Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Een database voor metaal (en kleur) moet komen vanuit de ringcentrales lijkt me. Wat wel zou zijn is dat Kleurringdragen los komt van de activiteit. Maar ik heb wel meer wensen over de kleden en activiteit.

Wellicht wel handig als de meestvoorkomende projecten genoemd worden met de sites(www.geese.org/www.wadertrack.org/www.griel.nl etc.) en wordt verwezen naar www.cr-birding.be en het sub-forum ringen
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Thijs Fijen

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 06, 2010, 21:27:27 PM
Maar ik heb wel meer wensen over de kleden en activiteit.
Ja, zo is 2e Kalenderjaar een leeftijd en geen kleed
Thijs Fijen

Jeroen Nagtegaal

Mooiste zou zijn leeftijd en kleed gescheiden.
Dus dat je 2e kalenderjaar en winterkleed kan selecteren.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Zomaar een vraag...

Is het mogelijk als vaste wandelroutes in de gebieden komen, aangegeven met een lijn?

Reden is dat ik in gebieden als elswout en de waterleidingduinen in het begin (eerste keren dat ik daar kom)
de routes volg, en langs die routes allemaal waarnemingen doe.

Maar terug thuis achter het invoerscherm heb ik dan geen idee waar ik geweest ben.
Als ik later het gebied ken en niet meer de route volg, weet ik aan de hand van de standaart-route
wel weer terug te vinden waar ik wat heb gezien.

In het geval van elswout, daar is het op google-maps een grote groene vlek van bomen.
Dan weet ik niet waar wat ongeveer is.

Bij de AWD heb ik plattegrond van het bord daar aanwezig gefotografeerd, ik twijfel alleen erg of die klopt.
Ik vind het zonde om alle waarnemingen op "gebied" AWD te zetten.
Als ik de route zou hebben, kan ik al die punten zo aanwijzen.

Is zoiets haalbaar en/of mogelijk?

Groetjes, Marleen

hiskodevries

Marleen, dat is nu niet te realiseren.
of een punt waarneming of een gebiedsdekkende telling.
mobiel invoeren met b.v. wnpda is de oplossing, krijg je na afloop ook nog een trackfile
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op december 13, 2010, 15:04:38 PM
Marleen, dat is nu niet te realiseren.
of een punt waarneming of een gebiedsdekkende telling.
mobiel invoeren met b.v. wnpda is de oplossing, krijg je na afloop ook nog een trackfile

Ik heb niet zo'n veelzijdige mobiel, helaas.

Ik voer ze nu in onder amsterdamse waterleiding duinen gebied. Tenzij ik het punt kan terugvinden.
In de omschrijving zet ik wel dat het groene route was, etc.

Misschien een wens/idee voor de toekomst?

Groetjes, Marleen

Thijs Fijen

De activiteit 'kolonie op gebouw' bij zoogdieren is een beetje raar. 'Verblijfplaats in gebouw' zou 100 keer beter zijn, maar 'kolonie in gebouw' zou ook nog wel kunnen..
Thijs Fijen

hdijk

Ik wil graag nog aandacht vragen voor de waarnemingencontrole in het werkgroepsscherm. Ik weet dat ik een 2008/2009 nog waarnemingen moet behandelen, maar moet ik dat 104 selecties na elkaar gaan maken om deze boven water te krijgen?

Ik snap dat dit scherm veel performance vraagt, maar is er wellicht een beter alternatief dan het opgeven van 1 week?? BV eerste honderd records per jaar ofzo?
Hendrik Jan van Dijk

Gert Veurink

Citaat van: Gert Veurink op november 29, 2010, 17:20:27 PM
in levenslijst en topwaarnemerslijst een lijst kunnen maken van alle diersoorten... "alle" kan nu wel, maar daar zitten planten en paddestoelen en wieren tussen, lijkt mij aardig om te kunnen zien hoeveel diersoorten ik gezien heb, en ook bij anderen


Hm ik vond m zelf wel leuk, nee?

Verder bij alle soortgroepen namen in rood en vetrood bij grote aantallen, is in ieder geval bij geleedpotigen en insecten(overig)  nog niet zo. Ziet er nu zo slordig uit anders.
groet!
Gert Veurink



Rob Gordijn

Het is vast al wel eens voorgesteld, maar wil het toch even voorleggen:


Je kan heel eenvoudig je maandlijst uit het menu naar voren tonen, maar geen jaarlijst. Je kan natuurlijk je jaarlijst eenvoudig genereren in Levenslijst en dan selecteren op jaar, maar dan kun je niet vergelijken met andere jaren.
Zou er een functie gemaakt kunnen worden gelijk aan eeuwige maandlijst, waarbij een x aantal jaar kan worden geselecteerd en vergeleken.


