Hoofdmenu

Raaf

Gestart door Herman Bouman, januari 20, 2009, 15:47:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Herman Bouman

Beste,
Na een bezoekje aan de Grote Burrie zag ik twee Raven met alu. ring. Wie ringt Raven in de omgeving van Barneveld?

Misschien de moeite om de ringen af te lezen?

Groet Herman Bouman

Date Lutterop

Die ringen zullen wel niet van alu(minium) geweest zijn. Een raaf peutert die er met gemak af. Raven worden met roestvrijstalen ringen (13 mm.) geringd.

Groet,

Date


Herman Bouman

Scherp!! Bedoel dus een ring (waarschijnlijk) van het Vogeltrekstation.

Groet Herman

bramubels

Zal wel moeilijk aflezen zijn, of zitten ze erg dichtbij? Als het lukt is het natuurlijk altijd leuk! Zullen wel ergens op de Veluwe als nestjong geringd zijn, gok ik zo.

Groeten Bram.

Herman Bouman

CiteerZal wel moeilijk aflezen zijn, of zitten ze erg dichtbij? Als het lukt is het natuurlijk altijd leuk! Zullen wel ergens op de Veluwe als nestjong geringd zijn, gok ik zo.

Groeten Bram.
Bram,
Met een beetje geduld komen ze erg dichtbij. Tja wie weet ga ik dit weekend nog een poging wagen.

Waarschijnlijk ergens van de Veluwe. Maar ja stel dat...?

Herman

frankw

Herman dan was jij vast de gelukkige die de vogel 'langs het pad' had op het terrein zelf? Ik heb b.t.w. de vogel om 14.30u terug gevonden  :duim:  

Herman Bouman

Frank,
De vogel zat eerst tussen de meeuwen (groot en klein) op het weilandje naast de stort. Daarna opnieuw teruggevonden langs de asfaltweg op het terrein van de stortplaats. Erg mooie waarneming, gelukkig idd.

Groet Herman Bouman