Hoofdmenu

Ventjagersplaten, vogelkijkhut de Visarend

Gestart door Jacquesvanmeer, december 30, 2008, 22:02:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jacquesvanmeer

De parkeerplaats aan de N 59 van waaruit je naar de Visarend kon lopen is verdwenen. Er is nieuw asfalt gelegd en de P is gereduceerd tot een heel klein noodhulpvakje. Jammer !   :(  

hdijk

En als je de secondaire weg neemt moet je een vangrail over klimmen...
Hendrik Jan van Dijk

jeep

CiteerEr is nieuw asfalt gelegd en de P is gereduceerd tot een heel klein noodhulpvakje.
En dat betekent dat het eigenlijk geen P meer is.

Is daarmee deze hut zo goed als onbereikbaar geworden?
Oversteken vanaf de parallelweg is geen (veilige en toegestane) optie.

Jacquesvanmeer

Dat klopt. De hut is, volgens mij, niet meer op een normale manier te bereiken. Ik vraag me ook af of de wegbeheerder uberhaupt wist dat er achter de dijk een vogelkijkhut ligt.

Jacques

hdijk

Het is toch een autoweg geworden? Daar heeft de hut weinig invloed op denk ik....
Hendrik Jan van Dijk

JeroenBes

Ik vroeg me af of er al iets bekend is over de bereikbaarheid van deze kijkhut ?
Zijn er al mensen wezen kijken ??

Zo ja hoe moet je de hut nu bereiken, als je met de auto komt ?
Voorheen toe het P tereintje er nog lag was dit gemakkelijk, maar nu is het allemaal lastiger.

Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Jacquesvanmeer

Hoi.

Ik ben er vorige week vrijdag nog langs gereden maar de situatie is er ongewijzigd. Niet normaal bereikbaar dus.

IJsvogel2009

Ik ben er zaterdag 19 september tijdens de jaarlijkse Huttentocht, een excursie van de VWG De Bevelanden langs de regionale Vogelkijkhutten geweest. We rijden dan naar de afslag van  Den Bommel, gaan dan de weg op die richting de paralelweg terug gaat en stoppen bij het bosje net voor dat de paralelweg weer naast de grote weg ligt. Daar parkeerden we onze auto's en liepen door het bos naar het einde van het bos aan de paralelweg. Daar is nu het tunneletje dat voorheen bestemd was om schapen onder de weg door te laten lopen, aangepast voor fietsers. loop uit het tunneltje voorzichtig naar boven, want aan de andere kant van de dijk zitten meestal veel vogels. Daar vandaan liepen we over de asfaltdijk met aan de andere kant de herrie van langs razend verkeer terug naar de Vogelkijkhut De Visarend. Na 3 km gelopen te hebben langs het wilgenbos (Cetti's zanger gehoord) kwamen we bij het pad naar de hut, waar nu al duidelijk te zien was, dat deze hut minder vaak gebruikt wordt. Hoog opgroeiend riet en brandnetels over het pad en overal weer die stinkende Springbalsemien.
Maar dan maken de vele vogels die je altijd weer vanuit deze hut ziet, de lange wandeling dubbel en dwars waard.

Thomas van der Es

Er komt een nieuwe hut op een alternatieve locatie. Of deze locatie beter is, is te betwijfelen.

De hut de Visarend wordt iig voltooid verleden tijd...(helaas)

Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Peter Boelee

Gelezen op Delta Vogel Nieuws:
De 'nieuwe' Vogelkijkhut de Visarend is niet meer zo gemakkelijk te bereiken. Het meest dichtbij is parkeren aan de overzijde langs de secondaire weg van de N18, daar waar deze Overflakkee bereikt. Er staat daar een informatiebord m.b.t. de Hellegatsplaten. Dan onder de N18 door via het schapentunneltje, waar doorheen tegenwoordig ook een fietspad (fietspaadje) leidt. Dan over een hek en twee grasdijken en oostwaarts lopen, langs de buitenzijde van de kanteldam, die de N18 aan de noordzijde begeleidt. Men ziet de Visarend II zo liggen. Een alternatief is vanaf de N18 de afslag Den Bommel te nemen, dan eerste weg rechts en deze helemaal uit. Beneden de auto parkeren en dan over de dijk oostwaarts te lopen. Een derde alternatief is natuurlijk vanaf de secondaire weg de N18 oversteken. Maar dan loopt men hetzelfde risico als bij de Visarend I, één van de redenen dat deze weg moest c.q. zal gaan.
Coördinator beschermingsmaatregelen op Noord en Zuid-Beveland ten behoeve van steen-rans- en kerkuilen via VWG De Bevelanden.
Veldmedewerker Zeeuws Steenuilfonds

Ted van der Knaap

Citaat van: jeep op januari 28, 2009, 09:53:39 AM
Oversteken vanaf de parallelweg is geen (veilige en toegestane) optie.
Gisteren stond ik op het punt om de parallelweg over te steken toen een aardige automobiliste me attent maakte op het tunneltje onder de weg.

Om te voorkomen dat meer mensen mijn eerste keuze gaan doen heb ik foto's gemaakt hoe je aan de overkant bij de nieuwe Vogelkijkhut komt.

zie hieronder:
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

...
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)