Soortvolgorde Invoerscherm

Gestart door Jeroen Nagtegaal, januari 27, 2009, 11:17:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

I maak er maar een appart topic van, heb meen ik al 2 of 3 keer er iets over gepost maar eigenlijk niets gehoord. En ben dus van mening dat het toch een boel invoerfouten gaat voorkomen. Ik bend us ook benieuwd wat andere gebruikers hiervan vinden.

Momenteel zit er weinig logica in de soortenlijst in het invoerscherm:
Bijvoorbeeld als je Groen in rikt krijg je deze lijst:
Groene Bijeneter
Groene Langstaartglansspreeuw
Groene Reiger
Groene specht
Groenling
Groenpootruiter
Groenstaartglansspreeuw
Groenlandese Kanoet
Groenlandese Kolgans
Groenlandese Tapuit
Groenlandese Witstuitbarmsijs
Himalayagroenling
Kleine Groene Bijeneter
Groenling x Putter

En ik ben dan voor om het te veranderen op basis van aantal invoeringen of op basis van zeldzaamheid.

Groene specht
Groenling
Groenpootruiter
Groenlandse Kanoet
Groenlandse Kolgans
Groenlandse Tapuit
Groenlandse Witstuitbarmsijs
Groene Bijeneter
Groene Reiger
Himalayagroenling
Kleine Groene Bijeneter
Groene Langstaartglansspreeuw
Groenstaartglansspreeuw
Groenling x Putter

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

eline1234

Ik snap m wel hoor, en denk dat op zich ook wel wat zou schelen, maar aan de andere kant... Voer je iets zeldzaams in, dan krijg je al een aanvullende vraag. En die escapes, tja, mensen hebben zelf toch ook een beetje verantwoordelijkheid hoor! Even controleren of je het goede aanklikt lijkt me niet zo heel erg veel gevraagd toch?
Tis misschien wel wat, maar er zijn vast dingen die nu hoger op het lijstje staan.
Eline

Vincent

Vincent

Jeroen Nagtegaal

Daar staat op Alfabet,
Denk dat die Lepelbekstrandloper, Groene Bijeneter daar wel oorzaak van zijn geweest.
Zelf kijk ik overigens niet naar die schermpjes van die zeldzamheden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent

CiteerDenk dat die Lepelbekstrandloper, Groene Bijeneter daar wel oorzaak van zijn geweest.
??
Volgens die administratie is dat nog niet aangepast. Ik zie nu dat de lijst al alfabetisch is en niet-soorten al onderaan staan. Wat is dan het probleem?
Vincent

Jeroen Nagtegaal

De lijst is juist alfabetisch, en dat is juist het probleem, daardoor komend de zeldzaam heden ook bovenaan. Voorheen in de oude versie was het op basis van status/voorkomen
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent

CiteerDe lijst is juist alfabetisch, en dat is juist het probleem, daardoor komend de zeldzaam heden ook bovenaan. Voorheen in de oude versie was het op basis van status/voorkomen
Ik zie veel liever een alfabetische lijst, daar is eerder ook meerdere keren een verzoek voor geweest. Als je niet weet dat de soort die je hebt waargenomen zeldzaam blijkt te zijn, weet je dus ook niet waar je moet kijken, terwijl een alfabetische volgorde voor iedereen duidelijk is.
Vincent

Jeroen Nagtegaal

Als ik een Groenling in wil voeren, wil ik dat gewoon snel kunnen door 1 of 2 keer met het pijltje omlaag te gaan ipv bijna helemaal naar onderen. En als je een soorte niet kan vinden tik je hem toch verder in?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hdijk

#9
Tip: type in "nli" en je hebt je Groenling bovenaan!

Met plaatsnamen hetzelfde. Soms is het handiger de minder voorkomende tekenreeksen uit een woord in te tikken. Ik hecht meer waarde aan performance (=snelheid) dat een andere volgorde.
Hendrik Jan van Dijk

Vincent

CiteerEn als je een soorte niet kan vinden tik je hem toch verder in?
Tsja, andersom geldt dat natuurlijk ook: je zou 'groenl' kunnen intikken i.p.v. 'groen'. Zie ook de tip van Hendrik Jan.
Vincent

Gerard Troost

#11
CiteerAls ik een Groenling in wil voeren, wil ik dat gewoon snel kunnen door 1 of 2 keer met het pijltje omlaag te gaan ipv bijna helemaal naar onderen. En als je een soorte niet kan vinden tik je hem toch verder in?
En als ik een Groenling wil invoeren type ik "Groenling" in en dan wil ik TAB doen, maar nee, da werkt niet. Moet eerst selecteren en dan kan ik pas het aantal invoeren. Dat werkt pas vertragend bij het invoeren!
Die 2 extra letters die je extra moet typen, tja, doe eens een typecursus, heb je heel je leven plezier van....
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen