Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op juli 09, 2010, 09:59:20 AM
Gerard 1 en 3 gelden al
huh? Waar? Dus als ik ergens een vinkje aanzet kan iedereen mij contacteren? TOF!
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

wouterbosgra

#212
Citaat van: hiskodevries op juli 09, 2010, 09:58:43 AM
Wouter, zoals je leest als je dat scherm start is deze functie daar niet voor bedoeld.
en ja die emails worden gelogd om te kunnen terug kijken als mensen klagen over deze emails.
voor bovenstaande is de functie 'rapporteer een foute determinatie'

Hisko, je hebt gelijk. Maar ik vind het wel een prettige shortcut om het buiten admins om te doen, ook omdat niet bij alle soortgroepen even adequaat wordt ge-admind (no offense). Ik merk dat veel mensen deze route volgen, want ik ontvang ook zelf dergelijke mails. Maar ik snap het bezwaar ook wel: Straks gaan mensen soorten onjuist determineren/corrigeren.

En ik kan "Gerards vinkje" ook niet vinden? Maar het lijkt me ook geweldig als je, naast de email-functie, gewoon opmerkingen kunt plaatsen onder een waarneming die voor iedereen zichtbaar zijn. Natuurlijk zal dat hier en daar wat gezwets opleveren, maar ik denk ook dat dat een enorme boost zou zijn.

hiskodevries

optie 3 is in mijn handen'
optie 1 zie http://waarneming.nl/user/settings/  optie email/nieuwsbrief ontvangen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Hisko, de wens is om opmerkingen (commentaar) te kunnen zetten/ontvangen en niet over mails.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

what ever.
voorlopig allemaal in de ijskast we gaan eerst langdurig op vakantie, bijkomen van bovenstaande.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: wouterbosgra op juli 09, 2010, 10:07:27 AM
Citaat van: hiskodevries op juli 09, 2010, 09:58:43 AM
Wouter, zoals je leest als je dat scherm start is deze functie daar niet voor bedoeld.
en ja die emails worden gelogd om te kunnen terug kijken als mensen klagen over deze emails.
voor bovenstaande is de functie 'rapporteer een foute determinatie'

Hisko, je hebt gelijk. Maar ik vind het wel een prettige shortcut om het buiten admins om te doen, ook omdat niet bij alle soortgroepen even adequaat wordt ge-admind (no offense). Ik merk dat veel mensen deze route volgen, want ik ontvang ook zelf dergelijke mails. Maar ik snap het bezwaar ook wel: Straks gaan mensen soorten onjuist determineren/corrigeren.

En ik kan "Gerards vinkje" ook niet vinden? Maar het lijkt me ook geweldig als je, naast de email-functie, gewoon opmerkingen kunt plaatsen onder een waarneming die voor iedereen zichtbaar zijn. Natuurlijk zal dat hier en daar wat gezwets opleveren, maar ik denk ook dat dat een enorme boost zou zijn.
Volgens mij hebben we daar dit forum voor. Als een waarnemer dat wil kan hij bij zijn waarneming altijd een verwijzing naar het forum opnemen. Ik moet er niet aan denken om ook nog eens bij alle waarnemingen opmerkingen tegen te komen als "Je waarneming staat in het verkeerde struikje" of "Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij is het een ...". Dergelijke opmerkingen wil ik ook niet per email ontvangen. Laat dat maar lekker aan de admins over en dan alleen voor belangrijke zaken.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Gerard Troost

Herman,

Dan zet jij dat vinkje lekker uit en laat je enkel admins reageren. Ik moet er WEL aan denken dat Jan en alleman mijn waarnemingen van commentaar kan voorzien!

Gr
Gerard
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

HPM

Citaat van: gtroost op juli 09, 2010, 10:57:17 AM
Herman,

Dan zet jij dat vinkje lekker uit en laat je enkel admins reageren. Ik moet er WEL aan denken dat Jan en alleman mijn waarnemingen van commentaar kan voorzien!

