Hoog in een levende Beuk

Gestart door Gert Kremer, januari 16, 2009, 17:21:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Foto 6613.

Deze zit +/- 4 meter hoog, zijn niet al te groot, welke zou het kunnen zijn?
Het weer was niet best tijdens de foto, donker en mistig. maar hij staat er op he.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Niemand?
De lamellen lopen met de steel mee.
Ik zal deze echt NIET invoeren hoor en met de mic. kom ik er niet bij :lol:
Dus waag een kans :whistle:  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

Is een ladder meenemen een optie?
Een Oesterzwam of een Oorzwammetje misschien?
Groeten,
Martin

ratje

Gert, een schelp- of oesterzwam?

Gert Kremer

? 4 meter hoog, kleur zalmachtig, ik schijf elke naam op hoor!  :unsure:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

schubbige taaiplaat misschien. Komt in lichte vorm maar ook wel in oranjeachtige kleur voor. En wat die vorst doet? :o  

xenion

Citeerschubbige taaiplaat misschien. Komt in lichte vorm maar ook wel in oranjeachtige kleur voor. En wat die vorst doet? :o
Die komt (bijna) uitsluitend op dood naaldhout voor.
Groeten,
Martin

ratje

Citeer
Citeerschubbige taaiplaat misschien. Komt in lichte vorm maar ook wel in oranjeachtige kleur voor. En wat die vorst doet? :o
Die komt (bijna) uitsluitend op dood naaldhout voor.
dat ben ik met je eens, maar komt hij ook niet op de spoorbiels voor? Afgelopen jaar hier op een biels gevonden.

Ismael

Bielzen zijn geloof ik uit eiken, maar ik dacht vroeger ook uit naaldhout maar ik weet het niet zeker
Groeten Ismaël Wind

Ismael

Citeer
CiteerBielzen zijn geloof ik uit eiken, maar ik dacht vroeger ook uit naaldhout
Ismael,
De Dwarsliggerzwam (Lentinus lepideus) kwam vroeger vooral op spoorbielzen en telefoon- of telegraafpalen van naaldhout voor, waarin hij bruin- of kubiekrot veroorzaakt en groeit niet op loofhout.
Dus werden bielzen vroeger uit naaldhout gemaakt, ik wist het niet zeker meer. Tegenwoordig is het gebruikelijk dat het eiken is volgens mij (wat ik zo kan vinden)
Groeten Ismaël Wind

ratje

Citeer
Citeer
CiteerBielzen zijn geloof ik uit eiken, maar ik dacht vroeger ook uit naaldhout
Ismael,
De Dwarsliggerzwam (Lentinus lepideus) kwam vroeger vooral op spoorbielzen en telefoon- of telegraafpalen van naaldhout voor, waarin hij bruin- of kubiekrot veroorzaakt en groeit niet op loofhout.
Dus werden bielzen vroeger uit naaldhout gemaakt, ik wist het niet zeker meer. Tegenwoordig is het gebruikelijk dat het eiken is volgens mij (wat ik zo kan vinden)
ik dacht ook eikenhout. Ik weet wel dat de schubbige taaiplaat op naaldhout voorkomt, daar heb ik hem ook gevonden afgelopen zomer. Bielzen van naaldhout wist ik niet.

ratje

Citeer
CiteerBielzen zijn geloof ik uit eiken, maar ik dacht vroeger ook uit naaldhout
Ismael,
De Dwarsliggerzwam (Lentinus lepideus) kwam vroeger vooral op spoorbielzen en telefoon- of telegraafpalen van naaldhout voor, waarin hij bruin- of kubiekrot veroorzaakt en groeit niet op loofhout.
wat is nu de officiel naam? schubbige taaiplaat of Dwarsliggerzwam  

Ismael

Citeerschubbige taaiplaat of Dwarsliggerzwam
schubbige taaiplaat
Groeten Ismaël Wind