Libelluidae uit Australie III

Gestart door corzonneveld, januari 05, 2009, 22:20:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

corzonneveld

Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

Goyatlah

Neurothemis (fulva?, fluctuans?)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

corzonneveld

Van Neurothemis stigmatizans vind ik een plaatje van een opgezet en dus verkleurd beest. Deel van de vleugels dat gekleurd is klopt wel. Zou'm kunnen zijn...
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

Goyatlah

Zou ook kunnen (en ramburii ook). Maar of die 4 nu zo makkelijk uit elkaar te houden zijn?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Platbuik

CiteerVan Neurothemis stigmatizans vind ik een plaatje van een opgezet en dus verkleurd beest. Deel van de vleugels dat gekleurd is klopt wel. Zou'm kunnen zijn...
Volgens mijn Australische boek is dat 'm inderdaad.
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Goyatlah

Zie nu dat van die 4 alleen stigmatizans op de austro-lijst staat. Overigens komt N.oligoneura daar ook voor, maat daar kan ik ook geen data van vinden.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Platbuik

CiteerZie nu dat van die 4 alleen stigmatizans op de austro-lijst staat. Overigens komt N.oligoneura daar ook voor, maat daar kan ik ook geen data van vinden.
In het Australische boek staat ook dat de habitat en larve 'unknown' zijn. Waarnemingen in het uiterste noorden, en Nw.Guinea.  
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)