Hoofdmenu

Alwins jaarlijst

Gestart door martinharskamp, december 31, 2008, 17:02:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Joachim Vreeman

Wat een gave prestatie! Gefeliciteerd Alwin!

Ben Wielstra

Moest er bij Jan Wierda niet een Jufferkraan van afgetrokken worden? En Alwin heeft nog wat splitjes in spe?

Rein Genuït

Loon naar werken  :duim:  gefeliciteerd! Jammer dat "onze" Zwartkeellijster niet meer te vinden was dat had het nog wat beter gemaakt.
Maar een goede storm deze maand kan natuurlijk nog een Stovje opleveren.
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Luuk Punt

Uiteraard heb ik je ook al via Facebook gefeliciteerd, maar ik doe het hier graag een keer: VAN HARTE PROFICIAT!!!

Je hebt het dik verdiend! :duim:

En zoals ik ook daar schreef: Probeer er nog wat soorten bij te sprokkelen om ervoor te zorgen dat er nog "CDNA-rek" in zit. :-)
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

wumizusume

Mwah, binnen 2 weken zit er al een Haakbek op Terschelling, en die Woestijntapuit zie ik ook nog wel gebeuren, dus Alwin: gefeliciteerd! :)
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

August

Citaat van: wumizusume op november 13, 2012, 12:48:55 PM
Mwah, binnen 2 weken zit er al een Haakbek op Terschelling, en die Woestijntapuit zie ik ook nog wel gebeuren, dus Alwin: gefeliciteerd! :)
Mag ook ergens anders hoor die Haakbek bv Den Haag ;)
August van Rijn

JohanvantBosch

Citaat van: August op november 13, 2012, 18:13:31 PM
Citaat van: wumizusume op november 13, 2012, 12:48:55 PM
Mwah, binnen 2 weken zit er al een Haakbek op Terschelling, en die Woestijntapuit zie ik ook nog wel gebeuren, dus Alwin: gefeliciteerd! :)
Mag ook ergens anders hoor die Haakbek bv Den Haag ;)
... je mag er best wat voor doen, August....  O0

August

Citaat van: JohanvantBosch op november 13, 2012, 18:31:56 PM
Citaat van: August op november 13, 2012, 18:13:31 PM
Citaat van: wumizusume op november 13, 2012, 12:48:55 PM
Mwah, binnen 2 weken zit er al een Haakbek op Terschelling, en die Woestijntapuit zie ik ook nog wel gebeuren, dus Alwin: gefeliciteerd! :)
Mag ook ergens anders hoor die Haakbek bv Den Haag ;)
... je mag er best wat voor doen, August....  O0
Haakbekken zijn behoorlijk prijzig hoor bijna 500 euro per paar. En dan moet ik ook nog die kwekers ringen eraf vijlen, dat is inderdaad teveel werk ;)  of bedoel je dat niet :angel: ?
August van Rijn

JohanvantBosch

Citaat van: August op november 13, 2012, 18:49:55 PM
Citaat van: JohanvantBosch op november 13, 2012, 18:31:56 PM
Citaat van: August op november 13, 2012, 18:13:31 PM
Citaat van: wumizusume op november 13, 2012, 12:48:55 PM
Mwah, binnen 2 weken zit er al een Haakbek op Terschelling, en die Woestijntapuit zie ik ook nog wel gebeuren, dus Alwin: gefeliciteerd! :)
Mag ook ergens anders hoor die Haakbek bv Den Haag ;)
... je mag er best wat voor doen, August....  O0
Haakbekken zijn behoorlijk prijzig hoor bijna 500 euro per paar. En dan moet ik ook nog die kwekers ringen eraf vijlen, dat is inderdaad teveel werk ;)  of bedoel je dat niet :angel: ?
;D
Ik heb de soort al, dus ik betaal in elk geval niet mee....  B)

hiskodevries

Dan heeft Alwin ( en jullie natuurlijk ook) mooi de tijd om mee te doen met de Klapekstertelling
zie voor info http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=203924.0
Claimen maar http://waarneming.nl/claim_gebieden.php?project=258
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Folkert Jan

Alwin heeft nu toch net zoveel als Jan wierda? Waarom wordt er gesproken dat hij het record heeft? Heeft de CDNA die juffer er nu al afgegooid?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

