Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 164   Omlaag

Auteur Topic: Wensen voor Waarneming.nl  (gelezen 288438 keer)

nhdejong

• Observado Admin
  • *
    • Vogels op Texel
Re: Wensen voor Waarneming.nl
« Reactie #4680 Gepost op: juni 27, 2017, 16:14:08 pm »

LS.,

Deze lijst is helaas te lang om helemaal na te lopen om te kijken of dit verzoek al eerder is gedaan, maar ik zou het heel erg handig vinden als ik ergens kon zien hoeveel soorten ik op een dag heb gezien. Misschien kan dit al en weet ik niet hoe, dan hoop ik op een uitleg.

Ik geef bijna dagelijks vogelsafari's en voer mede voor het plezier van mijn deelnemers de belangrijkste waarnemingen in. Het komt echter regelmatig voor dat ik bepaalde soorten (zoals bijvoorbeeld Lepelaars) in verscheidene gebieden tegenkom en invoer en dan volstaat het dus niet meer om eenvoudigweg het aantal records/invoeringen van een dag te tellen. Vandaag heb ik bijvoorbeeld 49 records ingevoerd: https://texel.waarneming.nl/user/view/165?q=&akt=0&g=0&from=2017-06-27&to=2017-06-27&prov=0&z=0&sp=0&gb=0&method=0&cdna=0&f=0&m=K&zeker=O&month=0&rows=20&only_hidden=0&zoektext=0&tag=0&plum=0&from=2017-06-27&to=2017-06-27&q=&zoektext=0&g=0&z=0&month=0&prov=0&tag=0&m=K&zeker=O&rows=20&only_hidden=0
Door soorten als Lepelaar, Torenvalk, Kluut en nog enkele soorten wordt het beeld vertroebeld.

Natuurlijk wordt het beeld ook door de afwezigheid van diverse algemene soorten als Houtduif, Ekster, Kauw, etc. en diverse meeuwensoorten vertroebeld, maar dat is gemakkelijk op te lossen door er hier en daar een of enkele in te voeren.

Ik hoop dat de oplossing al bestaat of dat die eenvoudig is toe te voegen!
Alvast dank in ieder geval,
Smiles,
Klaas

hiskodevries

• Forum beheerder
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

nhdejong

• Observado Admin
  • *
    • Vogels op Texel
« Reactie #4682 Gepost op: juni 27, 2017, 16:47:22 pm »

Ah, dank je, Hisko, maar de link die ik stuurde ziet er anders uit. Of komt dat doordat ik ingelogd ben? Ik heb nog wat gezocht en zag in jouw link 'lifelist' staan, waarna ik ontdekte dat ik inderdaad via 'Levenslijst' de door jou gestuurde lijst kan verkrijgen door de datum aan te passen naar vandaag. Top!
Dank hiervoor.
Ik neem niet aan dat er een mogelijkheid is om waarnemingen van n dag nog te splitsen? Ik bedoel, soms doe ik twee vogelsafari's op een dag en zou dan het liefste iedereen z'n eigen soortenlijst sturen, maar dan moet ik onderscheid maken in tijd (voor en na 13 uur bijvoorbeeld).

Smiles,
Klaas

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4683 Gepost op: juni 27, 2017, 16:49:33 pm »

nee dat is niet mogelijk

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

gertjanvannoord

• Observado Admin
  • *
    • Looblog
« Reactie #4684 Gepost op: juni 27, 2017, 17:05:46 pm »

Klaas, je kunt natuurlijk ook gewoon een tweede account nemen en dan de waarnemingen van de middagsafari onder dat tweede account invoeren...
Gertjan van Noord

caliprobola

• taxon
« Reactie #4685 Gepost op: juli 04, 2017, 15:25:17 pm »

Kan zowel bij dagvlinders als bij nachtvlinders de methode "vraatsporen" toegevoegd worden. Bij beide groepen hebben bepaalde rupsen specifieke vraatpatronen en ik zit nu met een te beoordelen waarneming ingevoerd als "gezien" "rups" "ter plaatse" waarbij eigenlijk geen rups gezien is maar enkel het specifiek vraatpatroon.
Mag ik nogmaals wijzen op eerder gestelde vraag? Alvast van harte bedankt!

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4686 Gepost op: juli 04, 2017, 15:28:10 pm »

Pieter, jullie 'baas' zou met een doorwrocht epistel op dit forum komen voor dergelijke aanvragen.
dit om de lawine van aanvragen voor kleed, gedrag en methode in goede banen te leiden.

caliprobola

• taxon
« Reactie #4687 Gepost op: juli 04, 2017, 22:13:12 pm »

Ik heb geen idee wat je bedoelt, Hisko, mijn baas heeft helemaal niks te maken met de waarnemingssites. Hetgeen ik doe voor waarnemingen.be/observation.org is volledig vrijwillig (zo'n 120.000 beoordeelde waarnemingen intussen).

