Hoofdmenu

Kokar de Zaagbek

Gestart door hterhaar, januari 07, 2009, 16:42:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

snwja3

#90
CiteerHet idee om de toelating van soorten tot de NL lijst uit te besteden aan onze Belgische vrienden vind ik supergrappig, origineel en creatief!

Maar zal niet leiden tot een oplossing van jouw issue/mening.
Denk dat zij er (= jouw warrige theorie, nog onbegrijpelijker dan het handboek en nergens officieel gedocumenteerd) nog minder van begrijpen dan wij en dat zij helemaal niet zitten te wachten op jouw ongeargumenteerde aantijgingen als ze een beslissing nemen die niet naar jouw zin is.  ^_^  ;)  :rolleyes:
Wietze Janse

Edwin Russer

#91
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

jvdlaan

Bedankt Edwin,

Zeg, heb jij wel eens je verrekijker op proberen te tillen, terwijl je neus een halve meter lang was?  :gap:

Gr. Pinoccio

jacquesr

#93
Wietze, je zegt: "nog onbegrijpelijker dan het handboek"

Je vind het handboek dus onbegrijpelijk?!

En ik warrige theorieën: nee hoor, ik keer terug tot de registratie van de zeldzaamheden zoals die in de beginperiode van de DBA was, nl de checklist door Gerald Oreel. Met kleine aanpassingen. Toen was het de bedoeling duidelijkheid te scheppen. Van lijstbelangen had niemand nog gehoord. Misschien is het goed om terug te keren naar de roots.

Zie: Oreel, G. J. 1980. Dutch Birding Association Checklist. Dutch Birding 2: 41-47, 82-104.

Jan, waar heb ik ooit de term leugenaar gebruikt?

Jacques

snwja3

#94
CiteerWietze, je zegt "nog onbegrijpelijker dan het handboek"

Je vind het handboek dus onbegrijpelijk?!

Nee Jacq, dat slaat terug op je opmerking/aantijging dat de CDNA niet handelt naar eigen handboek, wat je nog steeds niets hebt kunnen beargumenteren met voorbeelden, en waar je dus mee aangeeft dat het handboek voor 'jou' te moeilijk/onbegrijpelijk is. Ik daarentegen heb er geen moeite mee, hoor .... mooi handboek! ^_^
Heerlijk die woordspelletjes, aantijgingen, semi-oplossingen e.d., zullen we weer eens terug gaan naar de kern van de discussie!
Wietze Janse

Edwin Russer

CiteerBedankt Edwin,

Zeg, heb jij wel eens je verrekijker op proberen te tillen, terwijl je neus een halve meter lang was?  :gap:

Gr. Pinoccio
Nee, dat is mij nog nooit gelukt, al heb ik wel een neus die niet in kleinste categorieen valt :) Mijn middelste broer, niet die andere vogelaar, heeft mij er zo lang mee geplaagd totdat ik er een trauma aan over heb gehouden :gap: Toen werd mij aangeraden om eens een verfrissende hobby te gaan uitoefenen B)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

jvdlaan

Niet de term Jacques, maar het is wel de uiterste consequentie van de CDNA-leden van lijstbelangen te betichten.
Als ik zeg dat dat niet het geval is - dus beslissingen zijn nimmer gebaseerd op lijstbelangen - , blijf je dan bij je bewering?
Ik zie dan geen verschil met iemand voor jokkebrok uit te maken.

Bram Rijksen

CiteerMaar ik heb wel iets waar je ongetwijfeld blij mee zal zijn, nl een eerder door mij in EBNNL geplaatste analyse van Amerikaanse landvogels in Nederland. Enigszins gedateerd, ik houd deze zaken niet precies bij .....(knippen - plakken).....(sorry sorry):

Witkruingors, Spaarndam 1981/1982, 3 km van het Noordzeekanaal.
Witkeelgors, Overschie 1967, 4 km van de Nieuwe Maas en 3 km van de
Merwehaven.
Witkeelgors, Vlaardingen 1967, 1 km van de Nieuwe Maas.
Witkeelgors, Midden-Heerenduin 1977, 2 km van de sluizen van Ymuiden.
Witkeelgors, Griend 1989, ca 15 km van een drukke scheepvaartroute.
Grijze Junco, Rotterdam-Zuid 1962, 1.5 km van de Maashaven.

Daarbij komt inmiddels de Zanggors van de Brouwersdam, niet ver van 2 zeehavens en een drukke scheepvaartroute, en dus niet in de binnenlanden van Nederland. Max, moeten de Katvogel en de Boat-tailed Grackle van Antwerpen niet op de NL-lijst? Die zijn toch echt over de Westerschelde gekomen.
Zou het misschien óók iets te maken kunnen hebben dat deze locaties toevallig nét in dezelfde route liggen waar ook gestuwde trek plaats vind? Bovendien: waar zou je eerder een Zanggors, die net een paar duizend kilometer gevlogen heeft verwachten; ergens in het binnenland, of op de meest logische locatie waar een uitgeputte vogel als eerste neer kan ploffen?

Dit riekt naar discriminatie: oostelijke soorten als Kleine Sprinkhanen en Kleine Kortteenleeuwerikken zijn meer dan welkom in Belgische havengebieden, terwijl Amerikanen op precies dezelfde plek op voorhand allemaal ship-assisted zijn..

"Denk niet wit, denk niet zwart..."


Certhia

Citeer
"Denk niet wit, denk niet zwart..."
Denk "Black-and-White"!
Bj voorkeur op eigen kracht.   :grin: