Kan bij de pagina's van de soorten naast de link naar de familie ook een link naar het genus toegevoegd worden? Sommige grote families duren lang om te laden, en als je alleen even naar andere soorten in een genus wil kijken zou dat wel makkelijk zijn, zeker op Observado.
Dus bijvoorbeeld Familie: Tortricidae (bladrollers) Genus: Acleris
dat is best een idee Lucas
En inmiddels zo te zien al gerealiseerd. Prachtig dat "jij vraagt wij draaien" (waarbij ik met "wij" natuurlijk de ontwikkelaar(s) van de site (lees: Hisko) bedoel). Complimenten!
Indirect was het natuurlijk al mogelijk, door op het groene plusje naast de familie te klikken en vervolgens in de dan weergegeven taxonomische boom op de genus (is 1 klik extra... gemak dient de mens, dus ik snap deze wens wel).
Bij mij roept deze toevoeging echter wel meteen de vraag op: "waarom niet de gehele taxonomische indeling weergeven?". Ik zou me bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat je dat als een soort van
breadcrumb weer zou kunnen geven (voor de duidelijkheid zul je dat misschien op een andere regel dan zeldzaamheid en status moeten weergeven, maar dat is weer een ander verhaal).
Om en voorbeeld te geven: wikipedia heeft bij veel pagina's over een levend wezen rechts in beeld een blokje 'Taxonomische indeling'. (voorbeeld:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kraanvogel_(vogel) )(in dit geval niet weergegeven zoals de breadcrumbs die ik voorstel, maar wel een voorbeeld van wat er mijns inziens ongeveer in zou kunnen staan).
Vervolgvraag... maar misschien toekomstmuziek (ik snap dat dit een zeer ingrijpende verandering is, die zeker niet zo snel als de wens van Lukas (of überhaupt wel) geïmplementeerd kan worden)... waarom niet toewerken naar een systeem waar de "soortgroepen" los gelaten worden ten faveure van taxonomische indeling... de huidige indeling in soortgroepen (hoewel begrijpelijk gezien het ontstaan van de site), is natuurlijk een beetje een rare mix, waarbij verschillende taxonomische rangen op een gelijk niveau gezet zijn.