Hoofdmenu

Excursies 2009

Gestart door Gert Veurink, januari 23, 2009, 14:42:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

Kijk es wat een mooi programma!



Ik ben van plan om in ieder geval naar donkere water, oostelijke witsnuit en naturalis te gaan. Cadzand en Kempen zeker niet.
Waar gaan jullie heen?
groet!
Gert Veurink



vuurvlinder

Weerribben, Delleboersterheide en Lendevallei lijken mij wel wat.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Gaffelwatertjes heb ik al genoeg gezien (en Cadzand is wel heel erg ver weg, zeker als je van OV afhankelijk bent), maar voor de rest had ik me al ingeschreven.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohanvantBosch

Weerribben wil ik zeker heen

Anne Hueber †

Nou, dan zit ik nu al wel tamelijk vol voor komend seizoen :grin:  :lol: Voor mij mag het libellenseizoen al beginnen, ik ben er klaar voor.....nu alleen nog mooi en warm weer :D  

Platbuik

Citeer....Lendevallei....
Da's over de Venusheuvel?  B)  
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Goyatlah

Overigens, heeft iemand een idee hoe groot de kans in de Weerribben op Gevlekte Witsnuitjes is? Laatste jaren was meestal de eerste waarnemingen in de eerste week van mei, en aangezien die dan waarschijnlijk ook massaal uitsluipen...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Gert Veurink

CiteerOverigens, heeft iemand een idee hoe groot de kans in de Weerribben op Gevlekte Witsnuitjes is? Laatste jaren was meestal de eerste waarnemingen in de eerste week van mei, en aangezien die dan waarschijnlijk ook massaal uitsluipen...
ik denk niet bij de excursie, maar wel vlakbij bij kuinderbos en woldlakebos. Kijk maar naar de waarnemingdata van afgelopen jaar. Hangt natuurlijk wel een beetje van het weer af. Afgelopen jaar en het jaar daarvoor hadden we een mooi voorjaar volgens mij.

groet!
Gert Veurink



Goyatlah

Ach merk ik ook wel, maar is wel een goed idee om na de excursie even naar het Woldlake bos te gaan. En 2 of 3 weken later wil ik nog eens naar de Weerribben (is er afgelopen jaar niet van gekomen: Bruine Korenbout, adulte Witsnuitjes en heel veel Vroege Glazenmakers - als die er dan al zijn)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Weia

Citeer
Citeer....Lendevallei....
Da's over de Venusheuvel?  B)
Net yn 't Frysk.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Gert Veurink

#10
CiteerAch merk ik ook wel, maar is wel een goed idee om na de excursie even naar het Woldlake bos te gaan. En 2 of 3 weken later wil ik nog eens naar de Weerribben (is er afgelopen jaar niet van gekomen: Bruine Korenbout, adulte Witsnuitjes en heel veel Vroege Glazenmakers - als die er dan al zijn)
bruine korenbout en adulte witsnuiten kan zeker 9 mei al wel, die had ik afgelopen jaar op 28 april al. mijn eerste vroege glazenmaker had ik op 18 mei, maar de eersten zijn al op 2 mei gezien.
Met goed weer en een beetje geluk kan dat dus ook al wel.  
groet!
Gert Veurink



JohanvantBosch

Citeer
CiteerOverigens, heeft iemand een idee hoe groot de kans in de Weerribben op Gevlekte Witsnuitjes is? Laatste jaren was meestal de eerste waarnemingen in de eerste week van mei, en aangezien die dan waarschijnlijk ook massaal uitsluipen...
ik denk niet bij de excursie, maar wel vlakbij bij kuinderbos en woldlakebos. Kijk maar naar de waarnemingdata van afgelopen jaar. Hangt natuurlijk wel een beetje van het weer af. Afgelopen jaar en het jaar daarvoor hadden we een mooi voorjaar volgens mij.
Ik ben 1 keer meegeweest met een excursie voor de donkere waterjuffer. Toen zijn geloof ik wel een aantal gevlekte witsnuiten gezien, maar volgens mij waren ze op 1 hand te tellen.

Jeroen Nagtegaal

#12
Wil zeker naar Donkere waterjuffer en Oostelijke Wistnuit.
Mischien als het uitkomt naar Naturalis (en gelijk mijn I. Senegalensis brengen) en Verder als het even lukt weer Gaffelwater en even mee naar de Kempen.

