit m'n hand en nu zie ik ze nooit meer in deze omgeving!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Tinok

Sorry heb mijn stem aan de boommarter gegeven. Onze ontmoeting met een boommarterjong afgelopen zomer was zo tof dat de boommarter mijn hart heeft gestolen  :wub:  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Kees van Bochove

groeten, Kees van Bochove
Waarnemingen: http://waarneming.nl/user/view/8118

Draak

Ach er zijn veel dieren en dan in mijn geval de marterachtigen die aandacht zouden moeten krijgen en dan ook als meest interessants zouden zijn.
Maar ook in mijn geval heeft de boommarter mijn hart al jaren gestolen.
Deze stem is dus voor Cees de boommarter en ook voor de Brabantse M&M's.

Grthnx Draak  
Arjan (Draak) den Hertog

frankmeer

#6
Ik heb op de Egel gestemd.  :)  
Frank van der Meer

Maico Weites

Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/


magnolia

En gezien mijn ontmoeting mag het duidelijk zijn dat ik ook voor de boommarter ga.
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

Maarten Sluijter

.

vuurvlinder

De Boommarter staat voorlopig bovenaan!  ^_^  :D  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Jeroen Nagtegaal

Sorry, ik vind ze toch wat "Nep" die Hamsters,

Howel Bever ook enigzins hergeintroduceerd is heb ik daar toch de meeste binding mee.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

vuurvlinder

Die hamsters zie ik ook niet 1 2 3 zitten! Moet een slordige 350 km naar Limburg knallen om die beestjes te kunnen zien. :rolleyes: Die Boommarters zijn echt wild en zijn "iets" dichter bij mijn woonplaats waargenomen. Ik hoop ze binnenkort ook in Groningen waar te nemen. ^_^  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

derks

Ben nogal angstig en heb derhalve voor het feest der herkenning gekozen. :unsure:  
MVG Han Derks

Sjoerd v Wierst

Bultrug! mijn ontmoeting met dit beest in 2007 in IJmuiden was zo vet, die moest gekozen worden
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

wilma_s

ik ga voor de boommarter  :D  al twijfelde ik een heel klein beetje.  :)  :)

Gerardus

Groeten Gerardus

dutchway

Groeten van Lia

nielsyese

Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Corryabbink

#20
Ik voor de mol een haat/liefde verhouding :unsure:  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Theovanv

Theo van Veenendaal

g.j. keizer

#22
Ik ga voor de das. Als je die in familieverband voor een ingang van hun burcht hebt zien ronddartelen ....
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

lesley van loo

wat raar dat ik otter nog niet zo vaak genoemd heb gehoord, dat zijn pas echt gave beesten  :-)

daar heb ik dan ook voor gekozen.
Lesley van Loo

http://www.ltdphoto.com/

Freek Verkerk

#24
Ik zou een herdershond kiezen.  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Menko Vlaardingerbroek

Twaalf maal een roofdier (incl. herdershond en zeehond) en negen keer wat anders. Hoe komt dat mensen over het algemeen meer van roofdieren houden dan van vreedzame dieren?

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

Tinok

CiteerTwaalf maal een roofdier (incl. herdershond en zeehond) en negen keer wat anders. Hoe komt dat mensen over het algemeen meer van roofdieren houden dan van vreedzame dieren?
Wat meer op jezelf lijkt kies je eerder voor denk ik (onbekend maakt onbemind, bij sollicitaties is een bekend gegeven dat mannen liever mannen kiezen en geen dames bv, dus soort kiest soort) wat dit over de mensen hier zegt....... :whistle:  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

vuurvlinder

CiteerTwaalf maal een roofdier (incl. herdershond en zeehond) en negen keer wat anders. Hoe komt dat mensen over het algemeen meer van roofdieren houden dan van vreedzame dieren?
Ik ben net zo dol op vreedzame dieren, maar zie die soorten regelmatig. Vandaar dat ik stemde op een soort die ik graag eens zou willen zien. <_<

Ik vraag mij trouwens af wat het nut is van deze verkiezing.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Freek Verkerk

CiteerTwaalf maal een roofdier (incl. herdershond en zeehond) en negen keer wat anders. Hoe komt dat mensen over het algemeen meer van roofdieren houden dan van vreedzame dieren?
roofdieren zijn slimmer, spelen beter in op de situatie en bijvoorbeeld een hond leeft in een groep, dat zijn sociale dieren die zijn gewend een band op te bouwen. Je hebt er meer contact mee.  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Draak

Ach het is een grappig iets zo'n verkiezing, maar zegt natuurlijk niets.
Zelf had ik zeker ook graag op bv de bunzing gestemd, omdat deze marterachtige te weinig aandacht en waardering krijgt in mijn ogen.
Maar waarom rroofdieren geen vreedzame dieren genoemt worden snap ik dan weer niet echt. Want is een edelhert wel zo vreedzaam als die de schors van een boom stript? Daarnaast is het ook niet voor niets dat prooidieren zich sneller voortplanten.

Grthnx Draak
Arjan (Draak) den Hertog