Gr
Gerard
Mijn commentaar sloeg primair op de suggestie om door iedereen opmerkingen bij waarnemingen te laten plaatsen. Probeer je eens een voorstelling van die situatie te maken.
Zelfs Jeroen erkent: "Natuurlijk zal dat hier en daar wat gezwets opleveren". Ik denk niet dat de waarnemers daarop zitten te wachten.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

hiskodevries

en dan natuurlijk lijstjes met over welke waarneming is het meest gezwetst, over welke waarnemer, per jaar , per provincie, per gebied wordt het meest gezeurd !! brrr
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wouterbosgra

Citaat van: hiskodevries op juli 09, 2010, 11:19:57 AM
en dan natuurlijk lijstjes met over welke waarneming is het meest gezwetst, over welke waarnemer, per jaar , per provincie, per gebied wordt het meest gezeurd !! brrr

dat lijkt me idd de manier om er een groot en onhaalbaar project van te maken  ;D
bji nader inzien denk ik dat het nadeel van die comments is dat er ook toezicht op moet gaan komen om ruzies en verkeerde determinaties te voorkomen. wat dat betreft is het misschien toch beter om het bij het forum te laten?

maar in hoeverre is het oorspronkelijke idee: "het tonen van je gestuurde mails onder de waarneming" of desnoods in een apart overzicht zoals Jeoren suggereerde mogelijk/wenselijk?

Gerard Troost

wat is het verschil tussen een mail sturen of een commentaar plaatsen?! Desnoods maak je het commentaar alleen zichtbaar voor de poster en de waarnemer (om gezwets te voorkomen).
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

wouterbosgra

Citaat van: gtroost op juli 09, 2010, 11:35:23 AM
wat is het verschil tussen een mail sturen of een commentaar plaatsen?! Desnoods maak je het commentaar alleen zichtbaar voor de poster en de waarnemer (om gezwets te voorkomen).

mij lijkt het belangrijste verschil dat als 2 mensen elkaar voor rotte vis uitmaken via mail (waarvan de eerste mail weliswaar is verstuurd via de site), ze dat lekker zelf moeten weten. Maar als 2 mensen elkaar voor rotte vis uitmaken op de website (ook al is dat beperkt zichtbaar) je er toch op een of andere manier verantwoordelijk voor bent en wat aan moet doen. ergo toezichthouden en handhaven, ergo meer werk voor de admins.

Gerard Troost

Ik zou het hele forum sluiten, daar kun je elkaar veel beter uitschelden voor rotte vis :rolleye:
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

wouterbosgra

Citaat van: gtroost op juli 09, 2010, 11:47:43 AM
Ik zou het hele forum sluiten, daar kun je elkaar veel beter uitschelden voor rotte vis :rolleye:
rotte vis!  >:D

het punt is dat je nu alleen het forum in de gaten hoeft te houden, als je iedereen waarnemingen laat becommentarieren zijn er twee plekken om in de gaten te houden.

HPM

Citaat van: wouterbosgra op juli 09, 2010, 11:33:53 AM
Citaat van: hiskodevries op juli 09, 2010, 11:19:57 AM
en dan natuurlijk lijstjes met over welke waarneming is het meest gezwetst, over welke waarnemer, per jaar , per provincie, per gebied wordt het meest gezeurd !! brrr

dat lijkt me idd de manier om er een groot en onhaalbaar project van te maken  ;D
bji nader inzien denk ik dat het nadeel van die comments is dat er ook toezicht op moet gaan komen om ruzies en verkeerde determinaties te voorkomen. wat dat betreft is het misschien toch beter om het bij het forum te laten?
[...]

Dat lijkt mij wel, ja. Daar is het tenslotte voor bedoeld.
Ik denk ook dat een groter probleem dan dat noodzakelijke toezicht op het commentaar zou zijn dat het officiele verkeer tussen admin en waarnemer er door verstoord zou worden en dat de autoriteit van de admins en van Waarneming.nl er zou worden aangetast. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Nu weet een waarnemer dat eventueel commentaar van daarvoor speciaal aangestelde deskundige admins komt. Als iedereen maar wat kan gaan roepen is dat afgelopen. Waarneming.nl zou er een deel van zijn intergriteit door verliezen en voor een deel van de waarnemers ongetwijfeld ook een deel van de aantrekkelijkheid.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

hiskodevries

jullie willen dit soort teksten inzien ?
Citeer
Hoi Jan,

Gewelig wat een leuk exemplaar, ik heb dit nog nooit gezien.

