Hoofdmenu

Hyena?

Gestart door Robert Heemskerk, mei 12, 2006, 12:31:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

Volgens mij is dit een 'ook' rups van de Hyena?
Daar had ik er begin van de week ook één van, maar dan op een andere plek in Amsterdam

groet, Robert

acherontia

Nee hoor dit iseen spanner, kijk maar eens naar de hoeveelheid buikpoten. Operophtera brumata om precies te zijn.

Jeroen

Elachista

Dezelfde als de eerste twee foto's van dit topic:
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=6703

Maar zoals je ziet heeft die nog geen naam, kijk maar naar de poten, die van deze eerste twee foto's zijn niet identitiek aan de laatste foto van de hyena.
De eerste is een takrups (spanner) en de tweede een uil...
Groet,
Tymo

Elachista

Bedankt voor de snelle aanvullig Jeroen  :P  
Groet,
Tymo

Robert Heemskerk

#4
Ok, ik begin het een klein beetje te begrijpen..

Dat zijn twee verschillende soorten rupsen - ze hebben een verschillende hoeveelheid aan buikpoten -

Die eerste twee foto's zijn dus ook van de Kleine Wintervlinder en de derde foto is van een rups van de Hyena.
Dat moet ik nog even rechtzetten dus, die staan nu fout.

en bedankt voor de scherpte  B) , en dat met dit warme weer...

Ik heb ze nu goed staan!  :rolleyes:  

acherontia

Te vroeg gejuicht bij nader inzien denk ik dat het hier om Alsophila aescularia gaat, de kopkleur past dan beter in combinatie met de stigmata kleur en de tekening.... Alleen het kenmerkende slecht ontwikkelde "derde" paar buikpoten zie ik niet op deze foto...

Zie onderstaande foto voor wat ik bedoel:

Jeroen

acherontia

En hier nog een foto:


Robert Heemskerk

Ik heb nog eens goed gekeken op mijn foto's (andere), maar kan dat kleine pootje niet vinden.
Dat kan komen omdat de foto's niet precies van onderen zijn genomen, dat ie het pootje niet laat zien of omdat ie er niet zit.

Ik plaats nog een andere foto, wellicht zie jij nog iets specifieks eraan..

groet, Robert