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4688 Gepost op: juli 05, 2017, 07:45:56 am »

ik bedoel Wouter vanReusel, chef waarnemingen.be

OlivierO

• Member
« Reactie #4689 Gepost op: juli 15, 2017, 19:47:49 pm »

Zou het mogelijk kunnen zijn om bij overzichtkaarten, zoals deze, waar de intensietijd van de kleur iets zegt over de hoeveelheid van de betreffende soort, altijd een minimale doorzichtigheid van de hokken te behouden? Het is soms handig om "door" het hok te kunnen kijken om meteen te kunnen zien waar dat betreffende hok zich bevind want namen van steden of dorpen blijven dan leesbaar.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4690 Gepost op: juli 16, 2017, 15:06:38 pm »

Olivier, in het menu van de kaart zelf kun je kiezen om de hokken weg te laten.

OlivierO

• Member
« Reactie #4691 Gepost op: juli 16, 2017, 19:22:23 pm »

Olivier, in het menu van de kaart zelf kun je kiezen om de hokken weg te laten.

Dat is dan ook weer niet wat ik wil, maar het is iets.
Olivier Olyslaegers

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
« Reactie #4692 Gepost op: juli 18, 2017, 04:01:14 am »

Waarom mag ik in hemelsnaam op het forum maar 1 bericht per 60 seconden plaatsen? Ik snap dat je spam tegen wilt gaan, maar als ik een minuut moet wachten voor ik op het volgende topic kan reageren is de lol snel zoek..

Wens: maak er een werkbare periode van ;) 5 seconden ofzo..
Douwe van der Ploeg

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4693 Gepost op: juli 18, 2017, 08:01:10 am »

Douwe, is ook om jou wat rust te gunnen. is nu 5 sec.
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2017, 08:28:40 am door hiskodevries »

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
« Reactie #4694 Gepost op: juli 18, 2017, 15:16:29 pm »

:duim:
Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
« Reactie #4695 Gepost op: juli 20, 2017, 15:49:50 pm »

Gezien Alex het blijkbaar geen ObsMapp-issue vindt, dan maar hier. Dit betreft dus alleen waarnemingen ingevoerd met de app, via de site wordt het zo te zien netjes vervaagd.

Het lijkt erop dat de "Relatie met"-functie een zwakte bij automatische vervaging heeft..

Fictief voorbeeldje:
- Ik vind een nest van een soort die automatisch vervaagd wordt, n of andere uil ofzo, en voer die in.
- Ik weet in welke boom het nest zit, laten we zeggen haagbeuk, dus vul die in.
- De waarneming van de kwetsbare soort is nu netjes vervaagd, mr die van de haagbeuk niet. Sterker nog, daar staat in de waarneming netjes "Relatie met.." met de locatie er exact bij..

Kan daar iets mee gedaan worden?
Douwe van der Ploeg

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4696 Gepost op: juli 20, 2017, 16:02:15 pm »

Voorlopig niet, zie onderdeel bugs.

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
« Reactie #4697 Gepost op: juli 20, 2017, 16:45:24 pm »

Uiteraard na je vakantie, dus ;)
Douwe van der Ploeg

OlivierO

• Member
« Reactie #4698 Gepost op: augustus 15, 2017, 22:34:34 pm »

Gegroet,

Als ik in dit scherm op "waargenomen soorten" klik, duurt dat ellendig lang (wat niet te verwonderen is) en dan kom ik uit bij de waargenomen soorten vogels, terwijl ik in dit geval de zoogdieren wilde bekijken en helemaal niet vogels. Het lijkt mij handig en ook een besparing op de rekenkracht als je eerst kan kiezen welke soortgroep je wil bekijken en dat het dan pas begint met rekenen.
Olivier Olyslaegers

Arp

• Admins
« Reactie #4699 Gepost op: augustus 16, 2017, 02:19:38 am »

Als ik in dit scherm op "waargenomen soorten" klik, duurt dat ellendig lang (wat niet te verwonderen is) en dan kom ik uit bij de waargenomen soorten vogels, terwijl ik in dit geval de zoogdieren wilde bekijken en helemaal niet vogels. Het lijkt mij handig en ook een besparing op de rekenkracht als je eerst kan kiezen welke soortgroep je wil bekijken en dat het dan pas begint met rekenen.
Idem - ook voor "lijst van families" onder kopje "Soorten" in hoofdmenu
Groetengedoe, Arp (the admin formerly known as Pudding4brains)
Wrn: - JungleDragon - insorg - nlsrt

gardensafari

• Member
    • De tuinsafari
« Reactie #4700 Gepost op: augustus 16, 2017, 09:09:15 am »

