De verspreidingskaartjes die bij de soortinfo zijn hebben ook een hele korte periode ingesteld gekregen. Voor de buizerd, spechten en ijsvogels mag dat nodig/handig zijn, voor zo'n beetje alle andere groepen is het rampzalig. Ik neem tenminste aan dat het doel van dat kaartje 'verpreidingsinfo' is. Kijk bijvoorbeeld bij de mossen, je ziet nu opeens dat de meeste mossen helemaal nergens voorkomen, of wellicht op 1 of 2 plaatsen in nederland. En dan hebben we het over de zeer algemene soorten. Idem bij planten (die kaartjes zijn vaak jan tm maart helemaal leeg).
Tweede puntje is een usability-foutje, wat voor mij grote gevolgen heeft gehad. Als je groepssamenstelling weergeeft in de popup dan verschijnt er rechts van het balkje het bekende knopje met een plusje erop. Voor mij (en ik denk de meeste gebruikers) betekent dat: Regel toevoegen. Maar de knop heeft in werkelijkheid een dubbele functie: opslaan en regel toevoegen. Stel je wil van 2 buizerds 1 man en 1 vrouw invoeren. Ik voer dan 1 man in, druk op "+" om een nieuwe regel toe te voegen en voer de vrouw in. Vervolgens sluit ik de popup. De vrouw is nu niet ingevoerd, omdat je nogmaals op de plus achter de vrouw moet klikken. Niet om een nieuwe regel toe te voegen, maar om de huidige regel op te slaan. Het plus symbool kan dus beter vervangen worden door een floppy (opslaan), of een vinkje, of de tekst "opslaan" oid.