Oja, Ook maar een lid geworden van de NVL...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bertusvr

Ik heb me zojuist opgegeven voor de Weerribben op 9 mei, heb er nu al zin in.


ArjenDrost †

Mij lijken de Weerribben en Dellerbuursterheide wel wat. Maar ga eerst eens kijken hoe het dan allemaal is :)

Goyatlah

CiteerMij lijken de Weerribben en Dellerbuursterheide wel wat. Maar ga eerst eens kijken hoe het dan allemaal is :)
Dan ben je vermoedelijk te laat. In ieder geval naar de Weerribben is beperkte inschrijving. Overigens heb ik voor de 2e excursie naar Delleboersterheide ingetekend (kunnen we evt samen reizen)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

ArjenDrost †

CiteerDan ben je vermoedelijk te laat. In ieder geval naar de Weerribben is beperkte inschrijving.
Ok ok, daar heb ik me in ieder geval al voor opgegeven :) Oostelijke Witsnuit heb ik afgelopen jaar al en ben altijd erg slecht in het ver vooruit plannen ;)

nick w

HEb me opgegeven voor de Weerribben. Hoop dat er nog plek is..

Groet,
Nick W

MC

Begin mei in de weerribben is gevlekte witsnuit vast wel te doen. De laatste keer dat ik bij donkere waterjufferbiotoop rondliep waren ze aan het uitsluipen (rond 1 mei).
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

marcel123

Heb nog nooit zoveel nieuwe soorten libellen op een dag gezien als vandaag. Foto's binnenkort op Hyves...

Jeroen Nagtegaal

Aanstaande zondag is er weer een Excursie naar de Oostelijke, Ik ben er om ze ditjaar hopelijk wel te zien!

Oja mocht iemand nog een Heidelibel zien, en vooral Zwarte of Geelvlek dan hoor ik het graag, zijn lastige soortjes bij mij.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Platbuik

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 18, 2009, 21:54:54 PM
Aanstaande zondag is er weer een Excursie naar de Oostelijke, Ik ben er om ze ditjaar hopelijk wel te zien!

Oja mocht iemand nog een Heidelibel zien, en vooral Zwarte of Geelvlek dan hoor ik het graag, zijn lastige soortjes bij mij.
Oostelijke en Geelvlek zijn goed te combineren. Vraag Peter de Boer.
En succes!
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

nick w

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 18, 2009, 21:54:54 PM
Aanstaande zondag is er weer een Excursie naar de Oostelijke, Ik ben er om ze ditjaar hopelijk wel te zien!

Oja mocht iemand nog een Heidelibel zien, en vooral Zwarte of Geelvlek dan hoor ik het graag, zijn lastige soortjes bij mij.

Ik zal erop letten, die ken ik allebei nog niet dus ik zal wel alles fotograferen wat voor m'n lens vliegt  ;D

Groet,
Nick w


PS voor die excursie heb ik nog plek voor meerijders uit Den Haag/Leiden als iemand dat wil..

Jeroen Nagtegaal

DIt jaar dan eindelijk, na te zijn natgeregend... en te hebben gewacht eindelijk zeven-en-een-half uur na vertrek in limburg een oostelijk Witsnuit gezien in Friesland. Totaal heeft deze soort me een etmaal gekost! Verder ook Veenhooibeest, Slangenarend en Klapekster vandaag.

Mijn enigste plaatje wat ik kon maken...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gert Veurink

groet!
Gert Veurink



nick w

Ik had iets meer mazzel maar kreeg 'm niet helemaal scherp...

Groet,
Nick W


Platbuik

---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Bertusvr

gefeliciteerd met deze erg mooie soort. :duim:

nick w

We waren er met z'n allen erg blij mee, we waren al bijna weggegaan vanwege de regen, toen zeiden de diehards, we wachten nog één gat in de wolken af en toen kwam deze even een showtje opvoeren, eerst boven de plas, toen (om met de woorden van de excursieleider te spreken) recht het publiek in en een fraaie landing vlak voor ons. En dus pal voor m'n voeten  ;D (maar maar heel even, toen was hij weer weg en de zon daarna ook).

Groet,
Nick W