Mocht ik het over het hoofd gezien hebben en dit wel mogelijk zijn bij voorbaat al mijn excuses daarvoor (al geeft het misschien aan dat het niet geheel duidelijk is en dus verbeterd kan worden).
N.a.v. dit topic:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=225272.0Voor zowel waarneming.nl als observado:
Graag de mogelijkheid om vanuit een
soortpagina "omhoog" te gaan in de taxonomische boom, of in elk geval een manier waarop je kan achterhalen in welke soortgroep deze zich bevind.
Je kunt momenteel doorklikken naar Familie:
Neuroptera (Netvleugeligen) maar er op die manier niet achter komen in welke soortgroep deze familie zich bevind.
In dit geval waren er enkele kandidaten: de waarnemer zelf dacht dat het een wants was, ik zelf dacht hem te kunnen vinden onder vliegen en muggen, gezien de naam "Vlinderhaft" zou ik me kunnen voorstellen dat je onder dagvlinders kijkt, maar hij blijkt onder "Insecten (overig)" te staan.
In zoekresultaten staat de groep netjes achteraan de tabel, waarom dit niet ook bij de soort zelf aangeven, bijvoorbeeld voor/na/tussen: "Familie: Neuroptera (Netvleugeligen) Status: inheems, Soort Zeldzaamheid: Vrij algemeen".
En misschien is het verstandig dit ook in het familieoverzicht toe te voegen.