ik zie geen commentaar staan...
Da's bizar - ik zie een conversatie van 5 stuks commentaar onderaan de waarneming - zelfs als ik niet ben ingelogd (net even gecheckt)
Jan had deze aanvankelijk ook iets te snel als
R. fulva opgegeven - dat je een zeer algemene soort denkt te zien gebeurt natuurlijk gemakkelijk als je probeert een heeeeeele zwik waarnemingen door te ploegen. Maar hij was op navraag door de waarnemer al bijgedraaid en was het eens met
Nacerdes.
Vandaar dus "hypercorrectie" - hij had al een keer extra goed gekeken welke van de twee het nou moest zijn
Tja, de vorm van het halsschild is vanaf deze hoek wat moeilijk te beoordelen misschien
Ja, maar de aan de achterhoeken uitgetrokken puntjes waarmee de basis ongeveer even breed wordt als de schouders zou je wel moeten herkennen als het
fulva was

maar naast de vorm had ik hem ook minder glanzend verwacht en het lijkt mij dat je vanaf deze hoek zeker wel wat lengtestrepen op de dekschilden zou moeten zien.
Ik neem aan dat er wat detail verloren gaat in iets onscherpte samen met de afmeting van de foto, maar daarnaast zijn de lengteribbeltjes ook niet altijd even duidelijk ontwikkeld.
Verder zijn er nog wat andere jizz dingetjes - vorm van de kop enzo ... dus ja, ik ben het wel met Heipaal eens