digitale microscoop

Gestart door Esther, december 23, 2008, 12:45:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Esther

Ik heb een digitale microscoop gekregen waar ik door een apart LCD schermpje kan kijken, dus heel handig voor slechtzienden. Een LCD micro van Bresser, deze week trouwens bij de Lidl te koop. Ik ben er al mee aan het spelen geweest. Maar ja, ik heb nooit met een microscoop leren werken en zoek dus een soort 'handleiding' over bijv hoe je preparaatjes kunt maken en kunt kleuren en waar je dat bij kunt gebruiken. Ik was gisteren dus zo slim om er een aaltje onder te leggen, maar hij liep steeds onder mijn glaasje weg ;-) Wormeitje bleef wel liggen, maar je zag er wel een bewegend wormpje in zitten. Bestaat er een klein boekje over werken met een microscoop of heeft iemand wat tips voor me? Het is te leuk om niet te proberen alle mogelijkheden uit te buiten.

Groet Esther

ratje

Esther, misshien kun je bij de afdeling paddestoelen kijken. Daar staan een aantal topics over de microscoop. Ik weet niet of er iets voor je gading bij is.
Succes

Esther

Bedankt Hannie, daar ga ik even kijken, ik had het niet ontdekt nog.
Inmiddels heb ik ook een leuk boekje gevonden van het Antwerpse genootschap voor micrografie. Staan ook leuke dingetjes in over kleuren van je preparaat en hoe je dingetjes kunt doen.

groeten Esther