Groetjes Yvonne
Ik heb je volgens mij zien staan (groene renault scenic?) Ik ben daar heel even gestopt (zwarte hyundai tucson). Kwan net terug van Citta Romana voor de Pestvogels. Vind het weleens leuk in kontakt te komen met mede vogelaars.
Groeten

Dag Alex,

Bedankt voor het invoeren van de waarnemingen; zou je echter rekening willen houden met het invoeren van de juiste locatie\'s en data? Nu lijkt het of je op één dag in januari van 1995 een enorm aantal leuke roofvogelsoorten hebt gezien in de provincie\'s Utrecht, Flevoland en Limburg..
Alvast bedankt.

Groet.


Dag Alex,

Zojuist vernam ik dat Bob Woets óók al een mailtje had gestuurd.. Dat wist ik niet, excuus daarvoor.

Groet,



Ik ben erg benieuwd waar je de bergeenden hebt gezien. Is er de mogelijkheid dat je slobeenden hebt gezien (die komen veel voor op/bij die plas)? Het verschil zit in de snavel en de kleurstelling (de ene heeft een bruine borsr en witte flank, de ander precies andersom).
Heggenmus ja.
Hallo,
Sinds kort ben ik ook lid geworden van waarneming.nl ! Ik schrijf je dit, omdat ik je ontmoet heb bij Braamt !
Je spottingscoop waaide bijna om ! Wij zaten op een bankje ! Hebben nog gepraat over de mus,
Denk dat je dit wel leuk vind, wie weet komen wij elkaar weer eens zeker ??

Hoi ,
Ik zie hem nu pas. (druk bezig met behangen enzo) Wat gaaf dat je hem nu hebt. En nog duidelijk ook. Kikkkuuuuuu.
Is het op dezelfde plek als jij hem eerst gezien had?
Groetjes

Heel erg mooie Mark!

Tamron 90mm?

Kuifleeuwerik kan best vrij tam zijn..?
Hoi,

Mischien kun je ze via www.imageshack.us uploaden en dan de link plaatsen? Ik wil het ook wel voor je doen,

Beste

Ik heb even een vraagje over de roerdomp in de Dullaard, is deze redelijk te fotograferen of zit deze vrij ver weg.
En zit deze bij de vijver.

De groeten

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

#227
Voorstel:

Een functie ontwikkelen om commentaar te geven op andermans waarnemingen, waarbij alleen leuke opmerkingen bedoeld zijn. Evt. ook kleine correcties in plaats op datum.
Hierbij kan de waarnemer (die commentaar krijgt) kiezen of hij dit wil, en of hij wil dat dit openbaar komt.
Hierbij moeten waarnemers ook andere gebruikers kunnen blokkeren als ze hinderlijk zijn.

Verder zou het fijn zijn als de verzonden mail ook zichtbaar wordt voor de verzender, waarbij het sorteren op datum en gebruiker mogelijk moet zijn, evenals een zoekfunctie voor de inhoud.

Dit hoeft uiteraard niet vandaag of morgen klaar.


Reactie op Hisko: Ik vind het niet hinderlijk zulke opmerkingen te zien, geeft aan dat er wat controle en contact is. toch ook een mooie bijzaak!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

prima Jeroen.
ik denk daar zo`n 35 uur voor nodig te hebben dat is 35*80 euro exclusief btw.
dan maak ik voor jouw deze functie
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wouterbosgra

Citaat van: hiskodevries op juli 09, 2010, 12:25:25 PM
jullie willen dit soort teksten inzien ?
Citeer...gezever...

Los van de hierboven genoemde bezwaren: ja. Onderschat de sociale functie van waarneming.nl niet. Bovendien is het in het sommige gevallen handig, omdat er niet tien keer dezelfde vraag wordt gesteld (bijv bij een twitch hoe je de plek kunt bereiken, ik noem maar wat).

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 09, 2010, 12:26:32 PM
Voorstel [...]
Hierbij moeten waarnemers ook andere gebruikers kunnen blokkeren als ze hinderlijk zijn.

Goed geschreven voorstel Jeroen! Vanwege de bijv door Herman genoemde bezwaren lijkt het me geen goed idee, maar ik ga daar gelukkig niet over :) Als het er wel komt een klein detail: Zou het niet makkelijker zijn om ipv gebruikers te laten blokkeren een soort 'report' knop te maken, waarna admins de commentaarfunctie (als in: commentaar geven) uit kunnen zetten voor de querulanten onder ons?

