Raar dingetje

Gestart door P1234, januari 27, 2009, 17:19:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

P1234

Op www.vogelvisie.nl, staat in het forum, onder het kopje vogelherkenning een viertal foto's van een intrigerende zanger, die wel wat heeft van een Yellow headed/hooded blackbird en zich in een tuin ophoudt. Het zou ook heel goed om de één of andere wever kunnen gaan, maar ik vind het wel een spannend dingetje...
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

JohanvantBosch

CiteerOp www.vogelvisie.nl, staat in het forum, onder het kopje vogelherkenning een viertal foto's van een intrigerende zanger, die wel wat heeft van een Yellow headed/hooded blackbird en zich in een tuin ophoudt. Het zou ook heel goed om de één of andere wever kunnen gaan, maar ik vind het wel een spannend dingetje...
apart ding - op de foto rechtsboven lijkt ie een oranje rug te hebben. Of zie ik het nu verkeerd?

frankneijts

Een Fire-crowned (Black-winged) Bishop Euplectes hordeaceus (Roodvoorhoofdwever), een wijdverbreide soort in Afrika en tamelijk algemeen in de kooivogelhandel. In gevangenschap is het rood moeilijk te handhaven en wordt dikwijls meer oranje- of zelfs geelachtig.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Bas vd Burg

Dus daar is m'n gekleurde vriend gebleven!!!! De vogel die op vogelvisie.nl wordt getoond is waargenomen in Katwijk, en eerder deze maand zat er een man Roodvoorhoofdwever gedurende een kleine week bij mijn ouders in de achtertuin (Katwijk). Erg kleurrijk vogeltje!

http://waarneming.nl/waarneming/view/41426868
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012