Maareh.. Dan is de rest in Engels lezen toch ook niet zo'n probleem? Of overschat ik de talenkennis van Nederlanders, of onderschat ik de leesbaarheid van Observation.org in het Engels*?
*als dat zo is, laat het vooral weten
Het is allemaal geen probleem natuurlijk, maar het gaat mij om dat laatste Thijs, maar ik ben wat fijngevoelig wat dat betreft

Zal wel eens wat op een rij zetten, maar je kan wellicht beter een native speaker proberen te charteren.
Denk ook aan de adminschermen trouwens.
Verder is Observation er toch niet alleen voor de Nederlanders?
Los daarvan denk ik dat het wel echt een logische functionaliteit en dus valide wens is om de taal van de site en de taal van de soortnamen te scheiden. Het is het prettigst om de site in je moedertaal te kunnen gebruiken (voor ons NL'ers ook omdat je de NL termen van W.nl gewend bent), maar dan moet je natuurlijk wel de main content (soortnamen) kunnen begrijpen, en daarvoor is zoals je weet Engels toch echt de standaardtaal voor vrijwel iedereen die buiten Europa vogelt. Dé wereldvogellijsten zijn in het Engels, alle veldgidsen zijn in het Engels.
Dus ik pleit voor een optie om soortnamen ongeacht de site-taal in het Engels te kunnen tonen (een geheel vrije keuze (Chinese site, Turkse soortnamen) lijkt me dan weer niet zo nodig..). Denk dat dat een goede aanvulling voor iedere internationale Observado-gebruiker zou zijn.