Hoofdmenu

Koereiger?

Gestart door thijs, januari 16, 2005, 17:01:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijs

Aan alle admins, zou iemand de waarnemer van 2 mogelijke Koereigers (die er al heel beleefd en terecht een vraagteken bij zette) nog willen vertellen dat tenen van kleine zilvers regelmatig zwart zijn door de modder?
Vind het verder geen probleem ofzo, ook door het vraagteken, maar gewoon als iets dat nog kan meewegen bij (juiste) determinatie...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

thijs

Sorry, twee spreekwoordelijke tellen heeft Bram Rijksen al commentaar gegeven.
Ben het iig helemaal met hem eens :duim:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Bram Rijksen

Dag Thijs,

Vóór ik het forum opende, had ik al gereageerd, maar volgens mij komt wat er nu staat  overeen met jouw opmerkingen. Bedankt voor het meedenken.

Vreindelijke groet,

Bram Rijksen


rik

Als je een gele bek ziet moet je niet twijfelen , koereiger.
Bek van kleine zilverreiger is zwart.
Poten van koereiger zijn groen geel.
Poten van kleine zilverreiger zwart met gele tenen. :duim:  

thijs

Ja, maar in vlucht is groen, grijs of zwart (allen genoemd bij pootkleur Koereiger)  nauwelijks te onderscheiden en er werd nog nadrukkelijk gezegd dat de snavel niet goed gezien was...
Waarneemster heeft nog steeds niet gereageerd...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

thijs

Alweer 2 Koeien.
Deze keer vliegend vauit een rijdende auto gedetermineerd :wacko: .
Lijkt me vreemd...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jasper

Hoeft niet, als je genoeg tijd hebt gehad om de vogel goed te kunnen bekijken kan je mogelijk wel tot een determinatie kopen (en kenmerken goed hebt gezien!)
Maar ik moet toegeven het is moeilijk om vanuit een auto een vogel te kunnen determineren!

Bram Rijksen

Dag Thijs en Jasper,

Gezien de naam van de waarnemer is jullie bezorgdheid over de determinatie -hoewel begrijpelijk- niet direkt nodig.

Vriendelijke groet,

Bram Rijksen

jasper

#8
CiteerGezien de naam van de waarnemer is jullie bezorgdheid over de determinatie -hoewel begrijpelijk- niet direkt nodig.

En waarom niet, als ik vragen mag!?

thijs

J kan wel goed kunnen vogelen, maar uit de auto vliegende koereigers komt op mij enigszins dubieus over :mellow:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Bram Rijksen

Citeer
CiteerGezien de naam van de waarnemer is jullie bezorgdheid over de determinatie -hoewel begrijpelijk- niet direkt nodig.

En waarom niet, als ik vragen mag!?
Om de eenvoudige reden dat er in Nederland nu eenmaal vogelaars rondlopen waarbij ik niet (snel) twijfel aan de juistheid van de determinatie; Marcel Capello is één van hen. Die heeft inmiddels wel bewezen een vogel te kunnen determineren (ik ben 'm nog steeds dankbaar voor de izabelklauwier van de Hooge Berg op Texel in 1993).
Bovendien is het voor een ervaren vogelaar weldegelijk mogelijk een met de auto meevliegende Koereiger te determineren; sinds 10-12-04 weet ik dit uit eigen ervaring...


jasper

Okay, dan weet ik genoeg.
Bedankt Bram ;)  

thijs

Mmmm, omdat jij het zegt :mellow: (of dat nou een reden is, maargoed)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

thijs

Sorry, dat kan nog al lomp over zijn gekomen.
Ik bedoelde dat je de uitdrukking "omdat jij het bent" gebruikt bij mensen die je goed kent.
Op straat zou ik je zo voorbijlopen (en jij mij), maar nogmaals mijn excuses als het verkeerd overkwam.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar