Of ik de vraag hier moet stellen weet ik niet, maar waar anders?
Is het misschien mogelijk de Breedgeribde venusschelp (Clausinella fasciata) met de Nederlandse naam i.p.v. de Engelse in te voeren op waarneming?
En hoe is het met de vertaling van de Engelse namen van algemene dagvlinders uit het buitenland gesteld?
Schelp:
(kan de volgende keer bij bijv. het topic waar je ook nieuwe soorten aanvraagt).
Dagvlinders: Je bedoelt de Nederlandse vertalingen van hun Engelse namen? Ik weet niet of er een officiële lijst met Nederlandse namen bestaat, hoewel ik me voor kan stellen dat je voor Europese soorten in verscheidene veldgidsen tegenkomt. De meer exotische soorten is lastig, gezien vaak blijkt dat er geen éénduidige naam voor is, ook niet in het Engels. Sommige namen slaan bijvoorbeeld op meerdere soorten, afhankelijk van de locatie.
Vraag 2.
Waarom bepaalde soorten die amper of niet gevonden worden, vrij zeldzaam zijn en blijven, (Vulkaantje, Ovale Venusschelp, Noorse Kreeft etc,)
en zeer zeldzame soorten die met duizenden tegelijk voorkomen zeer zeldzaam blijven Sterroetdauw (Rozenbladkringenzwam) en Mosbloempje gewoon zeer zeldzaam blijven.
Te druk? 
Bedenk wel dat "zeldzaamheid" iets relatiefs is, waarin zaken zitten als talrijkheid en verspreiding, maar die eigenlijk niet afhankelijk moet zijn van hoeveel mensen er naar kijken.. Ik heb daar ooit een langere uiteenzetting over geschreven, zal binnenkort eens kijken of ik dat terug kan vinden.
Als je echter specifieke gevallen hebt waarbij je het niet eens bent met de huidige classificatie, kan je het beste even contact opnemen met de validators in die groep, of eventueel een topic starten in het desbetreffende forumonderdeel als je wilt weten hoe anderen erover denken.
Dankjewel voor de Nederlandse naam van deze schelp, Douwe!

Deze soort ben ik namelijk van plan te vinden, gister had ik de verkeerde, de Ovale Venusschelp ook zo'n extreme zeldzaamheid, (6e waarneming) maar 'niet op waarneming', de Artemisschelp is nog steeds zeldzaam, ondanks dat deze wel veel gevonden wordt, gister 74 stuks over 1 km strand.

32 exemplaren op Terschelling, Lol.
Dan zeg ik, hier mankeert iets aan, maar ik ga d'r niet over.
Dan als ik zie wat een enorme lijst zeldzame planten ik heb, zijn ze bij die groep wel dol op zeldzaamheden, 't Mosbloempje staat hier inmiddels in 'n tuintje in de bebouwde kom, je komt ze 'overal' op het eiland al tegen, ook op waarneming, vreemd dat die zeer zeldzaam blijft.
Dat zeldzaamheid wel accuraat aangepast kan worden, heb ik gemerkt bij de afdeling 'wantsen', ook bij paddenstoelen zie ik snel veranderingen, doch die bevreemden me in een aantal gevallen zeer, ook gewone tuinsoorten staan op zeer zeldzaam.

De minder populaire groepen zoals weekdieren (zeedieren) en insecten is er voor zeldzaamheid gewoon weinig aandacht, dat zal dan wel komen door: We weten 't niet...

Weer een uiteenzetting erbij!