Arend?

Gestart door DaanKuiper, december 22, 2008, 23:30:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

DaanKuiper

Hallo allemaal,

Kan loos alarm zijn, maar wie weet kan iemand in de buurt even kijken, al is het mogelijk wat aan de late kant. Bij de blauwstaart was ik mogelijk ook te lakoniek, dus onder het motto je weet maar nooit heb ik deze melding geplaatst, die ik vanavond doorkreeg.

"Vanmiddag 22 december om 12.30u heb ik volgens mij een arend gespot in Breda(Noord Brabant) wijk Haagse Beemden(ter hoogte van het begin van de Moerlakenbrug richting stad).De vogel was ongeveer 60cm groot,hoofdkleur bruin met grijs en zwarte markeringen.Zijn hoofd was wit met een gele snavel,net als de typische american eagle.Hij had een prooi,volgens mij een merel of iets in die grootte,waarvan hij ging eten op de grond,nadat hij voor mij langs was gevlogen.Op 5 meter afstand kon ik zien dat hij met half gespreidde vleugels van de prooi ging eten,net alsof ik het niet mocht zien.Elke keer als ik naderde vloog hij weg en ging 10 meter verderop zitten.Na de 4e keer was ik hem ineens uit het oog verloren en daarna ben ik verder gefietst.Ik weet niet of jullie iets aan deze informatie hebben.Ik dacht eerst misschien aan een buizerd of een uil ,maar de karakteristieke kop met snavel deed mij vol vebazing aan een arend denken."

Groeten Daan Kuiper
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

JohanvantBosch

Ik vind het eerlijk gezegd toch redelijk goed klinken voor buizerd....

Kasper S

#2
tjah 60 cm is niet heel groot. zou dus ook aan buizerd denken. En op 5 meter moet je hem toch wel 100% kunnen determineren?
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | CuraƧao

timvanoerle

Daan,

In principe woon ik wel in de buurt, maar vind de beschrijving eigenlijk prima voor een buizerd. En denk daarom dat het niet iets boeiends zal betreffen! (ik hoop dat ik er naast zit..)

Tim
Tim van Oerle

DaanKuiper

CiteerIn principe woon ik wel in de buurt, maar vind de beschrijving eigenlijk prima voor een buizerd. En denk daarom dat het niet iets boeiends zal betreffen! (ik hoop dat ik er naast zit..)

Hoi Tim,

Helemaal met je eens, maar je weet maar nooit. Vandaar ook de plaatsing van dit bericht.
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

Jos Welbedacht

#5
En nog even mierenn*ken: American Eagle bestaat niet, het is Bald Eagle.  B)  


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Papavertje

Poeh de Moerlakenbrug, laat die nou net helemaal aan de andere kant zijn van Breda waar ik woon..  <_<
En ik moet zo werken dus heb ik er geen tijd voor, anders was ik wel ff wezen kijken  ^_^  
Groetjes,

Nan