Hoofdmenu

Zoogdierlijst

Gestart door HJDT, januari 05, 2009, 18:08:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

Op het gevaar af dat dit al veel vaker door anderen gevraagd is: voor vogels bestaan er verschillende lijsten met alle soorten die er op de wereld voorkomen en die je kunt downloaden. Bestaat iets dergelijks ook voor alle zoogdiersoorten van de wereld ?? Ik heb al een tijdje gezocht maar kom alleen bestanden tegen die ik kan kopen of waar alleen de wetenschappelijke namen genoemd worden. Wat ik zoek is een lijst met Engelse en wetenschappelijk namen in Excel (of ander zeer gangbaar) formaat. Heeft iemand zoiets of weet iemand waar ik dit kan vinden ??

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Vincent Hart

Ha Michel,

het csv-bestand op http://www.bucknell.edu/msw3/ lijkt wel aardig aan je wensen te voldoen...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HJDT

Zo, dat is snel !! Alleen jammer dat ik altijd zo'n tijd aan het klooien ben voordat ik zo'n CSV bestand heb omgetoverd in een mooi Excel overzicht waarin elke entry netjes in zijn eigen vak staat. Weet je daar toevallig ook nog iets op ??

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

JohanvantBosch

CiteerZo, dat is snel !! Alleen jammer dat ik altijd zo'n tijd aan het klooien ben voordat ik zo'n CSV bestand heb omgetoverd in een mooi Excel overzicht waarin elke entry netjes in zijn eigen vak staat. Weet je daar toevallig ook nog iets op ??

Groet Michel
pfoeh, wat was het ook al weer. Soms gaat het vanzelf goed. Anders omzetten naar text file en daarna naar exel?

Menko Vlaardingerbroek

Als het niet vanzelf gaat, moet je optie 'tekst naar kolommen' gebruiken, op het menu 'gegevens'. Het is belangrijk dat je het goede scheidingsteken aangeeft.

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

marcel123

#5
CiteerWat ik zoek is een lijst met Engelse en wetenschappelijk namen in Excel (of ander zeer gangbaar) formaat. Heeft iemand zoiets of weet iemand waar ik dit kan vinden ??
Observado.org heeft dit ook (moet je wel de taal Engels selecteren) en tekst bestanden kunnen converteren naar Excel ;-).