Hoofdmenu

bevroren snavel

Gestart door dutchway, januari 10, 2009, 15:44:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

dutchway

vandaag in de telegraaf


Bevroren snavel



Eindhoven -  De familie van de Wijdeven Somers uit Eindhoven vond een eend in de vijver met een bevroren snavel.


"Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt", laten ze weten.

Nadat ze de snavel even onder de lauwe kraan hadden gehouden was het probleem opgelost.

Groeten van Lia

Maarten Sluijter

.

firecrest

Niet zo handig bij het eten. Waarschijnlijk is de eend met zijn snavel in het water geweest en toen is het water bevroren. En dan sterft de eend aan honger lijden. Lijkt me geen plezierige dood, ik hoop dat het bij 1 eend blijft.

pia zz

ach,de stumper, gelukkig is ze gered!!!! En dan zie je hier scholieren ook nog de eenden opjagen, de beestjes hebben het al zo moeilijk nu, dus ik werd ontzettend :angry:  :angry:  :angry:  
  groet Pia.

Jan Harteman

Citeervandaag in de telegraaf


Bevroren snavel



Eindhoven -  De familie van de Wijdeven Somers uit Eindhoven vond een eend in de vijver met een bevroren snavel.


"Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt", laten ze weten.

Nadat ze de snavel even onder de lauwe kraan hadden gehouden was het probleem opgelost.
Op welke pagina in de Telegraaf? Ik kan het niet terugvinden.
Trouwens, om wat voor eend gaat het hier? Doet me niet echt denken aan een alledaagse Wilde eend eigenlijk.

DanielS

Citeer
Citeervandaag in de telegraaf


Bevroren snavel



Eindhoven -  De familie van de Wijdeven Somers uit Eindhoven vond een eend in de vijver met een bevroren snavel.


"Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt", laten ze weten.

Nadat ze de snavel even onder de lauwe kraan hadden gehouden was het probleem opgelost.
Op welke pagina in de Telegraaf? Ik kan het niet terugvinden.
Trouwens, om wat voor eend gaat het hier? Doet me niet echt denken aan een alledaagse Wilde eend eigenlijk.
Staat ook ok www.telegraaf.nl
Daniel

Jan Harteman

#6
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2972088...l__.html?p=17,1

Kijk dan wordt het duidelijker: dit lijkt me een Blauwvleugeltaling vrouw  (of toch een Kaneeltaling?).
En uit de tekst kun je suggereren dat het op een tuinvijver was, geen wilde dus.
Vreemd hoor, dat wel...

Rikstar

#7
oke, ik doe een gok: vrouwtje of eerste winter kaneeltaling? ook al vind ik hem er toch net iets te groot voor.

hahaha, tegelijkertijd gepost Jan! leuk dat mijn gedachten goed zat
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre