Het is mogelijk al eerder genoemd, maar het reikt te ver om alle posts terug te lezen, maar het zou heel erg fijn zijn als ObsIdentify kijkt naar dieren en planten uit de omgeving. Nu worden bij invoering van Afrikaanse soorten, denk ik(?), alle foto's vergeleken met de gehele database, die voornamelijk is gevuld met Europese soorten, waardoor de uitkomst van ObsIdentify na invoering van de foto bijna altijd beperkt is tot Europese soorten. Ik begrijp dat er nog maar weinig Afrikaanse foto's zijn, waardoor mogelijk de foutenmarge nog wat groot is, maar zoals te zien in de bijlage wordt nu een algemene en veelgefotografeerde soort als de Afrikaanse Monarch (Danaus chrysippus alcippus), gemakkelijk te herkennen, ook voor een computer lijkt mij, uitgescholden voor Rouwmantel.
Afgezien van het feit dat het iedereen na een aantal keer proberen wel op zal vallen, lijkt het me een erg slechte reclame voor de site, want willekeurige buitenlanders die de site proberen of overwegen om hem te gaan gebruiken, zullen hierdoor gelijk weer afhaken. Toch?
Terwijl, tsja, wat weet ik er van, maar toch, het lijkt mij betrekkelijk eenvoudig om het zoekgebied van ObsIdentify te beoerken op een paar kilometer, desnoods een paar honderd kilometer, van de crime scene. Misschien wel met een knop om het zoekgebied uit te breiden naar andere werelddelen om een nieuwe identificatiepoging te ondernemen?
Ik hoop dat dit lukt!
Smiles,
Klaas