Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theo M Kiewiet

Is een toevoeging mogelijk de waargenomen vliegen en muggen van Terschelling te vergelijken met die van Ameland?
Met vr groet, Theo.

hiskodevries

Theo, hoe bedoel je dat precies?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Theo M Kiewiet

Sorry dat ik de vraag onduidelijk stelde.
Kan er bij Terschelling bij waargenomen soorten, vliegen en muggen worden toegevoegd?
Die ontbreekt daar in het keuzelijstje.
Bij Ameland staat die al wel. :duim:
Ik was erg benieuwd naar wat er op Terschelling aan soorten gespot is.
Specifiek de roofvliegen.
Met vr groet, Theo.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Theo M Kiewiet

#2794
Met dank.

Gecheckt, maar niet gevonden.

(onder Overzichten en dan waargenomen soorten).
Met vr groet, Theo.


Theo M Kiewiet

Met vr groet, Theo.

Jeroen Nagtegaal

Kan het mogelijk gemaakt worden om statistieken te raadplegen van één soort binnen één gebied?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Jeroen, ben je dan niet bang dat je vooral de waarnemers peilt (=waarnemerseffect) hoe kleiner de oppervlakte hoe sneller dit optreedt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Deels wel, maar dat is met alle data in Wrn.nl. Het is gewoon iets om in het achterhoofd te houden bij het gebruik van dergelijke data. Ik denk dat het vooral heel handig is om te zien wanneer bijvoorbeeld Geoorde Futen vooral gezien worden op de WML-plas in Limburg, of wanneer worden vooral Zwarte Ooievaars gezien in de Banen. Dat waren bijvoorbeeld vragen die bij mij opkwamen...

Overigens is met alle data van Wrn.nl het meten van waarnemers, het is ook voor hobby-matig gebruikt en wetenschappelijk gezien is er zonder filtering weinig mee te doen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

tsja, die laatste zin was dan wel weer weinig motiverend
maar toch http://waarneming.nl/gebied/species_list/8711
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Ik blijf het erg storend vinden dat bij het invoeren van meerdere waarnemingen een eenmaal ingegeven tijd wordt vastgehouden. Dat gebeurt zelfs als als je voor een volgende waarneming de datum verandert, terwijl het dan toch wel heel onwaarschijnlijk is dat een waarneming op hetzelfde tijdstip was.
Ik zie zelden iets op precies dezelfde tijd en het lijkt me sterk dat dat bij anderen wel zo is.
Herman van der Meer

gertjanvannoord

Citaat van: HPM op augustus 21, 2013, 11:44:47 AM
Ik blijf het erg storend vinden dat bij het invoeren van meerdere waarnemingen een eenmaal ingegeven tijd wordt vastgehouden. Dat gebeurt zelfs als als je voor een volgende waarneming de datum verandert, terwijl het dan toch wel heel onwaarschijnlijk is dat een waarneming op hetzelfde tijdstip was.
Ik zie zelden iets op precies dezelfde tijd en het lijkt me sterk dat dat bij anderen wel zo is.

mee eens! Heb al vaker een heel rijtje waarnemingen moeten corrigeren...
Gertjan van Noord

Botervlieg

Als jullie van de klacht een wens maken, dan luistert Hisko misschien....

hiskodevries

het is minder werk bij invoeren van meerdere waarnemingen om de bij de eerste waarneming ingevoerde tijd te wijzigen dan die opnieuw in te geven.
als ik de tijd leeg maak na invoeren garandeer ik je dat het klachten regent
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op augustus 21, 2013, 12:08:10 PM
het is minder werk bij invoeren van meerdere waarnemingen om de bij de eerste waarneming ingevoerde tijd te wijzigen dan die opnieuw in te geven.
als ik de tijd leeg maak na invoeren garandeer ik je dat het klachten regent

Het veranderen van de tijd is evenveel of misschien wel meer werk dan opnieuw invoeren.
Nu moet ik vaak achteraf tijden veranderen of verwijderen. Dat regent dus ergernissen.
De enige remedie voor mij nu is helemaal geen tijden meer invoeren.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op augustus 21, 2013, 12:34:40 PM
Citaat van: hiskodevries op augustus 21, 2013, 12:08:10 PM
het is minder werk bij invoeren van meerdere waarnemingen om de bij de eerste waarneming ingevoerde tijd te wijzigen dan die opnieuw in te geven.
als ik de tijd leeg maak na invoeren garandeer ik je dat het klachten regent

Het veranderen van de tijd is evenveel of misschien wel meer werk dan opnieuw invoeren.
Nu moet ik vaak achteraf tijden veranderen of verwijderen. Dat regent dus ergernissen.
De enige remedie voor mij nu is helemaal geen tijden meer invoeren.

Het is toch niet Hisko zijn schuld (of die van andere waarnemers) dat jij niet goed oplet bij het registreren van je waarneming(en) en vergeet de tijd aan te passen?

