Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

argusoog

Als ik een soortenoverzicht van een bepaald gebied opvraag worden ook de soorten gegeven waarvan de betreffende waarnemingen in dit gebied niet zijn goedgekeurd. Dat is m.i. onwenselijk: ik ben alleen geïnteresseerd in zekere (dus goedgekeurde) soortenwaarnemingen in het betreffende gebied. Dus: is het mogelijk het soortenoverzicht voor een gebied te beperken tot goedgekeurde/bevestigde soorten?


Voorbeeld: overzicht dagvlindersoorten in het gebied Eindhoven - Airport: http://waarneming.nl/gebied/species_list/9026
Hierin zijn bv. ook het Landkaartje en het Koevinkje opgenomen, terwijl geen van de waarnemingen van deze soorten in dit gebied is goedgekeurd...
Van de meest interessante waarneming in dit gebied, nml. van een Heivlinder, krijg ik de betreffende waarneming met geen mogelijkheid in beeld. De soort is niet verborgen. Is dit een bug of is hier iets anders aan de hand?
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

hiskodevries

Paul alle niet afgekeurde waarnemingen zijn zichtbaar.
De heivlinder heeft kmhok vervaging en wordt dan niet getoond.
Als je alleen goedgekeurde data wilt zien moet je bij de ndff aankloppen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

argusoog

#3422
Citaat van: hiskodevries op oktober 29, 2014, 14:09:38 PM
Paul alle niet afgekeurde waarnemingen zijn zichtbaar.


Tsja, niet afgekeurd betekent in de praktijk niet goedgekeurd. Een waarneming wordt zelden hard afgekeurd... Iedereen kan alles wel opgeven en dat komt dan dus in het soortenoverzicht van het betreffende gebied terecht... Blijf dat erg onwenselijk vinden en kan tot desinformatie leiden als je hier niet op bedacht bent...

Heivlinder is me nu duidelijk, maar ook hier kan het dus om een niet-goedgekeurde waarneming gaan (en zelfs dat kan ik door die vervaging niet controleren)...
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

caliprobola

Nee, "niet afgekeurd" betekent in de praktijk dat er geen beoordeling gebeurd is. Als alle Nederlandse landkaartjes zonder foto manueel gekeurd moeten worden dan dienen zich toch nog wat meer vrijwilligers aan te bieden voor de beoordeling... Afkeuren gebeurt inderdaad weinig in de praktijk maar dit is, in mijn ervaring, vooral doordat waarnemers na commentaar door een admin de waarneming aanpassen. Indien iemand gegevens wil gebruiken voor verdere studie kan die er uiteraard (en terecht) steeds voor kiezen enkel goedgekeurde waarnemingen te gebruiken.

argusoog

Citaat van: caliprobola op oktober 29, 2014, 16:05:39 PM
Nee, "niet afgekeurd" betekent in de praktijk dat er geen beoordeling gebeurd is. Als alle Nederlandse landkaartjes zonder foto manueel gekeurd moeten worden dan dienen zich toch nog wat meer vrijwilligers aan te bieden voor de beoordeling... Afkeuren gebeurt inderdaad weinig in de praktijk maar dit is, in mijn ervaring, vooral doordat waarnemers na commentaar door een admin de waarneming aanpassen.


Let wel: In principe vindt beoordeling van iedere waarneming altijd en automatisch plaats o.b.v. de geldende validatie-parameters van de betreffende soort! In het geval van de Heivlinder bv.: http://waarneming.nl/waarneming/references/87923301 . Indien op basis hiervan een waarneming niet gevalideerd (= goedgekeurd) wordt dient bewijs bijgevoegd te zijn op basis waarvan de waarneming handmatig alsnog goedgekeurd kan worden. Indien dit achterwege blijft zal de waarneming (terecht) als niet gevalideerd = niet goedgekeurd blijven staan.


Citaat van: caliprobola op oktober 29, 2014, 16:05:39 PM
Indien iemand gegevens wil gebruiken voor verdere studie kan die er uiteraard (en terecht) steeds voor kiezen enkel goedgekeurde waarnemingen te gebruiken.


Dat is nu juist het punt: die keuze kan in het soortenoverzicht per gebied juist niet gemaakt worden. Het systeem maakt hier zelf geen onderscheid tussen goedgekeurde en niet-goedgekeurde (waarnemingen van) soorten, en de gebruiker heeft niet de optie dat onderscheid wél te maken. Waarom niet een vinkje toegevoegd 'alleen goedgekeurde waarnemingen' (zoals bij de verspreidingskaartjes wél geïmplementeerd is), waardoor een zinvoller overzicht van gevalideerde soorten per gebied verkregen kan worden? Zal wel wat meer voeten in de aarde hebben dan een vinkje plaatsen, maar is m.i. een duidelijke verbetering van de aangeboden informatie.
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

Douwe van der Ploeg

Citaat van: argusoog op oktober 29, 2014, 19:49:59 PM
Let wel: In principe vindt beoordeling van iedere waarneming altijd en automatisch plaats o.b.v. de geldende validatie-parameters van de betreffende soort!

Nee, alleen als autovalidatie aan staat voor de soort, en dat is niet bij alle soorten zo.
Douwe van der Ploeg

argusoog

Citaat van: Douwe van der Ploeg op oktober 29, 2014, 19:53:13 PM
Citaat van: argusoog op oktober 29, 2014, 19:49:59 PM
Let wel: In principe vindt beoordeling van iedere waarneming altijd en automatisch plaats o.b.v. de geldende validatie-parameters van de betreffende soort!

Nee, alleen als autovalidatie aan staat voor de soort, en dat is niet bij alle soorten zo.


Ok, bij de dagvlindersoorten waar het hier over gaat, ben ik in ieder geval tot op heden geen uitzondering tegengekomen, maar is er misschien wel bij de zeldzaamheden...
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

hiskodevries

Dat je in dit scherm geen selectie hebt op 'alleen goedgekeurde' is een bewuste keuze. Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=299798.0 het detailniveau ligt erg hoog in deze functie
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

caliprobola

Citaat van: argusoog op oktober 29, 2014, 19:49:59 PM
Let wel: In principe vindt beoordeling van iedere waarneming altijd en automatisch plaats o.b.v. de geldende validatie-parameters van de betreffende soort! In het geval van de Heivlinder bv.: http://waarneming.nl/waarneming/references/87923301 . Indien op basis hiervan een waarneming niet gevalideerd (= goedgekeurd) wordt dient bewijs bijgevoegd te zijn op basis waarvan de waarneming handmatig alsnog goedgekeurd kan worden. Indien dit achterwege blijft zal de waarneming (terecht) als niet gevalideerd = niet goedgekeurd blijven staan.
Laat ons nu toch voor eens en voor altijd een onderscheid maken tussen "niet gevalideerd" en het verwarrende "niet goedgekeurd". Ik begrijp best wat jij wil zeggen maar veel anderen niet. "Niet goedgekeurd" is immers ook de term die gegeven wordt aan één welbepaalde validatie. Bij "niet goedgekeurd" krijgt de waarneming een rood kruisje en verdwijnt de waarneming uit de statistieken. Er is dus een hemelsbreed verschil tussen een waarneming die niet gevalideerd is en een waarneming die de validatie "niet goedgekeurd" is. Gelieve toch nog eens dit topic te lezen: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=36932.0
Ik heb geen concreet idee hoe het in Nederland zit, ik vermoed dat daar voor alle soorten dagvlinders de autovalidatie aanstaat. Dit is in België niet zo dus heb ik er weinig ervaring mee. Maar je kan toch onmogelijk verwachten dat waarnemers voor iedere zeer algemene soort een bewijs moeten aanvoeren als die toevallig buiten de radius/datumrange van een goedgekeurde waarneming valt. Bewijs/beschrijving verwacht ik als admin enkel bij waarnemingen van zeldzaamheden buiten gekende populaties of bij alle soorten buiten de gekende datumgrenzen. Als ik op de hoogte gebracht wordt (via een rapportering bijvoorbeeld) dat een algemene maar lokalere soort in een bepaald gebied niet voorkomt zal ik uiteraard ook reageren.

