In het begin deed ik inderdaad ook steeds pijltje aanpassen, netjes naast de weg in de berm waar ik de plant/paddenstoel/vogel/ etc had gezien.
Tot ik ergens hier op het forum (weet uit mijn hoofd niet meer waar) las dat Hisko en een admin dat niet deden. Sindsdien dacht ik waar doe ik al die moeite voor.
Maargoed, eerlijk gezegd vind ik dat sowieso... Kleed/gedrag. Bij vlinders werd (of wordt?) er serieus naar gekeken, T.Muus had dacht ik ook een topic van kleed onbekend bestaat niet,
ei, rups, pop, imago zo moeilijk is het niet. Bij andere soortgroepen gebeurt er niets mee en zijn er zelfs wel eens admin(s?) die zeggen van we doen er toch niets mee.
Maar als je voor de verspreidingskaarten of foto's of weet ik wat wilt sorteren, mis je dus mogelijk een hele berg gegevens omdat veel waarnemers er niets mee doen.
Ik vind dat jammer en zou eigenlijk wel graag zien dat aan dit soort zaken meer/beter aandacht wordt besteed. Kan de kwaliteit van de waarneming.nl alleen maar ten goede komen volgens mij. En ja daar moet je wat voor doen, maargoed, als we het met elkaar op pakken...