Gerard & Bas,
Wat Hisko bedoelt is (denk ik).... Via waarneming.nl kan je alleen Nederlandse soorten invoeren. Dit is een soort afgebakende lijst. Maar dit is alleen op waarneming.nl.
Op observado zijn er geen individuele lijsten / afbakeningen per land. Observado is gewoon "alles" in de wereld.
Dus je kunt niet met een klik europa kiezen of met een klik (in mijn geval) noorwegen kiezen. Want er zijn geen individuele lijsten.
Ik loop daar met mijn waarnemingen ook tegenaan, omdat het bij determinatie helpend is als je weet welke soorten wel (of juist niet) in het land voorkomen.
Dus ook op andere vlakken wordt wel aangegeven dat dit een wens is.
Maar hett betekent zeer veel werk om uit te zoeken wat in elk land voorkomt en dan evt landen koppelen/samen voegen tot europa. Dat is niet 1, 2, 3, te doen.
En er is waarschijnlijk ook geen of onvoldoende kennis om dat soort afgebakende lijsten per land samen te stellen. Gewoon europa gaat niet, want dan moet je eigenlijk al weten wat er overal voor komt.
En het is onlogisch om eerst europa vast te stellen en daarna alle landen. Dat moet je andersom doen. Eerst de landen en daar een europalijst van maken.
Maar als er europese landen zijn dan willen mensen ook van elk ander land in de wereld....
Bovendien is de vraag in hoeverre dit nu prioriteit heeft t.o.v. andere functies, apps etc die we "wensen".
Groetjes, Marleen