Citaat van: argusoog op oktober 29, 2014, 19:49:59 PM
Citaat van: caliprobola op oktober 29, 2014, 16:05:39 PM
Indien iemand gegevens wil gebruiken voor verdere studie kan die er uiteraard (en terecht) steeds voor kiezen enkel goedgekeurde waarnemingen te gebruiken.

Dat is nu juist het punt: die keuze kan in het soortenoverzicht per gebied juist niet gemaakt worden. Het systeem maakt hier zelf geen onderscheid tussen goedgekeurde en niet-goedgekeurde (waarnemingen van) soorten, en de gebruiker heeft niet de optie dat onderscheid wél te maken. Waarom niet een vinkje toegevoegd 'alleen goedgekeurde waarnemingen' (zoals bij de verspreidingskaartjes wél geïmplementeerd is), waardoor een zinvoller overzicht van gevalideerde soorten per gebied verkregen kan worden? Zal wel wat meer voeten in de aarde hebben dan een vinkje plaatsen, maar is m.i. een duidelijke verbetering van de aangeboden informatie.
Met gebruik voor verdere studie bedoelde ik natuurlijk niet een toevallige gebruiker die wel eens wil zien welke soorten in een bepaald gebied voorkomen. De website blijft een tool om gebruikers ter wille te zijn met wat leuke toepassingen maar dient niet om ernstige studies mee te doen. Hiervoor gebruik je uiteraard de brongegevens van de database en niet de website.

Bert Geerdes

Het is al eens eerder gevraagd, maar ik heb geen antwoord gevonden: is het een bezwaar om mossen en korstmossen uit elkaar te halen, zowel in wrn.nl als in het forum? Het zijn toch erg verschillende dingen en veel mensen "doen" maar een van beide groepen. Of kan de gebruiker anders misschien een selectie maken tussen het een en het ander?

Groet,
Bert Geerdes

hiskodevries

Bert, die vraag is al eerder langs gekomen. De admins vonden dat geen goed idee.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Datura

Is het dan wellicht een idee om wat aandacht aan de taxonomische indeling bij mossen en korstmossen te besteden? Zodat in dit scherm & levenslijsten e.d. de mossen en korstmossen nog enigzins uit elkaar gehaald worden? Concreet dus de 'soortgroep' zo indelen dat eerst alle kortsmosfamilies achter elkaar staan (en die mogen dan van mij wel alfabetisch) en dan alle mosfamilies (ook alfabetisch) in het scherm staan (nu staan alle families op alfabetische volgorde, dus mossen en korstmossen door elkaar).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides


OlivierO

Citaat van: OlivierO op oktober 29, 2014, 11:48:34 AM
Zou het mogelijk zijn om hier de mogelijkheid te voorzien om de exacte precisie uit te schakelen en alleen punten te zien?

Is deze vraag tussen de mazen van het net geschoten? Of is dat geen optie? Graag even aangeven dank. Merci!
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

jck

#3434
Is het een idee om een invoeroptie Gallen en Mijnen aan het invoermenu toe te voegen? Soms weet ik niet of ik te maken heb met een microvlinder, vlieg, mijt of iets anders en dan blijft het een beetje gokken bij het kiezen van de juiste groep. Misschien ook overzichtelijker voor de validatoren als alle Gal/Mijn onbekend bij elkaar staan?