GertJ

Citaat van: rnbflavour op november 14, 2012, 10:10:17 AM
Alwin heeft nu toch net zoveel als Jan wierda? Waarom wordt er gesproken dat hij het record heeft? Heeft de CDNA die juffer er nu al afgegooid?
Goed punt! Hij kan maar beter zorgen dat hij onafhankelijk van CDNA-beslissingen blijft in dit geval. Het record verbreken op eigen kracht.
En natuurlijk aanscherpen.
Groet Gert Jager

August

Citaat van: rnbflavour op november 14, 2012, 10:10:17 AM
Alwin heeft nu toch net zoveel als Jan wierda? Waarom wordt er gesproken dat hij het record heeft? Heeft de CDNA die juffer er nu al afgegooid?
Nee maar noem jij 1 reden waarom deze erop zou blijven? Na die Wingclip?
August van Rijn

Bas vd Burg

Citaat van: rnbflavour op november 14, 2012, 10:10:17 AM
Alwin heeft nu toch net zoveel als Jan wierda? Waarom wordt er gesproken dat hij het record heeft? Heeft de CDNA die juffer er nu al afgegooid?

Tsja als je het zo stelt Folkert Jan, dan heeft Alwin het record nog niet te pakken aangezien hij ook toch wel wat CDNA-beoordeelsoorten heeft gezien die nog roulatie zijn (Kortbekzeekoet, Raddes Boszanger, Siberische boompieper om maar wat soorten te noemen). Jij weet ook wel dat, nu het er op lijkt dat de Jufferkraan van 2000 een wingclip had, deze vogel de revisie niet zal overleven, wat dan automatisch inhoudt dat Jan geen 339 maar 338 soorten heeft gezien in 2000. En met deze info in het achterhoofd heeft Alwin dus nu in theorie (immers nog niet alles is aanvaard) het record aangescherpt met 1 soort

EDIT: August heeft ook al gereageerd zie ik :)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Sander Bot

En dan heeft Alwin ook nog een rijk gevulde koelkast met variegatus, stejnegeri en oostelijke zwarte roodstaart.

GertJ

Citaat van: August op november 14, 2012, 10:14:28 AM
Citaat van: rnbflavour op november 14, 2012, 10:10:17 AM
Alwin heeft nu toch net zoveel als Jan wierda? Waarom wordt er gesproken dat hij het record heeft? Heeft de CDNA die juffer er nu al afgegooid?
Nee maar noem jij 1 reden waarom deze erop zou blijven? Na die Wingclip?
Natuurlijk gaat-ie er wel af. Maar dat zal misschien niet op 1 januari 2013 geregeld zijn. Nu moet het voor Alwin een beetje voelen alsof hij de Tour gewonnen heeft omdat er een luchtje zit aan een eerdere winnaar.  De vergelijking niet te ver doortrekken a.u.b, Jan Wierda heeft het spel keurig volgens de spelregels gespeeld...
Groet Gert Jager

Certhia

Los daarvan is het jaar vooralsnog niet voorbij en durf ik nog wel geld in te zetten op een Woestijntapuit of iets beters.

Mijn felicitaties heeft ie alvast.

Groet

Marc
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Folkert Jan

Citaat van: Sander Bot op november 14, 2012, 10:19:34 AM
En dan heeft Alwin ook nog een rijk gevulde koelkast met variegatus, stejnegeri en oostelijke zwarte roodstaart.

Die zal toch niet zorgen voor een +1? Aziaat wordt toch al meegerekend?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Gert Ottens

Citaat van: rnbflavour op november 14, 2012, 10:45:15 AM
Citaat van: Sander Bot op november 14, 2012, 10:19:34 AM
En dan heeft Alwin ook nog een rijk gevulde koelkast met variegatus, stejnegeri en oostelijke zwarte roodstaart.

Die zal toch niet zorgen voor een +1? Aziaat wordt toch al meegerekend?


Het is niet ondenkbeeldig dat stejnegeri (op termijn) gesplit wordt van maurus. Sommige autoriteiten (nou ja, een autoriteit) zien beide al als aparte soorten...

