Hoofdmenu

Accu

Gestart door Gert Veurink, januari 16, 2009, 22:53:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

En nog één:

Wat voor stroomvoorzieningen gebruiken jullie om ergens een vanglaken met lamp te kunnen hangen waar geen stopcontacten voorhanden zijn?
groet!
Gert Veurink

vuurvlinder

Ik heb een aggregaat die voldoende KVA levert om ons hele huis van noodstroom te voorzien. Het modelletje is helaas niet handig mee te nemen achter op de fiets, gebruik hem wel voor het nachtvlinderen. :D Er bestaan koffer modellen, volgens mij van Honda, erg duur, maar die heel praktisch zijn voor dit soort doeleinden. Tymo had daar al eens eerder over bericht, dacht ik.
Voor technische info betreffende aggregaten mag je mij altijd mailen, mijn wederhelft is expert op dat gebied.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Elachista

Nou ja, er is zeker veel over te vertellen hoe mensen in het veld vangen.
Ik ken er een paar die met van die kleine vallen met accu vangen, er zijn gelaccu's en generatoren van verschillende formaten.
Bij TL-achtige verlichting kun je het beste werken met accu's. Bij HPL en ML lampen kun je slechts een uurtje draaien op een accu, dan is een generator beter maar duurder. Zelf heb ik er nooit spijt van gehad. Maar dat komt ook dat ik er vrij veel op uit trek met de lamp en soms tot kort voor zonsopkomst doorga. Een accu is dan geen voldoening.

Zou je zoeken op bepaalde zaken als generator/aggregaat/accu binnen de vlinderfora dan zul je denk ik genoeg bijdragen vinden waarin het e.e.a. al verteld is. Hetzelfde geldt ook voor lichtvangmethodes en smeren.

gr Tymo
Groet,
Tymo

vuurvlinder

CiteerNou ja, er is zeker veel over te vertellen hoe mensen in het veld vangen.
Euhh, lokken. Bij mij sneuvelt er geen vlinder. ;)  

Elachista

Citeer
CiteerNou ja, er is zeker veel over te vertellen hoe mensen in het veld vangen.
Euhh, lokken. Bij mij sneuvelt er geen vlinder. ;)
Uitrusting..
Groet,
Tymo

Gert Veurink

Ik heb verschillende andere topics nu gelezen en een hoop wijzer geworden.

Generator lijkt me handiger omdat ik met een ML lamp van 160W werk. Wat voor model hebben jullie en waar koop je die?
groet!
Gert Veurink

vuurvlinder

Gert,

je zou hier eens kunnen kijken: http://www.speurders.nl/overzicht/bouw-en-...0-44662165.html

Edit: Een iets duurdere maar betere optie: http://www.speurders.nl/overzicht/bouw-en-...r-44662448.html