James

hiskodevries

Citaat van: OlivierO op oktober 30, 2014, 20:27:38 PM
Citaat van: OlivierO op oktober 29, 2014, 11:48:34 AM
Zou het mogelijk zijn om hier de mogelijkheid te voorzien om de exacte precisie uit te schakelen en alleen punten te zien?

Is deze vraag tussen de mazen van het net geschoten? Of is dat geen optie? Graag even aangeven dank. Merci!
nee, want dan gaan mensen denken dat de waargenomen soort daar ook echt zit.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citaat van: jck op oktober 31, 2014, 06:47:49 AM
Is het een idee om een invoeroptie Gallen en Mijnen aan het invoermenu toe te voegen? Soms weet ik niet of ik te maken heb met een microvlinder, vlieg, mijt of iets anders en dan blijft het een beetje gokken bij het kiezen van de juiste groep. Misschien ook overzichtelijker voor de validatoren als alle Gal/Mijn onbekend bij elkaar staan?

James
gallen en mijten komen in diverse soortgroepen voor, dat is in dit geval bij invoeren een probleem.
MAARRRR we kunnen je wel helpen als je weet op welke planten/boom soort de gal gevonden is.
Bijvoorbeeld Haagbeuk. Selecteer de soort http://waarneming.nl/soort/view/6562 kies rechts voor waardplant : http://waarneming.nl/soort/host/6562
en dan zie je een lijst van soorten waarbij deze combinatie is vastgelegd voor rupsen, gallen, mijten, (korst)mossen en paddestoelen.
Kortom leg de waardplant vast !
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

sjonnoh

Zojuist toen ik deze topic aan het lezen was: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=302589.0;topicseen
blijkt dat er nogal wordt gesproken over de ruimte in het forum. Ik weet niet zoveel over hoe het met de ruimte zit over dit forum, maar bij sommige andere forums wordt er wel eens de optie gegeven voor de persoon die een topic begint, om op een gegeven moment aan te kunnen vinken dat het "probleem" is opgelost. 


Wellicht is het een idee om dit ook hier toe te passen? Zodra dus bijvoorbeeld een persoon is die iets wilt determineren en deze vraag is opgelost, dan kan de eigenaar van het topic aangeven dat het probleem is opgelost en dan kan het topic weer verwijderd worden.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Bart van Hoogstraten

Citaat van: sjonnoh op november 01, 2014, 16:05:42 PM
Zojuist toen ik deze topic aan het lezen was: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=302589.0;topicseen
blijkt dat er nogal wordt gesproken over de ruimte in het forum. Ik weet niet zoveel over hoe het met de ruimte zit over dit forum, maar bij sommige andere forums wordt er wel eens de optie gegeven voor de persoon die een topic begint, om op een gegeven moment aan te kunnen vinken dat het "probleem" is opgelost. 


Wellicht is het een idee om dit ook hier toe te passen? Zodra dus bijvoorbeeld een persoon is die iets wilt determineren en deze vraag is opgelost, dan kan de eigenaar van het topic aangeven dat het probleem is opgelost en dan kan het topic weer verwijderd worden.

Als iedereen gewoon de gewenste procedure volgt (je ongedetermineerde waarneming invoeren als "vogel onbekend", etc. en vanuit die waarneming je vraag stellen op het forum) is er niets aan de hand. Al die determinatievragen zijn wel interessant om op te slaan want ik lees ze vaak als het al opgelost is om van te leren. Maar het is gewoon hinderlijk dat er mensen zijn die Waarneming alleen maar gebruiken om hun privécollectie op naam te brengen zonder dat ze waarnemingen invoeren (het eigenlijke doel van de website). Ze blijven maar foto's uploaden naar de server en gebruik maken van het vrijwilligerswerk en Waarneming heeft er ondertussen helemaal niets aan. En dan is er ook nog eens een grote groep die zijn waarnemingen pas invoert nadat ze hem op het forum gedetermineerd hebben. Dezelfde foto's staan dan 2x op de server. Het is dus heel simpel: 1 Waarneming invoeren als "spec. onbekend" 2 In die opgeslagen waarneming vervolgens klikken op de button "determineren op het forum" 3 Na determinatie je waarneming aanpassen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: sjonnoh op november 01, 2014, 16:05:42 PM
Zojuist toen ik deze topic aan het lezen was: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=302589.0;topicseen
blijkt dat er nogal wordt gesproken over de ruimte in het forum. Ik weet niet zoveel over hoe het met de ruimte zit over dit forum, maar bij sommige andere forums wordt er wel eens de optie gegeven voor de persoon die een topic begint, om op een gegeven moment aan te kunnen vinken dat het "probleem" is opgelost. 