HPM

Citaat van: M. Baltus op augustus 21, 2013, 12:40:40 PM
Citaat van: HPM op augustus 21, 2013, 12:34:40 PM
Citaat van: hiskodevries op augustus 21, 2013, 12:08:10 PM
het is minder werk bij invoeren van meerdere waarnemingen om de bij de eerste waarneming ingevoerde tijd te wijzigen dan die opnieuw in te geven.
als ik de tijd leeg maak na invoeren garandeer ik je dat het klachten regent

Het veranderen van de tijd is evenveel of misschien wel meer werk dan opnieuw invoeren.
Nu moet ik vaak achteraf tijden veranderen of verwijderen. Dat regent dus ergernissen.
De enige remedie voor mij nu is helemaal geen tijden meer invoeren.

Het is toch niet Hisko zijn schuld (of die van andere waarnemers) dat jij niet goed oplet bij het registreren van je waarneming(en) en vergeet de tijd aan te passen?

Waar geef ik Hisko of wie dan ook de schuld? Gisteren zag je in een ander topic ook al rare dingen.
Ik ben altijd nauwkeurig bij het invoeren van mijn waarnemingen en ik voer een tijdstip in als ik dat nuttig acht en een automatisch vastgehouden tijdstip acht ik niet nuttig en al helemaal niet als ik in een reeks naar een andere datum of soortgroep ga. Die tijdstippen worden niet door mij ingevoerd, dus waarom zou ik dan genoodzaakt moeten zijn om ze weg te halen of te veranderen? Andere gegevens worden optioneel meegenomen naar de volgende waarneming. Dat de datum altijd wordt vastgehouden kan ik me voorstellen. Van het tijdstip niet.
Herman van der Meer

Gerard Troost

Streeplijst invoeren -> probleem opgelost.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat de tijd vastgehouden werd.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op augustus 22, 2013, 11:38:37 AM
Citaat van: hiskodevries op augustus 22, 2013, 11:33:53 AM

of mobiel dan ook opgelost


Het gaat hier niet om een mobiele versie.

Hisko bedoelt dat als je je waarnemingen met ObsMapp bijv registreert, dat je probleem met de tijden dan opgelost is.

HPM

Citaat van: M. Baltus op augustus 22, 2013, 11:40:44 AM
Citaat van: HPM op augustus 22, 2013, 11:38:37 AM
Citaat van: hiskodevries op augustus 22, 2013, 11:33:53 AM

of mobiel dan ook opgelost


Het gaat hier niet om een mobiele versie.

Hisko bedoelt dat als je je waarnemingen met ObsMapp bijv registreert, dat je probleem met de tijden dan opgelost is.

Maar het gaat hier niet om obsmap.
En ik ben echt de enige niet die niet mobiel invoert.
Bovendien: als het probleem zich mobiel niet kan voordoen, waarom hier dan wel?
En als het niet vasthpouden van de tijd tot eenn regen van klachten zou leiden, waarom gebeurt dat dan niet bij obsmap? Over mobiel zie ik talloze klachten, maar niet daarover.
Herman van der Meer

hiskodevries

omdat de tijd daar altijd de 'huidige tijd' is
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op augustus 22, 2013, 12:26:54 PM

omdat de tijd daar altijd de 'huidige tijd' is


Dat lijkt me zeer onhandig bij achteraf invoeren.

Een voorbeeld: Als ik onderweg ben sla ik dingen op in mijn hoofd of ik maak er een snelle aantekening van. Zelfs al zou ik mobiel kunnen invoeren dan zou ik het op zulke momenten niet (kunnen) doen. IK zie dagelijks waarnemingen van anderen die op die manier zijn ingevoerd.

Maar voor mezelf heb ik de oplossing al hoor. Als ik het tijdstip van de waarneming nuttig vind zal ik dat voortaan niet meer invullen maar het in de details opnemen. Uiteraard totdat iemand op het onzalige idee komt om ook de inhoud daarvan automatisch mee te nemen naar de volgende waarneming.
Herman van der Meer

hiskodevries

ja dat gebeurt als je in het invoerscherm kiest voor 'Onthoud alle velden onder dit aankruisvak'
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Stijn E.

Zomaar een vraag van een mierenneuker, het viel me weer op nu het Google Play logo wordt gebruikt. Waarom staat het Google Play logo zo akelig krap links en het HTML5 logo rechts in de footer? Het lijkt mij mooier alles onder elkaar te zetten. Kan ook nog pas meegenomen worden zodra er een iOS app is.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Nachtuil

Zal wel een open deur zijn, maar is het niet beter eerst de waarnemingen die er binnen komen te bekijken of deze kloppen en goed of af te keuren (deze optie mis ik namelijk)
Zodat je je waarneming kunt vergelijken met andere (goede) waarnemingen.
Vooral de "zeldzaam" en de "zeer zeldzaam" waarnemingen. Ik weet dat er weinig menskracht ervoor is, maar al die veranderingen (verbeteringen) vergen ook veel menskracht.
Groetjes Hans Hof