Idem - ook voor "lijst van families" onder kopje "Soorten" in hoofdmenu

Vroeger kon je op de hoofdpagina vogels eerst veranderen in bijvoorbeeld dagvlinder.
Als je dan de familielijst opriep kreeg je de dagvlinders. Dat werkt niet meer, je krijgt altijd vogels.
Best lastig, want dit is bepaald niet het snelste onderdeel van de site :angel:
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #4701 Gepost op: augustus 16, 2017, 09:32:11 am »

Vroeger kon je op de hoofdpagina vogels eerst veranderen in bijvoorbeeld dagvlinder.
Als je dan de familielijst opriep kreeg je de dagvlinders. Dat werkt niet meer, je krijgt altijd vogels.

Bij mij werkt dat nog steeds Hans
Vriendelijke groeten,
Henk

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4702 Gepost op: augustus 16, 2017, 16:50:53 pm »

als je 'daarvoor' in een scherm bent geweest van een bepaalde soortgroep zal dat soortenlijst scherm toch echt met die soortgroep openen.
Dat wordt onthouden in een sessie variabele die onthouden blijft tot jij je browser afsluit.

gertjanvannoord

• Observado Admin
  • *
    • Looblog
« Reactie #4703 Gepost op: augustus 16, 2017, 17:51:10 pm »

ik ondersteun de wens van Olivier.

Gertjan van Noord

Rutger Barendse

• Observado Admin
  • *
  • Admingroep: Planten BE, NL en Observation
« Reactie #4704 Gepost op: augustus 18, 2017, 08:59:36 am »

als je 'daarvoor' in een scherm bent geweest van een bepaalde soortgroep zal dat soortenlijst scherm toch echt met die soortgroep openen.
Dat wordt onthouden in een sessie variabele die onthouden blijft tot jij je browser afsluit.
Ik heb een bladwijzer gemaakt naar waarneming.nl op mijn computer met alvast een soortgroep. Dat borduurt voort op dat onthouden.

Voor zoogdieren; https://waarneming.nl/?g=2
Groeten,
Rutger Barendse

Planten in C6   
Botanical Journeys 

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
« Reactie #4705 Gepost op: augustus 20, 2017, 17:48:56 pm »

Gezien Alex het blijkbaar geen ObsMapp-issue vindt, dan maar hier. Dit betreft dus alleen waarnemingen ingevoerd met de app, via de site wordt het zo te zien netjes vervaagd.

Het lijkt erop dat de "Relatie met"-functie een zwakte bij automatische vervaging heeft..

Fictief voorbeeldje:
- Ik vind een nest van een soort die automatisch vervaagd wordt, n of andere uil ofzo, en voer die in.
- Ik weet in welke boom het nest zit, laten we zeggen haagbeuk, dus vul die in.
- De waarneming van de kwetsbare soort is nu netjes vervaagd, mr die van de haagbeuk niet. Sterker nog, daar staat in de waarneming netjes "Relatie met.." met de locatie er exact bij..

Kan daar iets mee gedaan worden?

Hisko z'n vakantie is voorbij, dus een nieuwe poging :)
Douwe van der Ploeg

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4706 Gepost op: augustus 21, 2017, 13:52:50 pm »

ja ik weet het.

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
« Reactie #4707 Gepost op: augustus 21, 2017, 17:48:21 pm »

:duim:

En dan die andere wel hier, als je dat liever hebt:

Ik wens dat waarnemingen van zoogdieren met methode "uitwerpselen" niet in jaar-, levens-, eeuwige dinsdag-, middaguur-, topspotters-, schoen-, overgestruikeldtijdensdelunch- of olympische toptwitcherslijsten komen, zonder deze extra te selecteren. Voorbeeldwaarneming: https://waarneming.nl/waarneming/view/140670097 ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2017, 17:50:59 pm door Douwe van der Ploeg »
Douwe van der Ploeg

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4708 Gepost op: augustus 21, 2017, 20:45:05 pm »

Wel in de 20:45 lijst?

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4709 Gepost op: augustus 22, 2017, 07:30:07 am »

Douwe dat zou ook niet zo moeten zijn, doe even een link naar de lijst waar je die wel ziet

Pagina's: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 164   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.055 seconden met 19 queries.