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 09, 2010, 12:26:32 PM
Verder zou het fijn zijn als de verzonden mail ook zichtbaar wordt voor de verzender, waarbij het sorteren op datum en gebruiker mogelijk moet zijn, evenals een zoekfunctie voor de inhoud.

Heel goed: Ik zou die request graag los zien van bovenstaande discussie over commentaren.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op juli 09, 2010, 12:31:55 PM
prima Jeroen.
ik denk daar zo`n 35 uur voor nodig te hebben dat is 35*80 euro exclusief btw.
dan maak ik voor jouw deze functie
Je verdient wel goed zeg ;)
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

dat is de 'vriendenprijs' jeroen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Anne Hueber †

Citaat van: hiskodevries op juli 09, 2010, 12:25:25 PM
jullie willen dit soort teksten inzien ?
Citeer
Hoi Jan,

Gewelig wat een leuk exemplaar, ik heb dit nog nooit gezien.

Groetjes Yvonne
Ik heb je volgens mij zien staan (groene renault scenic?) Ik ben daar heel even gestopt (zwarte hyundai tucson). Kwan net terug van Citta Romana voor de Pestvogels. Vind het weleens leuk in kontakt te komen met mede vogelaars.
Groeten

Dag Alex,

Bedankt voor het invoeren van de waarnemingen; zou je echter rekening willen houden met het invoeren van de juiste locatie\'s en data? Nu lijkt het of je op één dag in januari van 1995 een enorm aantal leuke roofvogelsoorten hebt gezien in de provincie\'s Utrecht, Flevoland en Limburg..
Alvast bedankt.

Groet.


Dag Alex,

Zojuist vernam ik dat Bob Woets óók al een mailtje had gestuurd.. Dat wist ik niet, excuus daarvoor.

Groet,



Ik ben erg benieuwd waar je de bergeenden hebt gezien. Is er de mogelijkheid dat je slobeenden hebt gezien (die komen veel voor op/bij die plas)? Het verschil zit in de snavel en de kleurstelling (de ene heeft een bruine borsr en witte flank, de ander precies andersom).
Heggenmus ja.
Hallo,
Sinds kort ben ik ook lid geworden van waarneming.nl ! Ik schrijf je dit, omdat ik je ontmoet heb bij Braamt !
Je spottingscoop waaide bijna om ! Wij zaten op een bankje ! Hebben nog gepraat over de mus,
Denk dat je dit wel leuk vind, wie weet komen wij elkaar weer eens zeker ??

Hoi ,
Ik zie hem nu pas. (druk bezig met behangen enzo) Wat gaaf dat je hem nu hebt. En nog duidelijk ook. Kikkkuuuuuu.
Is het op dezelfde plek als jij hem eerst gezien had?
Groetjes

Heel erg mooie Mark!

Tamron 90mm?

Kuifleeuwerik kan best vrij tam zijn..?
Hoi,

Mischien kun je ze via www.imageshack.us uploaden en dan de link plaatsen? Ik wil het ook wel voor je doen,

Beste

Ik heb even een vraagje over de roerdomp in de Dullaard, is deze redelijk te fotograferen of zit deze vrij ver weg.
En zit deze bij de vijver.

De groeten


Wat een flauwekul opmerkingen!
Wat mij betreft, mag de optie 'e-mail waarnemer' verdwijnen. Beetje overbodige optie, daar de admins al die waarnemingen kunnen zien en als dat nodig is, commentaar kunnen zetten.
De optie 'rapporteer (mogelijk) foute determinatie' is eigenlijk ook overbodig, de admins zien dat ook en kan ook bij 'determinatiefouten' gemeld worden.

Jeroen Nagtegaal

Ik mail 10-tallen waarnemers per maand, meestal over ringen en dit wordt nagenoeg altijd zeer positief ontvangen. Verdwijnt zo'n functie dan ben ik weg.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Anne Hueber †

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 09, 2010, 12:51:34 PM
Ik mail 10-tallen waarnemers per maand, meestal over ringen en dit wordt nagenoeg altijd zeer positief ontvangen. Verdwijnt zo'n functie dan ben ik weg.

Je kunt toch ook een PM sturen ;)

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Anne Hueber op juli 09, 2010, 12:52:49 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 09, 2010, 12:51:34 PM
Ik mail 10-tallen waarnemers per maand, meestal over ringen en dit wordt nagenoeg altijd zeer positief ontvangen. Verdwijnt zo'n functie dan ben ik weg.

