Hoofdmenu

klein zoogdier

Gestart door jankindt, januari 10, 2009, 20:52:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

jankindt

Ik ben nog een ander spoor ook tegengekomen...

Het spoor liep van en naar een relatief recent uitgegraven hol. Het liep mooi langs de rand van de open plek en was duidelijk al meerdere malen belopen.
Ik heb de opening van het hol niet gemeten maar het moet zo ongeveer tussen de 12 tot 18 centimeter zijn.

Misschien een wezel of hermelijn ?
Jan Kindt

jankindt

de andere poten of de bovenstaande foto zijn van een kat.
Jan Kindt

Papavertje

Lijkt mij iets van een konijnen spoor, wijde achterpootjes en voorpootjes dicht bij elkaar.
Groetjes,

Nan

Jeroen Nagtegaal

CiteerLijkt mij iets van een konijnen spoor, wijde achterpootjes en voorpootjes dicht bij elkaar.
Babykonijntjes dan?

Ik maak er gewoon muis Spec. van.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

patrick van der velde

Erg klein voor konijn en baby konijn lijkt me sterk.

Ter grootte van een rattenspoor maar aan rattenspoort zou duidelijke afdrukken van een staart achterlaten..

Het spoor gaat NAAR een hol.. Niet IN een hol, zeg jij.. Dus kan het ook een eekhoorn zijn.

Leven er eekhoorns in de buurt? Eekhoorns laten deze afdrukken ook achter in de sneeuw.

jankindt

Konijnensporen heb ik veelvuldig tegengekomen. Bijgevoegde foto toont zo een spoor. Het ziet er behoorlijk anders uit dan het spoor in kwestie en is ongeveer tweemaal zo groot.

Voor een muis was het spoor volgens mij te groot.

Ik heb er nog geen eekhoorns gezien en ik verwacht er eerlijk gezegd ook geen.
Jan Kindt

patrick van der velde

Zo anders ziet er niet uit hoor.. Op de eerdere foto alleen verstoring door sneeuw.

Dus konijn of eekhoorn.

jankindt

Dan zou ik voor de eekhoorn gaan.. In die kleine afdrukjes paste zeker geen konijnenpootje...

Ik ga volgend weekend terug en zal zoeken naar betere sporen/indicaties die het een of ander kunnen uitsluiten/bevestigen.

alvast bedankt de discussie...
Jan Kindt