Bevers in De Blauwe Kamer

Gestart door boogey55, januari 05, 2009, 17:39:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

boogey55

Dit verschijnsel deed me aan bevers denken, maar in de direkte omgeving waren repen bast van de wilgen tot een hoogte van ongeveer 1,80 m. afgetrokken van de stammen.
De vraag is wat het dan kan zijn.. :blink:
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Tim Asbreuk

Dit lijken me inderdaad bevers.

Volgens mij lopen er toch koniks in de Blauwe kamer? (ben er al een tijd niet meer in de Blauwe kamer geweest). Paarden eten namelijk ook wel eens bast van bomen met name nu een combinatie van kou en sneeuw
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Jan v.H.

CiteerVolgens mij lopen er toch koniks in de Blauwe kamer? (ben er al een tijd niet meer in de Blauwe kamer geweest). Paarden eten namelijk ook wel eens bast van bomen met name nu een combinatie van kou en sneeuw
Klopt

Imperator

zo ziet Konikvraat eruit..
vriendelijke groet,

Trees

Imperator

vriendelijke groet,

Trees

boogey55

Hier overdwars, in de Blauwe kamer in de lengte, zoals er ook  een aanzet te zien is bij de "beverfoto".

Op deze vage foto nog wat meer "vraat".
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Jeroen Nagtegaal

1e en Laatste duidelijk Bever.
Bever trek ook vaak genoeg stukken bast van bomen, is helamaal niets vreemd.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

boogey55

Hier een duidelijker beeld, nog uit mijn camera.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

egilio

Jaren geleden zat er ook een poosje een bever in de BK, die was ontsnapt uit de dierentuin in Rhenen. Ik weet niet hoe lang die er gezeten heeft, en of bekend is of er meer dieren bijgekomen zijn.  
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

blaauw7

Hier in de Blauwekamer hebben we inmiddels drie bewoonde beverburchten!
Groeten,
Dick Belgers

Sjoerd v Wierst

Goh, leuk zeg! Die beesten zijn zich duidelijk aan he uitbreiden. Als die otter het nou ook eens zo goed ging doen was het plaatje compleet.
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

mlahaye

In de Blauwe Kamer zijn na de eerste ontsnapping uit Rhenen nog meer exemplaren uitgezet, aanvankelijk met weinig succes. Mogelijk zijn er ook dieren uit de Gelderse Poort in de BK terecht gekomen.

Wat betreft de otter, die komt eraan of is er zelfs al. Bij Doesburg is onlangs een vrouwtje dood gereden die afkomstig was van de herintroductie in Overijssel. Nadien zijn opnieuw verse sporen aangetroffen. Vanuit Doesburg is de BK om de hoek. Wie vind de eerste spraints of sporen? S.v.p. niet door het ijs zakken.

Maurice


frankw

Ook in de Jezuitenwaay is nu de eerste Bever waargenomen. Cool!

Diana Lakerveld

Ook in de oostvaardersplassen zit een (ontsnapte) bever! ;D

Freek Verkerk

Toch typische beesten. Ik had wel wat uitbreiding richting randmeren, Overijssel en Friesland bedacht en ook richting de IJssel en zeeland, maar kennelijk zijn die grote watervlakten niet uitnodigend. Het is leuk als je bij het kaartje van de verspreiding de jaartallen wijzigd, dan zie je de snelle uitbreiding. Als ze kennelijk de kleinere watertjes opzoeken is nu Noord Brabant aan de beurt, nadat Limburg volledig bewoond is. Ook aan de overkant van de grens in Belgie zitten ze.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Jeroen Nagtegaal

Is een soort die holen bouwt in de wat hogere zandoevers, Vind het dus niet vreemd dat ze in ZO NL eerst alles volzetten om verder naar de kust uit te breiden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com