Je kunt toch ook een PM sturen ;)
Lang niet iedereen gebruikt het forum, en dan moet je eerst de gebruiker opgaan zoeken en dan nog gaan mailen met de link van de waarneming... Ben je 6x zolang bezig..
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

wouterbosgra

Citaat van: Anne Hueber op juli 09, 2010, 12:48:53 PM
Wat een flauwekul opmerkingen!
Wat mij betreft, mag de optie 'e-mail waarnemer' verdwijnen. Beetje overbodige optie, daar de admins al die waarnemingen kunnen zien en als dat nodig is, commentaar kunnen zetten.
De optie 'rapporteer (mogelijk) foute determinatie' is eigenlijk ook overbodig, de admins zien dat ook en kan ook bij 'determinatiefouten' gemeld worden.

Anne, niet alle soortgroepen hebben het zo goed voor mekaar als jullie bij libellen. Bij sommige soortgroepen wordt er niet of nauwelijks beoordeeld. Zonder daar de admins op te willen aankijken: het blijft natuurlijk vrijwilligerswerk, en sommige soortgroepen hebben volgens mij een chronisch tekort aan admins. Ook lang niet alle waarnemers gebruiken het forum. Een paar actieve users scheelt dan toch een hoop - ik ben iig altijd blij met suggesties mbt determinatie van mijn soortgroep-onbekend-foto's.

Anne Hueber †

Citaat van: wouterbosgra op juli 09, 2010, 12:54:07 PM
Citaat van: Anne Hueber op juli 09, 2010, 12:48:53 PM
Wat een flauwekul opmerkingen!
Wat mij betreft, mag de optie 'e-mail waarnemer' verdwijnen. Beetje overbodige optie, daar de admins al die waarnemingen kunnen zien en als dat nodig is, commentaar kunnen zetten.
De optie 'rapporteer (mogelijk) foute determinatie' is eigenlijk ook overbodig, de admins zien dat ook en kan ook bij 'determinatiefouten' gemeld worden.

Anne, niet alle soortgroepen hebben het zo goed voor mekaar als jullie bij libellen. Bij sommige soortgroepen wordt er niet of nauwelijks beoordeeld. Zonder daar de admins op te willen aankijken: het blijft natuurlijk vrijwilligerswerk, en sommige soortgroepen hebben volgens mij een chronisch tekort aan admins. Ook lang niet alle waarnemers gebruiken het forum. Een paar actieve users scheelt dan toch een hoop - ik ben iig altijd blij met suggesties mbt determinatie van mijn soortgroep-onbekend-foto's.

Ik heb ook van een aantal waarnemers gehoord, dat ze het behoorlijk irritant vinden van een ander commentaar op hun waarneming/determinatie te krijgen. Ze wachten liever af, totdat een admin daar op reageert.

wouterbosgra

Citaat van: Anne Hueber op juli 09, 2010, 13:02:05 PM
Ik heb ook van een aantal waarnemers gehoord, dat ze het behoorlijk irritant vinden van een ander commentaar op hun waarneming/determinatie te krijgen. Ze wachten liever af, totdat een admin daar op reageert.

Die mensen kunnen dat gewoon instellen in hun instellingen, zie de post van Hisko hier ergens boven. Overigens nog wel even complimenten hoor Anne, denk dat heel wat soortgroepen jaloers zijn op jullie aanpak en snelle reacties bij libellen.

Gerard Troost

Citaat van: Anne Hueber op juli 09, 2010, 13:02:05 PM
Ik heb ook van een aantal waarnemers gehoord, dat ze het behoorlijk irritant vinden van een ander commentaar op hun waarneming/determinatie te krijgen. Ze wachten liever af, totdat een admin daar op reageert.
Dan kunnen ze het vinkje uit zetten. Er zijn erg veel mensen die het wel heel plezierig vinden (zelfs admins!!) om commentaar te krijgen. Bij sommige soortgroepen duurt het > een jaar voor je commentaar krijgt (als je het al krijgt)

Verder denk ik dat jij niet weet hoe "normale" mensen zich voelen omdat jij wel commentaar kunt geven bij waarnemingen. Ik vind het mateloos irritant dat wanneer ik een leuke waarneming zie van een vriend van me "een of andere admin" commentarieert "leuke waarneming zeg, en wat een mooie foto" en dat ik dat niet kan.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen