paarse dennenkorst?

Gestart door ratje, februari 01, 2009, 15:18:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Hoewel ik het voorkomen van de zwam vreemd voorkomt kan ik dan toch spreken van de paarse dennenkorstzwam? Ik den namelijkdat het naaldhout is waar deze op groeit. Heeft die porien/buisjes?

ratje


xenion

Paarse dennenkorst ken ik niet, je zult wel Paarse dennenzwam bedoelen? Dan klopt het, substraat lijkt me idd naaldhout.
Groeten,
Martin

ratje

CiteerPaarse dennenzwam bedoelen? Dan klopt het, substraat lijkt me idd naaldhout.
:wub: Ja die bedoel ik ook.  Groeit deze alleen op naaldhout. Ik kwam met het zoeken per ongeluk toevallig bij een foto van Gert uit en daar stond als notatie bij: op beuk. Kan dit ook? Maakt me niet uit, zomaar om te weten.

xenion

CiteerGroeit deze alleen op naaldhout. Ik kwam met het zoeken per ongeluk toevallig bij een foto van Gert uit en daar stond als notatie bij: op beuk. Kan dit ook? Maakt me niet uit, zomaar om te weten.
Af en toe komt die ook op loofhout voor, maar dat is maar zeer zelden.
Groeten,
Martin

ratje

Citeer
CiteerGroeit deze alleen op naaldhout. Ik kwam met het zoeken per ongeluk toevallig bij een foto van Gert uit en daar stond als notatie bij: op beuk. Kan dit ook? Maakt me niet uit, zomaar om te weten.
Af en toe komt die ook op loofhout voor, maar dat is maar zeer zelden.
ok

Gert Kremer

Citeer
Citeer
CiteerGroeit deze alleen op naaldhout. Ik kwam met het zoeken per ongeluk toevallig bij een foto van Gert uit en daar stond als notatie bij: op beuk. Kan dit ook? Maakt me niet uit, zomaar om te weten.
Af en toe komt die ook op loofhout voor, maar dat is maar zeer zelden.
ok
Ja Hannie, op Beuk maar dat gaf wel pijn dacht k zo. :whistle:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

Citeer
Citeer
Citeer
CiteerGroeit deze alleen op naaldhout. Ik kwam met het zoeken per ongeluk toevallig bij een foto van Gert uit en daar stond als notatie bij: op beuk. Kan dit ook? Maakt me niet uit, zomaar om te weten.
Af en toe komt die ook op loofhout voor, maar dat is maar zeer zelden.
ok
Ja Hannie, op Beuk maar dat gaf wel pijn dacht k zo. :whistle:
Gert, wil je je nader verklaren?  :angel:  :angel:

Denk je nu echt dat ik er moeite mee heb dat jij zegt dat de zwam op beuk groeit? Dan moet ik toch wel heel erg lachen hoor!!
Ik vraag het puur omdat mij dit vreemd voorkwam, that's all.
Ik heb geen last van jaloezie hoor, absoluut niet. Dus wees gerust.

Gert Kremer

#8
Hallo Hannie,

Ik bedoelde jou niet. :(
Ik wil alleen even zeggen dat ik toen heel veel werk gedaan heb om te (bewijzen) dat het een Beuk was waar deze op groeide.

Het probleem was dat ik deze eerst had ingevoerd als paarse korstzwam en daar kreeg een reactie op met het verzoek om deze op het topic te plaatsen.

zie: Topic op +/_ 23-12-2008 onder paarse korstzwam, maar ik kan deze niet goed terug vinden.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

CiteerHallo Hannie,

Ik bedoelde jou niet. :(
Ik wil alleen even zeggen dat ik toen heel veel werk gedaan heb om te (bewijzen) dat het een Beuk was waar deze op groeide.

Het probleem was dat ik deze eerst had ingevoerd als paarse korstzwam en daar kreeg een reactie op met het verzoek om deze op het topic te plaatsen.

zie: Topic op +/_ 23-12-2008 onder paarse korstzwam, maar ik kan deze niet goed terug vinden.
Hoi Gert,
ok, een miscommunicatie dus.
Ik vond je reactie ook al zo vreemd. Mijn vraag was ook puur uit interesse vanwege de combinatie beuk en de zwam. Je hoeft het voor mij niet op te zoeken hoor, ik geloof het zo ook wel,

Laten we er maar een berg zand overgooien, hoewel dat moeilijk gaat met die vorst. :grin:  :grin: