Coenagridae uit Australie

Gestart door corzonneveld, januari 05, 2009, 22:26:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

corzonneveld

Weet iemand hier raad mee?
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

Goyatlah

Agriocnemis sp? (groot geslacht met uiterst variabele soorten)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Platbuik

#2
In 'The Complete Field Guide to Dragonlies of Australia' zie ik iets wat er op lijkt:
 Ischnura Pruinescens/Colourful Bluetail, een soort lantaarntje! gelet op het schijnbaar 2-kleurig ptero; komt voor in het noorden, en tot halverwege langs de oostkust.
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Goyatlah

#3
Zou kunnen (enige foto die ik heb is van juv vrouwtje, iets als f.auriantiaca bij pumilio)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Platbuik

CiteerVreemd, zie checklist hier: http://www.ento.csiro.au/aicn/system/coenagri.htm
Sorry, ik keek in de verkeerde index bij de common names.....:whistle: Er staan wel degelijk zeven soorten in.
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

corzonneveld

Allereerst, bedankt iedereen voor alle input!

Net terug van winterslaap, ga de draad weer oppakken.

Ik begrijp dat de soortnaam er niet in zit, maar is het geslacht (Ischnura) wel met redelijke zekerheid te diagnosticeren?
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

Goyatlah

#6
Als het Ischnura is dan is het pruinescens (maar ik heb te weinig gegevens over Aussie Agriocnemis).

Btw hier kun je verspreidingskaartjes vinden.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

nick w