Guus Peterse

Maar wat ik denk dat Folkert Jan bedoelt, is dat het natuurlijk niet uitmaakt of hij en stejnegeri op zijn lijst heeft staan, of een maurus. Of heeft hij, naast de vogel van de Robbenjager en de variegatus op Vlieland, nog een derde aziaat gezien (die dan wel als maurus beschouwd kan worden)?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jildert

Hij heeft de variegatus en de vogel van Texel (vermoedelijk dezelfde als de vogel die door velen stejnegeri wordt genoemd). Zelf heeft hij de Texelse vogel niet als zodanig op wrn.nl staan..

August

Citaat van: rnbflavour op november 14, 2012, 10:45:15 AM
Citaat van: Sander Bot op november 14, 2012, 10:19:34 AM
En dan heeft Alwin ook nog een rijk gevulde koelkast met variegatus, stejnegeri en oostelijke zwarte roodstaart.

Die zal toch niet zorgen voor een +1? Aziaat wordt toch al meegerekend?
Hij kan ook de Juffer van Maurik erop zetten die heeft hij namelijk ook maar niet opgeschreven dan staat hij er +1 boven Jan en als de beide juffers verwerkt zijn door het CDNA blijft hij + 1 ;)
August van Rijn

GijsB

Citaat van: Gert Ottens op november 14, 2012, 11:15:35 AM
Citaat van: rnbflavour op november 14, 2012, 10:45:15 AM
Citaat van: Sander Bot op november 14, 2012, 10:19:34 AM
En dan heeft Alwin ook nog een rijk gevulde koelkast met variegatus, stejnegeri en oostelijke zwarte roodstaart.

Die zal toch niet zorgen voor een +1? Aziaat wordt toch al meegerekend?


Het is niet ondenkbeeldig dat stejnegeri (op termijn) gesplit wordt van maurus. Sommige autoriteiten (nou ja, een autoriteit) zien beide al als aparte soorten...


Wat zou deze split trouwens voor gevolgen hebben voor eerdere maurus. stejnegeri is immers niet bij eerdere gevallen uitgesloten. Zou het een verzamelsoort worden, of zijn ze in het veld en aan de hand van foto's nog te onderscheiden?
Gijs

Roland_Wantia

Als ik nog 1 nieuwe mogelijke jaarsoort zou moeten aanwijzen, dan wordt het de rotskruiper van Maastricht. Vorig jaar slechts op 1 dag gemeld maar ongetwijfeld langer aanwezig geweest.
Alwin gun ik van harte de eerste te zijn die de 340-barriere doorbreekt, maar deze posting vloeit vooral voort uit eigen belang. Mijn 2 pogingen om de vogel te zien vonden beide plaats een dag na de laatste melding in het betreffende jaar (2010 en 2012). 

Groet,
Roland

Joostv

En 340!! Stejnegeri is gesplitst dus Alwin kan de kurk van de fles knallen! Gefeliciteerd, dik verdient naar mijn mening!

Groet,

Joost Vogelzang

Roland_Wantia

Ik vind dat Alwin het verdient.

Groet,
Roland

Roland_Wantia

Citaat van: Roland_Wantia op december 05, 2012, 14:23:33 PM
Ik vind dat Alwin het verdient.

Groet,
Roland
Een ietwat flauwe reactie van mij. Neem me niet kwalijk Joost.

Terugkomend op de rotskruiper, ben ik benieuwd of er in de afgelopen weken serieus is gezocht. Is dit bij iemand bekend? Ik verwacht dat als de vogel nog leeft, deze vertoeft in de omgeving van Winterberg of in de ENCI-groeve.

Groet,
Roland

Jeroen Nagtegaal

Betekend de split van Stejnegeri nog dat Jan zijn Aziatische Roodborsttapuit kwijt is?
Hierbij even ervan uitgaande dat hij er een had...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

August

#449
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 05, 2012, 18:43:42 PM
Betekend de split van Stejnegeri nog dat Jan zijn Aziatische Roodborsttapuit kwijt is?
Hierbij even ervan uitgaande dat hij er een had...
Nee dan kan je deze tellen als soortgroep als net bv donsstormvogel
Zie http://www.dutchbirdalerts.nl/ranking.action en zie bv de lijst van Nick van Der Ham die heeft twee soortgroepen in zijn lijst maar staat toch gedeeld eerste in aantal soorten.
August van Rijn