Wellicht is het een idee om dit ook hier toe te passen? Zodra dus bijvoorbeeld een persoon is die iets wilt determineren en deze vraag is opgelost, dan kan de eigenaar van het topic aangeven dat het probleem is opgelost en dan kan het topic weer verwijderd worden.

Even in het perspectief plaatsen. Een typisch determinatietopic met vraag, antwoord en bedankje en een link naar een foto neemt ongeveer 1 kb aan ruimte in en als er enige discussie over de ID is misschien 2 of 3 kb, of misschien 5. Als niet wordt gelinkt, maar foto's naar het forum worden geupload, komt daar, laten we zeggen, nog minimaal 50 kb bij en het kunnen er ook honderden zijn.
In het topic waar jij naar verwijst neemt die ene foto meer dan tien keer zoveel ruimte in dan de hele discussie.

Afgezien daarvan vind ik het geen goed idee om vragenstellers te laten bepalen wat belangrijk is of niet. Al heel wat 'simpele' determinatievragen hebben interessante topics opgeleverd, al vindt een vragensteller dat dan misschien niet zo.
Herman van der Meer

sjonnoh

Heren,
dit was uiteraard een suggestie, maar ik denk niet dat ik van jullie sterke punten kan winnen  ;D
Als een topic zonder fotos maar ongeveer 1 kb verbruikt, dan klinkt het inderdaad onlogisch om ze dan echt weg te willen halen.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Michiel en Milka

Citaat van: sjonnoh op november 01, 2014, 16:05:42 PM
Zojuist toen ik deze topic aan het lezen was: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=302589.0;topicseen
blijkt dat er nogal wordt gesproken over de ruimte in het forum. Ik weet niet zoveel over hoe het met de ruimte zit over dit forum, maar bij sommige andere forums wordt er wel eens de optie gegeven voor de persoon die een topic begint, om op een gegeven moment aan te kunnen vinken dat het "probleem" is opgelost. 
...
Als mijn vraag is opgelost, verander ik het icoontje bij het starttopic in een 'duim omhoog'. Maar dat maakt voor de serverruimte natuurlijk niets uit.  ;)
Groet, Michiel

OlivierO

Citaat van: hiskodevries op oktober 31, 2014, 07:53:30 AM
Citaat van: OlivierO op oktober 30, 2014, 20:27:38 PM
Citaat van: OlivierO op oktober 29, 2014, 11:48:34 AM
Zou het mogelijk zijn om hier de mogelijkheid te voorzien om de exacte precisie uit te schakelen en alleen punten te zien?

Is deze vraag tussen de mazen van het net geschoten? Of is dat geen optie? Graag even aangeven dank. Merci!
nee, want dan gaan mensen denken dat de waargenomen soort daar ook echt zit.

Hier kan het toch ook? Het verschil met deze weergave is duidelijk. Gaan de mensen dan ook denken dat die vogels exact daar zitten? Ik alvast niet, want je vinkt bewust aan dat je de exacte precisie niet of wel wil zien.