Een menuutje voor de topjaarlijsters is misschien ook wel grappig, maar ik zou het vooral leuk vinden om eigen jaren naast elkaar te kunnen zetten.

Wouter van der Ham

Lijken mij ook leuke eideën, vooral die Topjaarlijsters :duim:
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Gerard Troost

Citaat van: wouteren3 op januari 01, 2011, 22:11:53 PM
Lijken mij ook leuke eideën, vooral die Topjaarlijsters :duim:
Nou, ook voor mensen die gewoon al jaren hun soortjes in de buurt bijhouden zijn dit erg leuke ideeen. Idd :duim:
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op januari 03, 2011, 12:19:16 PM
zoiets http://waarneming.nl/ejl.php
Zeer stoer!

2008-2010
Totaalscore 777
Aantal soorten 313

Alleen zou ik het meest recente jaar rechts zetten, dat leest wat logischer.

Gr
Gerard
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

hiskodevries

nou, nee niet als je zoveel jaren raadpleegt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Rob Gordijn

Dergelijke snelle service krijg je niet eens als je een duur softwarepakket hebt. Fantastisch Hisko!


Voor mij toont het vooral aan dat ik veel te weinig soorten invoer over de jaren (en algemene soorten vele jaren niet), maar ik denk dat dit voor een hoop mensen waardevol is.

GertJ

Ziet er keurig uit, mooi voor de jaarlijster die vooral zichzelf wil overtreffen
Groet Gert Jager

Ies Meulmeester

Hisko,

Kan er bij topspotters (met name in het regio scherm) en functie komen waarmee je kan vergelijk met alle soorten die in het werkgebied/jaar/etc.. zijn waargenomen, dus niet jezelf vergelijken met een specifieke waarnemer maar met de complete lijst aan soorten die zijn waargenomen...?

Gr, Ies

hiskodevries

Citaat van: Ies Meulmeester op januari 04, 2011, 20:58:49 PM
Hisko,

Kan er bij topspotters (met name in het regio scherm) en functie komen waarmee je kan vergelijk met alle soorten die in het werkgebied/jaar/etc.. zijn waargenomen, dus niet jezelf vergelijken met een specifieke waarnemer maar met de complete lijst aan soorten die zijn waargenomen...?

Gr, Ies
dat hadden we, maar is vanwege performance ooit verwijderd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

eeuwige jaarlijst ook doorgezet naar werkgroepen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

j.simons

hisko,

eeuwige jaarlijst is super
maar kunnen ook niet inheemse soorten esc en ondersoorten etc. weergegeven worden?
deze optie zitten wel bij de levenslijst.

groeten Joost

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

j.simons

hisko,
prima maar waarom?

groeten Joost

hiskodevries

omdat het scherm nu snel werkt en als al die opties ook afgevraagd worden zal dat niet verbeteren.
de lijst is exact hetzelfde zoals de Levenslijst standaard start
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

j.simons

#535
Hisko
bedankt voor de duidelijke toelichting
groeten Joost


Wouter van der Ham

Dit is toch redelijk duidelijk.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Botervlieg

Zou bij de levenslijst ook "gebied" mogen?

Zodat je bijv van je eigen woonplaats of van locatie waar je vaak komt kunt zien hoeveel soorten je daar gezien hebt?

Je kunt ook naar het gebied gaan en dan toplijst soorten, maar dan zie je niet welke soorten het zijn.
En bij mijn gebieden zie je het per km-hok.

Groetjes, Marleen

Jan vH

Zoiets kan al wel, maar je moet het bij het gebied en dan de soortenlijst zoeken. Dus:
1. Ga naar gebied
2. Klik in het rechter menu op 'Soorten'
3. Vink het hokje aan voor 'Alleen eigen waarnemingen'
4. Klik op 'OK'

Dan krijg je bijvoorbeeld (als de link goed werkt): http://waarneming.nl/gebied/species_list/8805?g=1&from=2000-01-01&to=2011-01-09&z=1&s=1&g=1&z=1&from=2000-01-01&to=2011-01-09&s=0&s=1&u=0&u=1
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Botervlieg

Dank je wel, Jan.

Ik zal dat ook eens proberen. Het zou een oplossing zijn.

Al is een mooiere/gebruiksvriendelijkere oplossing als het bij de levenslijst staat.
Dus mocht dat mogelijk zijn, graag.

Groetjes, Marleen