Wat ik wil bekomen is een veel duidelijker overzicht. Met al die grote rode cirkels is het gewoon een puinhoop.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

HPM

Citaat van: Michiel en Milka op november 01, 2014, 17:25:39 PM
Citaat van: sjonnoh op november 01, 2014, 16:05:42 PM
Zojuist toen ik deze topic aan het lezen was: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=302589.0;topicseen
blijkt dat er nogal wordt gesproken over de ruimte in het forum. Ik weet niet zoveel over hoe het met de ruimte zit over dit forum, maar bij sommige andere forums wordt er wel eens de optie gegeven voor de persoon die een topic begint, om op een gegeven moment aan te kunnen vinken dat het "probleem" is opgelost. 
...
Als mijn vraag is opgelost, verander ik het icoontje bij het starttopic in een 'duim omhoog'. Maar dat maakt voor de serverruimte natuurlijk niets uit.  ;)

Anderen zetten de oplossing van de vraag achter de titel van hun eerste bericht.
Dat is handig omdat je dan weet dat je niet meer hoeft te gaan kijken of je kan helpen.
Herman van der Meer

Michiel en Milka

Citaat van: HPM op november 01, 2014, 17:33:51 PM
Citaat van: Michiel en Milka op november 01, 2014, 17:25:39 PM
Citaat van: sjonnoh op november 01, 2014, 16:05:42 PM
Zojuist toen ik deze topic aan het lezen was: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=302589.0;topicseen
blijkt dat er nogal wordt gesproken over de ruimte in het forum. Ik weet niet zoveel over hoe het met de ruimte zit over dit forum, maar bij sommige andere forums wordt er wel eens de optie gegeven voor de persoon die een topic begint, om op een gegeven moment aan te kunnen vinken dat het "probleem" is opgelost. 
...
Als mijn vraag is opgelost, verander ik het icoontje bij het starttopic in een 'duim omhoog'. Maar dat maakt voor de serverruimte natuurlijk niets uit.  ;)

Anderen zetten de oplossing van de vraag achter de titel van hun eerste bericht.
Dat is handig omdat je dan weet dat je niet meer hoeft te gaan kijken of je kan helpen.
En dat doe ik ook vaak.
Groet, Michiel

Jurrien van Deijk

Het lijkt mij leuk/handig om bij het foto-overzicht aan te geven of je bv alleen algemene of alleen vrij algemene soorten wilt zien. Als je nu de zeldzaamheisklasse insteld op bijvoorbeeld "algemeen" krijg je alle foto's te zien in het overzicht, ipv alleen de "algemene" soorten. De meeste mensen plaatsen vooral foto's van zeldzaamheden en die foto's zie je dan ook vooral langs komen. Is het mogelijk als je "algemeen" instelt je ook alleen foto's ziet die "algemeen" zijn (en dus niet de zeldzaamheden)?

Vriendelijke groeten Jurrien van Deijk

Vriendelijke groeten,

Jurriën van Deijk

Diederick Meinen

Wat ik een goede toevoeging zou vinden aan het forum:

       
  • Een knop 'meld als ongepast'
  • Een knop om een posting te 'liken'

hiskodevries

Citaat van: Diederick Meinen op november 27, 2014, 14:25:29 PM
Wat ik een goede toevoeging zou vinden aan het forum:

       
  • Een knop 'meld als ongepast'

kijk 10 cm naar rechts ->Meld dit bericht aan de moderator 
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op november 27, 2014, 14:49:53 PM
Citaat van: Diederick Meinen op november 27, 2014, 14:25:29 PM
Wat ik een goede toevoeging zou vinden aan het forum:

       
  • Een knop 'meld als ongepast'
kijk 10 cm naar rechts ->Meld dit bericht aan de moderator

Heb jij een speciale versie, Hisko? Ik zie het niet en ik heb het nog nooit gezien.
Herman van der Meer

hiskodevries

Herman, zou het zo zijn dat alleen forum moderators deze functie 'meld bericht aan moderator' zien ? dan snap ik gelijk dat we nooit een melding zien.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0